Gjest Meg... Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 I dag var jeg til psykolog for første gang, og ble ganske skuffet... Synes hun oppførte seg så rat før timen, og under timen følte jeg meg så utillpass hos henne. Før hun hilse på meg begynte hun å snakke om at hun skulle rekk bussen etter timen(Ja, var der 10 min før timen begynte).. Under timen merket jeg mer og mer at jeg ikke orket å gi noe sørlig mer av meg selv, for det var rett og slett så lite givende.. Hver eneste gang jeg åpnet munnen sa hun bare"Oi, det er jo Vveldig spesielt,da!. " "Synes du ikke" Du er enig i det!??" (Dette gjaldt ting som f.eks at foreldrene mine skilte lag da jeg var veldig liten o.l) På det spm der følte jeg at hun kritiserte og at jeg måtte redgjøre for hvorfor de gjorde det slutt. "Jammen det ER veldgi spesielt,da!!", kom det bare fra henne. "Javel", sa jeg bare til slutt.. Hun spurte også om hvor lenge jeg og sambohar vært sammen, og da jeg sa 5 år sa hun at det var lenge og spurte om vi/jeg hadde noen gifteplaner. Da sa jeg at "Nei, ikke nå tror jeg.. "(vi er begge 25 år). Det synes hun også var "Veldig spesielt,da" Hun godtaok liksom ikke svaret mitt.. Ehh? Må man gifte seg?? =) Videre så hun på klokken veldig ofte, noe som bare er en bagatell egentlig... Men reagerte måten hun taklet hele situasjonen(og da mener jeg kanskje mest det sosiale) Følte jeg ikke passet sammen med henne rett og slett, og jeg er usikker på om det er verdt å bruke 300 kr på å gå mer til henne. Seriøst - jeg fikk INGENTING ut av det(jada, det er jo bare første timen,men følte at kjemien rett og slett er så dårlig at hun ikke vil kunne gi meg noe heller). Resten av kvelden nå har jeg brukt til å bare irritere meg over måten hun oppførte seg på, isteden for å føle meg oppløftet eller iallefall at jeg har kommet til en person der jeg kan få hjelp.
Lilith Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Uff, det hørtes ikke noe særlig ut. Jeg ville absolutt byttet psykolog - det virker ikke som om hun var til hjelp i det hele tatt. Det finnes bra folk der ute, men man må ofte lete litt etter dem, har jeg forstått. Lykke til!
Amalie_85 Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Noen personer passer man sammen med, andre ikke. Jeg ville bedt om å bli henvist til en annen enn jeg da! Syns du burde føle at du kan snakke med en psykolog. Og det var da en merkelig måte å starte en time på! Lykke til
Gjest Gjest_Gjest1_* Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Huff,hørtes ikke bra ut,nei. Gikk selv til en psykolog som sa hun ikke kunne se på meg når jeg snakket,fordi jeg smilte mens jeg snakket om svært alvorlige temaer(kremt...vet jo at det er sært,men for meg så har det å smile vært en forsvarmekanisme..).Uansett følte jeg meg ikke spesielt komfortabel der jeg satt og snakket til en person som bokstavelig talt vendte det andre kinnet til(litt morsomt egentlig ),men etter noen timer valgte jeg å slutte der.Og angrer ikke et sekund!Kjemi tror jeg er kjempeviktig i sånne situasjoner,så tror jeg anbefaler deg å følge magefølelsen din,jeg!Er tross alt DIN time,Dine penger og DITT følelseliv!LYKKE TIL!
Elle Melle Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Kløner finnes i alle yrker, også blant psykologer. Å tillegge deg sine egne vurderinger (Det er....synes du ikke?) trodde jeg var omtrent det første man lærte at man IKKE skal gjøre. Bytt psykolog med mindre du har tro på den du har nå. Jeg kan ikke tenke meg at det er en bra ting å ikke ha tillit til psykologen sin. At man er uenig i noe som kan vise seg i lengden å være bra for en er en ting (noe som sikkert er ganske vanlig), men du har jo ikke rukket å få en relasjon til henne ennå, og det er sikkert vanskelig også med så dårlig kjemi.
Rainbow Brite Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Ja, dette hørtes veldig rart ut! Du kan gjøre én av to ting, evt først den ene, deretter den andre dersom det ikke fører noe sted: 1. Gå til neste time, og forklar hvordan du opplevde henne, hva du synes var ubehagelig osv. Ofte hjelper det å metakommunisere litt for å forstå hverandre bedre. Om ikke annet, har du sagt hva du mener. 2. Bytt psykolog. Kjemi er kjempeviktig. Noen ganger kan man bare komme skjevt ut, og det finner man raskt ut av ved å ta opp dette som tema på neste samtale. Andre ganger er det rett og slett feil. Jeg har selv vært hos en MERR ( ), jeg merket egentlig at kjemien ikke stemte allerede på tlf da jeg bestilte time, men prøvde å gi det en sjanse. Eneste det første til var at hun retraumatiserte meg.. "Sånn jobber jeg".. Om jeg var deg, tror jeg at jeg hadde tatt en time til og tatt opp det du synes ble vanskelig, og bærer det ikke noe sted hen, så bytt. Man er sårbar nok når man går til psykolog, så det er grenser for hva man skal utsette seg for før man treffer "den riktige"! Rist av deg den dårlige opplevelsen og gjør noe godt for deg selv! Du er ikke sær!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå