Gå til innhold

ADHD/ADD og sjokolade?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Zara_*
Skrevet

Er det utelukket at man kan ha adhd eller add hvis man er veldig glad i sjokolade og er nærmest avhengig av det? Jeg lurer på om jeg har det, men jeg har hørt at sjokolade ikke er bra for folk med adhd/add. Jeg føler at jeg blir litt rolig av feks. å drikke varm sjokolade...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_EBBA_*
Skrevet

Dersom du har ADHD og blir rolig av å drikke varm sjokolade, er du et medisinsk underverk.

:sjokolade:

Gjest lissi32
Skrevet

Kanskje det alle kaller adhd er for stort inntak av sukker?

Vi har sinnsykt mange adhd unger i Norge. Hvorfor det?

Jeg tror at sukker er roten til alt vondt!

Gjest Gjest_bitten_*
Skrevet
Er det utelukket at man kan ha adhd eller add hvis man er veldig glad i sjokolade og er nærmest avhengig av det? Jeg lurer på om jeg har det, men jeg har hørt at sjokolade ikke er bra for folk med adhd/add. Jeg føler at jeg blir litt rolig av feks. å drikke varm sjokolade...

Nei, selvfølgelig kan du ha ADHD sjøl om du er glad i sjokolade! Noen mener (ganske mange faktisk) at sukkerholdig mat kan gjøre en mer "hyper", men ellers er det ingenting i sjokoladen som skulle være skadelig for folk med ADHD.

Du sier du lurer på om du har det? Hvor gammel er du, og hva er det som får deg til å lure på dette?

Gjest Silmarill
Skrevet

Omega-3 tilskudd med norske fiskeoljer kan gi en god effekt mot hyperaktivitet og konsentrasjonsproblemer hos barn.

De viktige fettsyrene finnes både i planter og fisk, og til og med i sjokolade. ... så det er kanskje ikke så rart allikevel

Sjokolade er sunt det :)

http://www.helsenett.no/index.php?option=c...286&id=3383

Gjest Gjest_zara_*
Skrevet

Jeg er 18 og jeg lurer på det fordi jeg kjenner meg igjen i masse jeg har hørt om det. Jeg kommer nesten alltid forseint, jeg har alltid mange prosjekter, men nesten ingenting blir ferdig,og jeg prøver virkelig!! Jeg syns også det er vanskelig å bli kjent med folk og få venner. Jeg er veldig uorganisert og rotete. Jeg bruker evigheter på ting som er kjedelig fordi jeg blir opptatt av noe annet og alltid tar "avsikkere".

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Jeg er 18 og jeg lurer på det fordi jeg kjenner meg igjen i masse jeg har hørt om det. Jeg kommer nesten alltid forseint, jeg har alltid mange prosjekter, men nesten ingenting blir ferdig,og jeg prøver virkelig!! Jeg syns også det er vanskelig å bli kjent med folk og få venner. Jeg er veldig uorganisert og rotete. Jeg bruker evigheter på ting som er kjedelig fordi jeg blir opptatt av noe annet og alltid tar "avsikkere".

Dette høres ut som meg. Hvis dette gjør at du synes det er vanskelig å takle livet bør du absolutt prøve å få en utredning. Uansett hva årsaken til problemet er, er det mulig å få hjelp så lenge man ikke gir seg.

Skrevet

Det er forsket å hvordan mennesker med ADHD gjerne "selvmedisinerer" seg selv med f.eks. sukker. En person med ADHD søker etter stimulanse, og sukker er stimulerende, i likhet med f.eks koffein og nikotin, som også brukes som selvmedisinering.

Men at en person med adhd skulle bli rolig av å drikke en kopp varm sjokolade høres usannsynlig ut.

• Liker 1
Skrevet
Kanskje det alle kaller adhd er for stort inntak av sukker?

Vi har sinnsykt mange adhd unger i Norge. Hvorfor det?

Jeg tror at sukker er roten til alt vondt!

Jeg har ADHD og spiser nesten ikke sukker. Forklar den, du.

Skrevet

Mange som tror de har adhd har i realiteten noe som kalles low latent inhibition kombinert med annen problematikk for eksempel litt angst. De fleste som mistenker at de har adhd kan ha glede av å sjekke LLI på nettet for å se om det kanskje egentlig er det de har.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Mange som tror de har adhd har i realiteten noe som kalles low latent inhibition kombinert med annen problematikk for eksempel litt angst. De fleste som mistenker at de har adhd kan ha glede av å sjekke LLI på nettet for å se om det kanskje egentlig er det de har.

Jeg prøvde å lese litt om det , men fikk liksom ikke helt taket på det.

Gjest Gjest_Zara_*
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke om jeg blir rolig. Jeg beveger like mye på føttene og plukker like mye på alt liksom.. Jeg liker det hvertfall. (sjokolade altså)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...