Gå til innhold

Morgen gretten? HVORFOR?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du ligger i din egen seng, våkner hele tiden pga det er så sykt varmt. Det føles ut som du har blitt dratt ned til helvette og blitt spytta ut igjen. Du ser på klokken, og må snart stå opp. Du ber en liten bønn for at denne dagen skal gå bra, dvs at du rekker bussen, du husker lunsjen, leksene og gud forby at du glemmer å tørke håret. Amen.

Hele det store sirkus nummeret ved å dra seg opp fra sin deilig dobbelt seng, til det iskalde nordpol-aktige badet er kanskje hat nummer 1. Det å måtte dra seg til dusjen, skru på vannet som er iskaldt først, så blir det varmere og varmere, du går inn, det fortsetter og bli varmt. Du står der og banner for deg selv og lurer på hva faen du gjør oppe så tidlig? Skaffe utdannelse? Ja visst, flott. Enda et sted hvor man har muligheten til å vise at IQ'en ligger langt under null (dere trodde dette var umulig, å neida.).

Selvfølgelig, mens du står der og roper diverse ord som FAEN og HELVETTES NISSE, så glemmer du at det forbanna vannet blir bare varmere og varmere for hvert sekund. 1 klasses vare fra helvete, rett og slett. Til slutt blir det for varmt, men du er jo ferdig med å dusje, så da kan du jo hoppe ut av dusjen som i en hver action film.

I midten av dette hoppet ditt, så tenker du "Faen, LURT, kjempe SMART!" for du kommer på at det er så inni helvettes kaldt i lufta for de 1. klasses varene fra helvete var jo varmere enn varmest.

Etter å ha gått gjennom seriøse frostskader i tær, fingre og av og til hjernen (denne har ingen virkning uansett) så ser du deg i speilet. Du ser alt det som er helt forferdelig, teller anntall kviser, klager på øybryna, øya dine er en anelse skeive. River av deg håndkleet og det er der klaginga begynner. Enten så ser du ut som en pære, du har for mye kroppshår, magen din er 0,5mm for stor, den ene puppen minner deg mystisk om Churchill og det litt lenger ned ser litt mer ut som Bush.

Så var det på tide med å kle på seg, selvfølgelig bruker du 500år først på å finne frem hva du skal ha på deg. For du har jo INGENTING i skapet (dette er fakta!), uansett om du vurderer å stjele litt av broren din sitt skap siden du ikke har plass til alle klæra dine på 7kvadratmeter.

Når du først har funnet noe, så tenker du på ting som "Hmm.. jeg må shoppe!" sender melding til en venn, og dere avtaler shopping etter skolen. Med andre ord, snart blir broren din utvist fra skapet sitt, du er jente, du trenger mer plass.

Så var det sminken. Enten du så elsker å se ut som ett spøkelse, klovn eller bare elsker å bruke budsjettet ditt på kjempe dyr sminke (bare pga det er dyrt såklart) for så sete på HVERTFALL 4 lag av det midt i trynet (skiller er inn), uansett hva du velger så går de fleste gjennom den fasen av å se seg selv i speilet og tenke på hva søren man skal gjøre.

Noen velger å ikke gjøre noe, for dem er fornøyd uansett.

Noen vil bli forveksla med panda.

Gothisk stil, litt sot i øya.

Eller bare dra til med fjortiss stilen (den dyreste).

Alle vi jenter (og noen unntak av gutter) sminker oss eller gjør en bitteliten forbedring. Dette er vår natur. Se fine ut. Når det endelig kommer til å sette på sminken, du rister på brunkrem, fudation, hvitkrem(?) flasken, det okmmer ingenting ut!? Da går det opp for deg, du får lyst til å drukne deg selv i doen, vasken, eller bare henge deg i døra. Dette skjer ikke hver morgen, men ofte nok. Til din lettelse får du presset ut en liten kladas med noe fargestoffer. DAGEN ER REDDET. Du kysser din kjære sminkeprodukt farvell og kaster den sadistisk ned i søppelbøtten hvor alle de overbrukte Q-tipsene ligger.

Pudder. Det finnes faktisk enkelte mennesker som bruker dette over for å skape en fin farge. Noen vil se ut om et lite ludder, andre vil se naturlige ut, noen vil kanskje dytte litt på selvtilliten pga kviseproblemet og tenke "JESS, nå er dem skjult!" slik at man kan gå stolt ut døra og tro at ingen ser dem.

Lipgloss, personlig har jeg aldri sett en gother bruke lipgloss?

Dette må være ett nummer å ta på i enkelte tilfeller. Når du ser på de værste pamela anderson bildene, og klarer å se likheter i leppene hennes og leppene til en ukjent liten jente på gaten, da MÅ det vare lang tids arbeid bak det.

Mascaraen også. når du er trøtt som på morningen, så bommer du gjerne og får hele den svarte dritten utover banna og sikkert på klærne og gud-veit-hvor.

Da er det bare av med klæra, skifte og på'n igjen. Heldigvis skjer ikke alt dette hverdag. Da tror jeg de fleste hadde gitt opp å prøve å stå opp i det heletatt.

Tørke håret.

Dette orker jeg ikke skrive om engang, for det er et stort sirkus man ikke vil rote seg borti. Jenter og hår = hellig. Så gutter, ikke kødd med det med mindre det er et selvmords forsøk. Derfor velger jeg å ikke si noe om det, jeg er litt redd for drapstrusler. for ikke alle av dem er tomme.

Etter at du har ordnet deg, hentet tingene du skal ha med på skolen, spist litt frokost, helt i deg kaffen og er ferdig til å løpe ut, du roper "HA DET!!!" til din mor, slenger døra. 1....2....3.... Du er inne igjen, henter alt det du glemte, der i blandt busskortet, lunsjen o.l.

På strekningen fra A til B (A er huset ditt, B er bussholderplassen) så får du et lite innblikk i ett bestemt yrke, nemlig maraton løper. Slenger døra etter deg så huset nærmest hvisket til alle dører "Wtf? PMS?" "Neei, just a normal day" "Holy crap". Du rekker AKKURAT bussen, de fleste ser på deg og lurer på hvorfor i alle dager du er annpusten. Og om man har dårlig tid, du kunne stått opp litt tidligere?

Uansett hvor tidlig man står opp stresser man uansett.

Poenget her var å vise at DETTE er hva jeg går gjennom hver _jævla_ morgen. Dette går MANGE gjennom hver forbanna morgen.

Og folk spør oss enda hvorfor i alle dager man er morgen gretten?

Nei, si det du.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet (endret)

Hehe, stakkars deg =D

Når jeg gikk på skolen og timen starta kl 8 sto jeg opp kl 6. Kl 6 dusja jeg, sminka meg, kledde på meg, tok ca en halvtime tilsammen. så spise frokost, så spilte jeg eller leste intill jeg måtte gå opp et lite fjell før jeg kom til skolen. Har heldigvis aldri hatt så dårlige morninger som du har, mine var bare hyggelige.

Endret av StockDama
Skrevet

Jeg er ikke et eksempel til etterfølgelse. Hvis jeg ikke klarte og bytte timene mine slik at de begynte tidligst 1015. Skulka jeg. (klarte og bytte de fleste da.)

Jeg jobber ikke tidligvakter i min nåværende jobb. Ser med gru frem til den dagen, jeg blir tvunget opp tidlig av barn.

Nei min morgen er hellig, den skal helst ikke starte før klokken 1000. Hvis jeg må opp tidlig for å ha bilen, er det best og ha et nivå med nullkommunikasjon, rett hjem og sove mer. Så jeg føler med deg. For meg har det blitt sånn, senga er viktigst. Sminke, tar for mye tid. Dusje kan jeg gjøre på kvelden (ingen helvetesturer på meg om natta) mat... hm spise på bussen?

Sove er viktigst.

Og jeg er 22. Jaja. Kanskje barn engang blir en positiv a-menneske transformasjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...