Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Kan man kjøpe selexid for urinveisinfenksjon fra utlandet på internett uten resept? Er det lovlig? Hvis ikke, hva skjer om man blir tatt? Og er det stor sjanse for å bli tatt?
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Hvorfor skal du kjøpe det på nett når du kan får resept hos legen?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Har vært hos lege for noen månedersiden. Jeg fikk, men de ville ha meg til undersøkelse, noe jeg ikke vil av diverse grunner. Derfor vil jeg kjøpe det på nett for å se om det virker. Jeg har symptomene på uvi, den kommer og går med gjevne mellomrom og selexid virker, men legen tror det er andre ting. Mer kan jeg det sverre ikke si da jeg vil være så anonym som mulig
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Hvis du har uvi så kan tranbær få driten ut. Jeg skal ikke spørre hvorfor du ikke vil undersøkes, men om noe var galt med meg og legen ikke fant det ut hadde jeg definitivt satt pris på å bli skikkelig utredet.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Har tranebær ja. Ser ut som det hjelper litt for jeg er bedre nå enn for noen dager siden. Men vet du hvor mange tranebær man burde ta per dag? Har tatt 2 per dag, men er litt redd for om det kan være farlig.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Det står vel på esken/boksen? Det varierer nok litt fra type til type.
Kylling Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har også UVI for tida hvor symptomene kommer og går.. Siden det ikke gjør så fryktelig vondt, og ikke hele tiden, så har jeg ikke kontaktet legen. Jeg tar 3 kapsler tranebær om dagen i tillegg til store mengder vann/sitron og appelsinjuice. Har gjort dette i en uke nå, og jeg tror det begynner å slippe taket. (det står vel 2 tranebærkapsler om dagen på boksen, men jeg tar 3 og lever fremdeles.. ) De fleste jeg har spurt sier at man ikke trenger Selexid hvis symptomene er moderate. Da skal sur væske og tranebær ta knekken på bakteriene.
ladypisces Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 alle naturmedisiner kan man egentlig ta litt mere av.. kroppen tar bare til seg det som den trenger og resten skylles ut av systemet. jeg tar en hver dag til vanlig og når jeg kjenner at det kan være UVI på vei tar jeg tre eller 4 også.. bare for å være sikker.. Til deg som drikker sitronvann og appesinjuice.. drikk det med sugerør, ellers går det ut over tennene:S Plagdes med UVI i hele fjor og drakk mye sitronvann og nå er emaljen så tynn at det gjør vondt å spise frukt og kaldt som is.. nå vet ikke jeg hvorfor du ikke vi sjekke deg, men det er å anbefale. En ting som sopp kan nemmelig påvirke alt sånt. selexid gjør at ph blir forstyrret og du får soppinfeksjoner. Ellers er det jo noen forhåndregler man kan ta seg; drikk masse, unngå stramme bukser, bare bruk bomullstruser(stringtruser er FYFY) og unngå å gå for lenge når du kjenner at du må tisse. Kjerringrokkte funker også, men ikke hvis symptomene er for framtredende. Den smaker pytonn da.. litt som høy med kokende vann..
Gjest lillebøll Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Vann med eddik i. Smaker pyton men er surt og godt til blæra.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Vurder å gå til en annen lege. Går ut fra at det er GU du sikter til når det er en undersøkelse som ikke er aktuell å ta, og det er det skjelden leger krever. Klamydiatest kan også tas uten GU om det er det som er mistenkt. Har aldri opplevd det selv, heldigvis. Men Selexid er lov å importere selv til eget bruk innenfor EØS, men ville vært svært skeptisk til det. Er du uheldig får du uttynnet medisin, og da vil du risikere å få resistente bakterier til slutt.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #11 Skrevet 14. desember 2007 alle naturmedisiner kan man egentlig ta litt mere av.. kroppen tar bare til seg det som den trenger og resten skylles ut av systemet. Dette er den dummeste påstanden jeg noen gang har hørt. Hva slags kunnskap har du til å påstå noe slik? Det er langt fra ufarlig å ta naturmidler eller naturlegemidler, og det er ikke så enkelt som at kroppen bare skiller ut det den ikke har bruk for. Naturmidler og naturlegemidler går igjennom metabolisme i kroppen på samme måte som andre legemidler og stoffer vi putter i oss. Visste du forresten at mange legemidler nettopp kommer fra naturen? Sorry altså, men den påstanden blir for dum, og kan til og med føre til feilbruk av naturmidler og legemidler, noe som kan være farlig. Spør hvilken som helst farmasøyt, lege eller kjemiker om det. Hvis du ikke har kunnska, og vet helt hva du snakker om, er det bedre å holde munn enn å komme med feilaktige påstander som folk kan ta for fasit og bli skadet av.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2007 #12 Skrevet 18. desember 2007 Men helt alvorlig. Du trenger da ingen sjekk utenom en urinprøve. Denne vil vise om du har UIV eller ikke. Har du det, får du selexid av legen din og blir kvitt dritten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå