mamut75 Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Lurer litt på om det er mange av dere som vaksinerer dere før dere skal "dra ut på tur" , og i tilfelle hva slags vaksiner til hvilke destinasjoner ?
Grissini Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Google is your friend. Her finner du bl.a. en vaksinekalkulator: http://www.dinside.no/php/art.php?id=109090 Jeg backpacket i 6 mnd tidligere i år i Asia og Oseania, og vi tok flere vaksiner. Hepatitt A+B, stivkrampe ++ Vi er heldige og har leger i familien, så vi betalte kun for selve vaksinen på apoteket. Det er ganske så dyrt på sånne reiseklinikker.
wind-up bird Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Har ikke hatt behov for det så langt, men ville fulgt folkehelseinstituttets anbefalninger edit:leif Endret 2. desember 2007 av wind-up bird
mamut75 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2007 takk for god informasjon Noen som har formening om hvor lenge før avreise man bør ta disse vaksinene for å få effekt ? (fikk kombinasjonen H P DT)
Ce'Nedra Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Det kommer litt an på hva slags vaksiner det er. En måned skal være i god tid for de fleste mener jeg å huske. Hvis du skal til et land med en del skittent vann o.l., ville jeg anbefalt Echoral i tillegg til de andre. Jeg vaksinerer meg alltid. Sjekker på folkehelseinstituttet, og snakker med de som har ansvar for reisevaksiner på helsestasjonen. Siste vaksiner var mot Japansk encephalitt, kolera/turistdiaré (Echoral) og Tyfoid.
Grissini Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Det kommer litt an på hva slags vaksiner det er. En måned skal være i god tid for de fleste mener jeg å huske. Hvis du skal til et land med en del skittent vann o.l., ville jeg anbefalt Echoral i tillegg til de andre. Jeg vaksinerer meg alltid. Sjekker på folkehelseinstituttet, og snakker med de som har ansvar for reisevaksiner på helsestasjonen. Siste vaksiner var mot Japansk encephalitt, kolera/turistdiaré (Echoral) og Tyfoid. For en del av vaksinene er 1 måned altfor kort tid. Vi begynte vel ca 6 mnd før avreise, men da var vi ute i god tid. IKKE vent til en mnd før avreise med å undersøke.
Ce'Nedra Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Pleier å være tidligere jeg også, men skal holde med en måned for de fleste. Sjekket på lommelegen for sikkerhets skyld. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=325162
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #8 Skrevet 14. desember 2007 takk for god informasjon Noen som har formening om hvor lenge før avreise man bør ta disse vaksinene for å få effekt ? (fikk kombinasjonen H P DT) Noe du typisk må snakke med legen eller annet kyndig helsepersonell om. Ring en reisevaksinasjons klinikk de svarer på spørsmålene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå