Gå til innhold

Reising og vaksinering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det er mange av dere som vaksinerer dere før dere skal "dra ut på tur" , og i tilfelle hva slags vaksiner til hvilke destinasjoner ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google is your friend.

Her finner du bl.a. en vaksinekalkulator:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=109090

Jeg backpacket i 6 mnd tidligere i år i Asia og Oseania, og vi tok flere vaksiner. Hepatitt A+B, stivkrampe ++ Vi er heldige og har leger i familien, så vi betalte kun for selve vaksinen på apoteket. Det er ganske så dyrt på sånne reiseklinikker.

Skrevet

takk for god informasjon :)

Noen som har formening om hvor lenge før avreise man bør ta disse vaksinene for å få effekt ? (fikk kombinasjonen H P DT)

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags vaksiner det er. En måned skal være i god tid for de fleste mener jeg å huske.

Hvis du skal til et land med en del skittent vann o.l., ville jeg anbefalt Echoral i tillegg til de andre.

Jeg vaksinerer meg alltid. Sjekker på folkehelseinstituttet, og snakker med de som har ansvar for reisevaksiner på helsestasjonen.

Siste vaksiner var mot Japansk encephalitt, kolera/turistdiaré (Echoral) og Tyfoid.

Skrevet
Det kommer litt an på hva slags vaksiner det er. En måned skal være i god tid for de fleste mener jeg å huske.

Hvis du skal til et land med en del skittent vann o.l., ville jeg anbefalt Echoral i tillegg til de andre.

Jeg vaksinerer meg alltid. Sjekker på folkehelseinstituttet, og snakker med de som har ansvar for reisevaksiner på helsestasjonen.

Siste vaksiner var mot Japansk encephalitt, kolera/turistdiaré (Echoral) og Tyfoid.

For en del av vaksinene er 1 måned altfor kort tid. Vi begynte vel ca 6 mnd før avreise, men da var vi ute i god tid. IKKE vent til en mnd før avreise med å undersøke.

Skrevet
takk for god informasjon :)

Noen som har formening om hvor lenge før avreise man bør ta disse vaksinene for å få effekt ? (fikk kombinasjonen H P DT)

Noe du typisk må snakke med legen eller annet kyndig helsepersonell om. Ring en reisevaksinasjons klinikk de svarer på spørsmålene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...