Gå til innhold

Reising og vaksinering


mamut75

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om det er mange av dere som vaksinerer dere før dere skal "dra ut på tur" , og i tilfelle hva slags vaksiner til hvilke destinasjoner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google is your friend.

Her finner du bl.a. en vaksinekalkulator:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=109090

Jeg backpacket i 6 mnd tidligere i år i Asia og Oseania, og vi tok flere vaksiner. Hepatitt A+B, stivkrampe ++ Vi er heldige og har leger i familien, så vi betalte kun for selve vaksinen på apoteket. Det er ganske så dyrt på sånne reiseklinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god informasjon :)

Noen som har formening om hvor lenge før avreise man bør ta disse vaksinene for å få effekt ? (fikk kombinasjonen H P DT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva slags vaksiner det er. En måned skal være i god tid for de fleste mener jeg å huske.

Hvis du skal til et land med en del skittent vann o.l., ville jeg anbefalt Echoral i tillegg til de andre.

Jeg vaksinerer meg alltid. Sjekker på folkehelseinstituttet, og snakker med de som har ansvar for reisevaksiner på helsestasjonen.

Siste vaksiner var mot Japansk encephalitt, kolera/turistdiaré (Echoral) og Tyfoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva slags vaksiner det er. En måned skal være i god tid for de fleste mener jeg å huske.

Hvis du skal til et land med en del skittent vann o.l., ville jeg anbefalt Echoral i tillegg til de andre.

Jeg vaksinerer meg alltid. Sjekker på folkehelseinstituttet, og snakker med de som har ansvar for reisevaksiner på helsestasjonen.

Siste vaksiner var mot Japansk encephalitt, kolera/turistdiaré (Echoral) og Tyfoid.

For en del av vaksinene er 1 måned altfor kort tid. Vi begynte vel ca 6 mnd før avreise, men da var vi ute i god tid. IKKE vent til en mnd før avreise med å undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for god informasjon :)

Noen som har formening om hvor lenge før avreise man bør ta disse vaksinene for å få effekt ? (fikk kombinasjonen H P DT)

Noe du typisk må snakke med legen eller annet kyndig helsepersonell om. Ring en reisevaksinasjons klinikk de svarer på spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...