Gå til innhold

Gravetein med lykt


Gjest Alt

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå velge ut en gravstein til moren min.

Ser at noen har åpning for lykt i selve gravsteinen. Lykta er gjerne i bronse.

Jeg skulle gjerne hatt dette for levende lys finner jeg beroligende og godt. Spørsmålet mitt er da om denne lykta faktisk få stå i fred eller om noen stjeler den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gravlykt montert på platen (der hvor blomstene står) foran gravsteinen. Den har nå stått i 1 år. Ingen lykter (i hvertfall ikke på mammas gravlund) er blitt stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville også valgt fastmontert lykt. Tror de holder seg bedre, og får stå mer i fred enn lykter man setter foran. Vi har brukt løse lykter og de får som oftest stå i fred, men blir lettere ødelagt av vær, vind og ikke minst snø..

fastmonterte lykter er jo så fint, enig at levende lys beroliger..

lykke til med valget ditt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt offtopic

Jeg håper og tror at folk har stor nok respekt til å ikke stjele fra andres grav. Jeg hadde ihvertfall aldri hatt samvittighet til å gjøre noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic

Jeg håper og tror at folk har stor nok respekt til å ikke stjele fra andres grav. Jeg hadde ihvertfall aldri hatt samvittighet til å gjøre noe sånt..

Når folk spar opp blomstene som er planta på gravene , og stjeler de...

Så ser jeg ikke bort fra at lykter som ikke er fastmontert kan forsvinne også.

Det er mange rare dyr i arken. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt fastmontert lykt. Jeg har jobbet på kirkegård og vet at også fastmonterte lykter blir ødelagt. Selv det sterkeste glass kan bli knust av store temperaturforskjeller over tid. Det skjer også at fastmonterte lykter kan bli ødelagt av andre. De blir også ofte stygge etter en del år. En fastmontert lykt kan koste veldig mye å reparere. I noen tilfeller har jeg hørt kostnad på 2000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...