Gå til innhold

Matforgiftet og gravid


Jens

Anbefalte innlegg

Spiste en ferdig laget lasagne igår som smakte litt rart, og om kvelden fikk jeg skikkelig magekramper og diare. Gikk over etter en time ca, og idag er jeg bare litt uggen.

Kan dette være skadelig for barnet i magen min? Er jo litt bekymret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Vanlig" oppkastsyke, som følge av at man har spist noe dårlig, eller vanlig omgangssyke, skal ikke være farlig. Det eneste er hvis du blir over normalt dårlig, eller at det varer i lang tid slik at du blir uttørket.

Har nettopp hatt et par døgn med omgangssyke selv, eller muligens matforgiftning, og jordmor nevnte ingenting om at det skulle være farlig på noen måte. Men det er jo innmari ubehagelig, da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlig" oppkastsyke, som følge av at man har spist noe dårlig, eller vanlig omgangssyke, skal ikke være farlig. Det eneste er hvis du blir over normalt dårlig, eller at det varer i lang tid slik at du blir uttørket.

Har nettopp hatt et par døgn med omgangssyke selv, eller muligens matforgiftning, og jordmor nevnte ingenting om at det skulle være farlig på noen måte. Men det er jo innmari ubehagelig, da :ler:

Tenker jo med en gang på toxaplosmose, listeria etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Spytt ut mat som ikke smaker friskt. Matforgiftninger er oftest et problem for mor, men ikke alle mageondebakterier er ufarlige. Det har forhåpentligvis ikke vært verken katteavføring eller upasteurisert ost i lasagnen, ville prøvd å la være å bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk matforgiftning for noen uker siden, og gikk med diare i ukesvis. Bakterier er visstnok ikke farlig for babyen, så har ikke fått medisiner, men er nå sykemeldt for å komme meg - har rast ned i vekt og vist tegn på uttørking. Men verken lege eller JM er bekymret for babyen, bare for meg.

Parasitter er en annen sak, de har testet meg spesielt for det.

Listeria er også farlig, men da er du syk lenger. Tror ikke du skal bekymre deg for dette. Men kanskje la være å spise neste gang noe smaker rart...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...