Gjest gjest :) Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Je ggår på Yasmin 28, men lurer på en ting angående dem. Er det slik at man må ta de hvite tablettene, eller kan man hoppe over de?? er litt usikker angående det.. det står ingen steder :S
Dorri Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 (endret) Hei:) Bruker selv Yasmin 28 og du trenger ikke ta de hvite tablettene. De er der for sånne "glemske" som meg som bør ta en tablett hver eneste dag, så man ikke glemmer å starte på igjen På side 3 i pakningsvedlegget står det: "De hvite tablettene inneholder ikke virkestoff, de er såkalte placebotabletter" Placebo er det samme som "luretabletter" uten noen virkning. Endret 30. november 2007 av Dorri
Gjest Miss91 Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Du kan også hoppe over pausen i det hele.. men jeg har et lite spørsmål selv. Jeg har vært utrolig rotete med brettene, men jeg har passet på å ta gule piller hele tiden. Man kan jo gå tre brett uten å ha den pillefri uka (eller placebotablettene). Så her er problemet: jeg må nå ha den pillefri uken, men jeg vet ikke hvilken dag jeg begynte på. si jeg begynte på en fredag for flere uker siden, men det nå er torsdag, er det viktig at det er hele uker - eller kan jeg bare begynne på de hvite nå i dag? Vanskelig å forklare, men jeg håper noen forstår hva jeg mener. Og hvis ikke - bare skriv noe anyways Trenger respons.. Mvh meg
Gjest Frøken Freken ii Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Du kan også hoppe over pausen i det hele.. men jeg har et lite spørsmål selv. Jeg har vært utrolig rotete med brettene, men jeg har passet på å ta gule piller hele tiden. Man kan jo gå tre brett uten å ha den pillefri uka (eller placebotablettene). Så her er problemet: jeg må nå ha den pillefri uken, men jeg vet ikke hvilken dag jeg begynte på. si jeg begynte på en fredag for flere uker siden, men det nå er torsdag, er det viktig at det er hele uker - eller kan jeg bare begynne på de hvite nå i dag? Vanskelig å forklare, men jeg håper noen forstår hva jeg mener. Og hvis ikke - bare skriv noe anyways Trenger respons.. Mvh meg Hvis du har siste tablett i dag på torsdag, så stemmer dette hvis du begynte en fredag. Da er det hvit pille i morgen. En uke er jo syv dager, da er de gule tablettene med start fredag, ferdig torsdag. Fredag-lørdag-søndag-mandag-tirsdag-onsdag-torsdag, altså har du tatt de syv gule. Du ser vel også når brettet ditt er slutt, og er brettet slutt er det jo tid for de hvite. Regner ikke med at du har tatt flere piller om dagen. Hvis du skjønte noe av svaret;)
Gjest Miss91 Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Hvis du har siste tablett i dag på torsdag, så stemmer dette hvis du begynte en fredag. Da er det hvit pille i morgen. En uke er jo syv dager, da er de gule tablettene med start fredag, ferdig torsdag. Fredag-lørdag-søndag-mandag-tirsdag-onsdag-torsdag, altså har du tatt de syv gule. Du ser vel også når brettet ditt er slutt, og er brettet slutt er det jo tid for de hvite. Regner ikke med at du har tatt flere piller om dagen. Hvis du skjønte noe av svaret;) Vel, ja, men det var et eksempel. Problemet er at jeg har hoppet fra et brett til et annet uten å fullføre, grunnet at et brett forsvant en gang. Og så har det bare ballet på seg. Jeg begynte på de hvite (eller jeg tar egentlig ingen akkurat nå - pillefri uka .. etter å ha skrevet det forrige innlegget, men har usedvanlig liten blødning) Er litt frustrert og usikker o.O når jeg nå begynner på'n igjen etter den pillefri uka så skulle jo alt være som normalt, men det er kanskje lurt å vente 8 dager bare for sikkerhetsskyld?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg skal begynne på Yasmin 28, å lurer på hvor lenge man måg å på dem før du er "trygg"? sånn at man slipper å bruke kondomer også mener jeg. vet at andre piller virker med en gang, men vet ikke om disse gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har også begynt på Yasmin 28 for første gang ,og er snart ferdig med den 2 uken av brettet.Men det legen sa var at jeg måtte vente 2- 3 uker før jeg var sikker :S noe jeg synes er teit,fordi det står på nettet om sånne piller at du er sikker fra første dag eller etter en uke at du ikke trenger noe prevensjon vis man går på p -piller. Men det helsesøsteren sa at det tok litt tid før det ble ordentlig tykt slim nedenunder, og at det tok tid for kroppen og vende seg til pillene . Så jeg er ganske usikker selv, er jeg Helt sikker, eller må jeg vente så lenge før jeg er sikker ?
Gjest SmallTalk Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har også begynt på Yasmin 28 for første gang ,og er snart ferdig med den 2 uken av brettet.Men det legen sa var at jeg måtte vente 2- 3 uker før jeg var sikker :S noe jeg synes er teit,fordi det står på nettet om sånne piller at du er sikker fra første dag eller etter en uke at du ikke trenger noe prevensjon vis man går på p -piller. Men det helsesøsteren sa at det tok litt tid før det ble ordentlig tykt slim nedenunder, og at det tok tid for kroppen og vende seg til pillene . Så jeg er ganske usikker selv, er jeg Helt sikker, eller må jeg vente så lenge før jeg er sikker ? Hvor raskt du blir sikker avhenger av når i syklusen du startet. Begynte du på første mensdag så er du beskyttet fra første pille, men hvis du begynte senere i syklusen så stemmer det nok det legen sier. Går selv på Yasmin, men husker ikke hva jeg fikk beskjed om når jeg begynte på dem.
Gjest Kvinne 17 år Skrevet 30. mai 2009 #9 Skrevet 30. mai 2009 Hvor raskt du blir sikker avhenger av når i syklusen du startet. Begynte du på første mensdag så er du beskyttet fra første pille, men hvis du begynte senere i syklusen så stemmer det nok det legen sier. Går selv på Yasmin, men husker ikke hva jeg fikk beskjed om når jeg begynte på dem. Er det normalt å få mensen , selvom om man går på Yasmin 28 ? Jeg Begynte på det første brettet for første gang. Og etter 2 uker fikk jeg mensen, har hatt det i 8 dager. Og jeg har ikke hoppet over noen piller,og bruker ikke medikamenter som kan påvirke Effekten på Yasmin 28.
Gjest Hilde Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Hei jeg skal begynne på Yasmin 28 men er det sånn at jeg er nøtt til å vante til jeg får mensen eller kan jeg begynne med en gang?
Gjest Stine Olsen Skrevet 31. mai 2011 #11 Skrevet 31. mai 2011 Hei! Jeg er snart ferdig med mitt første brett. Fikk mensen på ca den andre av de hvite pillene, og ble ferdig etter 3 dager. Det jeg lurer på er hvor beskyttet er man når man bruker de hvite pillene? Etter man er ferdig med mensen altså? Er man like beskyttet eller bør man bruke ekstra prevansjon?
Gjest Blubberella Skrevet 31. mai 2011 #12 Skrevet 31. mai 2011 Hei! Jeg er snart ferdig med mitt første brett. Fikk mensen på ca den andre av de hvite pillene, og ble ferdig etter 3 dager. Det jeg lurer på er hvor beskyttet er man når man bruker de hvite pillene? Etter man er ferdig med mensen altså? Er man like beskyttet eller bør man bruke ekstra prevansjon? Så lenge du har tatt alle pillene til rett tid og ikke hatt diare/oppkast er du sikker hele pillefri-uka/uka med sukkerpiller.
Gjest Stine Olsen Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Så lenge du har tatt alle pillene til rett tid og ikke hatt diare/oppkast er du sikker hele pillefri-uka/uka med sukkerpiller. Ok, takk :D Men, hva har diare/oppkast med det å gjøre? Er det kroppen som viser at den ikke tåler pillene eller reagerer på dem?
LadyStarlight Skrevet 1. juni 2011 #14 Skrevet 1. juni 2011 Ok, takk :D Men, hva har diare/oppkast med det å gjøre? Er det kroppen som viser at den ikke tåler pillene eller reagerer på dem? Hvis du har diaré/oppkast f.eks litt etter du har tatt p-pillen, så kan det hende du enten spyr de opp eller at de kommer ut andre veien. Da vil ikke kroppen ha hatt tid til å ta til seg de hormonene som er i p-pillen. Dette kan du lese på side 30 i pakningsvedlegget som følger med.
Benedicte22 Skrevet 1. juni 2011 #15 Skrevet 1. juni 2011 Det er ikke nødvendig å ta de pillene, men det er mer for de glemske som lett kan komme ut av rutinen om de ikke tar piller hver dag. Selv har jeg byttet til P-plaster nå, litt lettere å kun tenke på det en gang i uken og ikke hver dag.
ninuska_ Skrevet 1. juni 2011 #16 Skrevet 1. juni 2011 Tråden er ryddet for identifisering gjennom fullt navn, ninuska_, moderator
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå