Nerdemamma Skrevet 29. november 2007 #1 Del Skrevet 29. november 2007 Vi skal feire jul hos oss i år med sviger familien for første gang, og jeg har begynt å tenke litt på julemiddag. Hva skal dere ha i år? Og hva slags tilbehør? Riskrem til desert? Jeg regner med vi skal ha en typisk juletallerken med ribbe, medister pølse og kake. Tilbehør er jeg fortsatt usikker på *Gleder seg til jul* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 29. november 2007 #2 Del Skrevet 29. november 2007 Her har vi alltid ribbe, medisterkake og julepølse. "Sausen" er ribbefett samt sjysaus for de som vil ha det. Tilbehør er poteter, rødkål og tyttebær. Har aldri noe dessert fordi vi gjerne er stappmette og like etterpå så er det jo kaffe og kaker samt julegotter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 29. november 2007 #3 Del Skrevet 29. november 2007 Hos oss går det i mye av det samme som hos Persille, abre at vi har surkål i tillegg. Dessert blir multekrem (for de som liker det) og is til resten. Men, pleier ikke spise så mye dessert, siden vi allerede er mette. Blir heller småspising av kaker og frukt og julegodter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lund Skrevet 29. november 2007 #4 Del Skrevet 29. november 2007 Vi skal feire jul hos oss i år med sviger familien for første gang, og jeg har begynt å tenke litt på julemiddag. Hva skal dere ha i år? Og hva slags tilbehør? Riskrem til desert? Jeg regner med vi skal ha en typisk juletallerken med ribbe, medister pølse og kake. Tilbehør er jeg fortsatt usikker på *Gleder seg til jul* Hei! vi skal ha ribbe,julepølser,medister,sosisser og det beste jeg liker kalkun.Jeg spiser ikke ribbe Vi skal ha riskrem og multekrem,trur vi blir ganske mette da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. november 2007 #5 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Vi skal også ha jula hos oss i år for første gang og jeg har tenkt å være litt gær'n med tanke på julemiddagen . Vi har bestandig hatt ribbe, medisterkaker og pølse med tilbehør, men verken jeg eller søs er noe glad i ribbe. Så i år som jeg skal holde julaften, så blir det pinnekjøtt, kålrotstappe og poteter, men så må vi nok ha noen medisterkaker til også . Vi bruker ikke ha dessert, for vi er så mette også spiser vi heller kaker og godis litt senere. Men jeg kommer nok til å ha en iskake på lur. Gleder meg!! Endret 29. november 2007 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 29. november 2007 #6 Del Skrevet 29. november 2007 Vi skal ha kalkun, en nydelig viltsaus, poteter, grønnsaker, waldorfsalat ogtyttebær. Til dessert en stor skål med hjemmelaget fruktsalat som min mamma pleier lage:O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 29. november 2007 #7 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg skal feire med svigers for første gang i år jeg også, men heldigvis bor de også i Bergen, sånn at vi får sett min familie og, og maten blir slik som jeg er vant til på julaften, nemlig pinnekjøtt :D Med poteter og kålrabistappe selvsagt. Vi har pleid å ha riskrem eller is til dessert, tror svigers kommer til å ha multekrem, godt det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 29. november 2007 #8 Del Skrevet 29. november 2007 Åååå nå gleder jeg meg!! Svigerfamilien min skal feire jul hos oss for første gang. Så da skal trønderene få smake deilig pinnekjøtt, mandelpoteter og kålrabistappe! Til dessert blir det riskrem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulipa Skrevet 29. november 2007 #9 Del Skrevet 29. november 2007 Pinnekjøtt og kokte pølser med kålrotstappe og kokte poteter det beste vi vet .. .. til dessert blir det som vanlig riskrem med rød saus .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. november 2007 #10 Del Skrevet 29. november 2007 Ribbe, medisterpølser, medisterkaker, kokte poteter, brun saus, sursild, tomatsild, sylte, rødkål, surkål og tyttebærsyltetøy. Til dessert har vi riskrem med rødsaus. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 29. november 2007 #11 Del Skrevet 29. november 2007 Her blir det pinnekjøtt da, med litt julepølse til. Men yngstejenta folanger å få kyllingvinger...siden det bare blir meg og mannen og de to yngste ungene, blir det ikke rare maten og lage i alle fall. Men gjerne like greit det, siden jeg skal jobbe natt til julaften.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 29. november 2007 #12 Del Skrevet 29. november 2007 Ribbe, hjemmelagde medisterkaker og julepølse. Servert med poteter, ertestuing, surål, sennep og tyttebærsyltetøy. Jeg gleder meg allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #13 Del Skrevet 29. november 2007 tipper det blir kalkun med mandelpoteter, fløtesaus, minigulerøtter, rosenkål, surkål, innmatkaker, og litt ribbe... er ikke mye man spiser av hver ting, men godt er det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 29. november 2007 #14 Del Skrevet 29. november 2007 Her blir det vilt, trolig rådyr. Min far har en stor matguru, sin avdøde mormor, og ettersom han ikke får til ribbe på samme måten som hun gjorde har det vært stek de siste ti årene ihvertfall. Jeg spiser bare tilbehør uansett, så bryr meg ikke nevneverdig om det er det ene eller det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancalime Skrevet 29. november 2007 #15 Del Skrevet 29. november 2007 Vi skal ha pinnekjøtt, kålrotstappe, rødkål og poteter til julemiddag. Hva vi ender opp med til dessert er ennå usikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 29. november 2007 #16 Del Skrevet 29. november 2007 Julemiddagen her er pinnekjøtt (med poteter og kålrotstappe til) og desserten er riskrem.. Med mandel i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 30. november 2007 #17 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg skal ha pizza, for det er det beste sønnen min vet. Vi feirer alene. - Har ikke råd til mer heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. november 2007 #18 Del Skrevet 30. november 2007 Vi skal som alltid ha kalkun (forøvrig på 1. juledag, og ikke julaften) med forskjellig tilbehør, bl.a. fløtegratinerte poteter, hjemmelaget saus og forskjellige grønnsaker. Dessert er riskrem med bringebærsaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 30. november 2007 #19 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg får maten servert denne julen, men det blir pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter. Litt usikker på hva de pleier å ha til dessert der jeg skal på besøk, men riskrem med rød saus er nok et hett tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. november 2007 #20 Del Skrevet 30. november 2007 Ribbe og alt som hører til og karamellpudding til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå