Gå til innhold

er dette mye mat?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gatebil_*
Skrevet

I dag har jeg spist:

Frokost: 1 grovt rundstykke med eggerøre av 2 egg/vann.

Lunsj: 1 solruta knekkebrød med hvitost med litt syltetøy på.

Mellommåltid: 1 pose med småsulten "nøtter&frukt"

Middag: 1 grovt rundstykke og en porsjon gryterett

Mellommåltid/kvelds: resten av gryteretten. (1liten porsjon)

Har drukket til sammen 1 liter pepsi max (noen dager klarer jeg bare ikke vann, må ha noe smak), og 1 kopp te med suketter.

Jeg føler meg så oppblåst i kveld.. har ikke fått trent ordentlig i dag, men gått en tur i 35 min, har ellers lest til eksamen.

Trente ei ordentlig økt i går..

Følte meg så bra tidligere i uka, men nå er jeg bare oppblåst igjen :( skjønner ikke det her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er da absolutt ikke mye mat. Men du kan bli oppblåst av brødmat/rundstykke og brus, f eks. Dessuten bør du spise mer grønnsaker og frukt i tillegg :) Ellers er det jo sånn at man ikke føler seg i toppform hver dag, det trenger ikke ha med maten å gjøre.

Skrevet

Dette ugjør ca. 1600 kcal., og det er optimalt (uten at jeg vet vekt eller høyde). Om dette er svært sunt er en annen sak. Jeg ville ha byttet ut "småsulten" med en annen fettkilde, feks. 1-2 ss. olje.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes du har mye bra i kostholdet ditt.

Det jeg vil anbefale deg er å "pynte" brødmaten din med paprika, tomat og/eller agurk, et salatblad. Dermed får du i deg flere vitaminer.

Enkel middag kan du også lage ved å steike svine eller kyllingkjøttstrimler og ha i løk, sopp, paprika - ha litt matfløte over eller tomatpure. Valgfritt med brød, ris eller pasta til eller bare salat. Sunnere enn gryterett fra pose og like raskt å lage.

Skrevet

Nøtter er sett på som veldig sunt i følge GR. OSm mellommåltid er det veldig bra. Nå vet jeg ikke hvor stor posen er, men det er veldig mange kalorier. gjennomsnittlig dra 50 gram 200-250 kalorier. (usaltede nøtter)

Skrevet

Ut i fra min kostholdsfilosofi så er ikke dette mye mat, men sikkert akkurat passe. Jeg synes kanskje du skulle spist litt mer lunsj da....

Skrevet

Dette er ikke mye mat nei. Men det er mulig det er tilstrekkelig på en inaktiv dag. Grunnen til at du føler deg oppblåst er trolig at du har drukket en liter med pepsi max, det blir man lett oppblåst av.

Hvis du føler behov for å drikke mye lettbrus, kan det være at kroppen ikke har fått dekket sitt kaloribehov og at du burde spist litt mer...

Ellers synes jeg du burde spise litt mer til lunsj, og kanskje litt mer frukt og grønt? Småsulten er forsåvidt et godt alternativ til mellommåltid.

Og kroppen har bare godt av en hviledag etter en treningsdag for å få restituert seg skikkelig :Nikke:

Skrevet
I dag har jeg spist:

Frokost: 1 grovt rundstykke med eggerøre av 2 egg/vann.

Lunsj: 1 solruta knekkebrød med hvitost med litt syltetøy på.

Mellommåltid: 1 pose med småsulten "nøtter&frukt"

Middag: 1 grovt rundstykke og en porsjon gryterett

Mellommåltid/kvelds: resten av gryteretten. (1liten porsjon)

Har drukket til sammen 1 liter pepsi max (noen dager klarer jeg bare ikke vann, må ha noe smak), og 1 kopp te med suketter.

Vel og bra dette. Men ikke helt: fortsett tidspunktene og antall måltider og tilføy: mer mat til lunch (3 knekkebrød fremfor 1, osv.) og mellommåltid.

Da vil du gå ned i vekt dersom du mosjonerer litt som du skriver.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Dette ugjør ca. 1600 kcal., og det er optimalt (uten at jeg vet vekt eller høyde). Om dette er svært sunt er en annen sak. Jeg ville ha byttet ut "småsulten" med en annen fettkilde, feks. 1-2 ss. olje.

1600 kcal er altfor lite mat for et voksent menneske. Det står ikke noe sted at trådstarter slanker seg.

Skrevet
Det står ikke noe sted at trådstarter slanker seg.

Nei, men heldigvis må ikke alt av opplysninger stå skriftlig noe sted. Det kan leses som uskrevent at TS vil "holde formen" eller gå ned i vekt. Hun oppgir både trening og er opptatt av mengden mat hun spiser. Ergo er hun bekymret for vekten/fettet.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Nei, men heldigvis må ikke alt av opplysninger stå skriftlig noe sted. Det kan leses som uskrevent at TS vil "holde formen" eller gå ned i vekt. Hun oppgir både trening og er opptatt av mengden mat hun spiser. Ergo er hun bekymret for vekten/fettet.

Og når folk ikke lenger vet hva som er et normalt matinntak, kan det være tegn på spiseforstyrrelse, uten at det hjelper at folk på nett forteller dem at 1600 kcal er optimalt på en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...