Gå til innhold

Permisjon lønn?


sweetr

Anbefalte innlegg

ok, det har seg sånn at jeg har jobben som renholder i ca 8 mnd på et treningssenter. Nå har jeg fått beskjed at jeg ikke kan jobbe der lenger, fordi at de har ikke råd til det. Jeg har kontrakt på at det er 2 mnd oppsigelse når man er fast ansatt. Men jeg har også jobbet dersom barnevakt, og derfor har jeg bare fått "permisjon" ifra vaskejobben. Hva har jeg egentlig rett til her? Har jeg noe krav på lønn eller ikke? De har sagt at de kanskje får råd til å ansett meg igjen etter at de har fått budsjettet iorden. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det står 2 mnd oppseiingsfrist i kontrakten din, må arbeidsgjevaren din la deg jobbe desse to månadane med løn. Det er tvilsomt om bedrifta sin dårleg økonomi er grunn til oppseiing. Eg forstår ikkje heilt kva du meiner med "permisjon" for å vere barnevakt. Har du blitt tildelt andre oppgåver i staden for reinhald? I så fall så er du fortsatt tilsett i bedrifta vel? Om du skulle bli sagt opp på dette grunnlaget, så har du fortrinnsrett i eitt år dersom det blir ledige stillingar i bedrifta.

Ta kontakt med fagforening dersom du er organisert, eller Arbeidstilsynet. Dette er ikkje bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som både barnevakt og renholder. Men siden de ikke har råd til å ha renholder lengre, skal de bare ha meg som barnevakt. Dette står i arbeidskontrakten min. Det jeg mener er at jeg har fått "permisjon" inntil at de enten får bedre råd eller at de går konkurs. Dermed har jeg bare jobb som barnevakt. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er ikke organisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...