Gjest M Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg fikk forfrysninger forrige søndag på knærne da det var minusgrader og jeg hadde glemt å ta på meg stilongs. Jeg var ute lenge, og merket ikke at jeg ble så kald, før jeg kom hjem og merket at jeg var istapp på begge knærne! Ikke så smart akkurat, men gjort er gjort... Knærne ble røde og hovne da jeg varmet de opp i dusjen da jeg kom hjem. Nå - fire dager etterpå - er jeg forsatt litt rød, men ikke så veldig, har ingen blemmer eller annen misfarging og jeg kan lett bevege huden der, men knærne er fortsatt hovne og det gjør vondt i knærne, det verker hele tiden og de er ømme. Er dette farlig, går det over? Vil smertene og rødheten forsvinne? Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å bli bedre? På forhånd tusen takk for råd og tips!
Miel Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det høres ut som en overfladisk forfrysning, og det går over. Muligens er det fortsatt vondt fordi du "behandlet" for hardt. Du må nemlig være svært forsiktig med bruk av varmt vann ved forfrysninger. Det aller beste er å komme seg i hus og tine seg opp på naturlig vis, gjerne varme seg på en annen person hvis du har en tilgjengelig. :icon_smile: Skal du på død og liv bruke vann, så sørg for at det ikke er varmere enn såvidt over normal kroppstemperatur, dvs. rundt 40°. Og du må IKKE gni, da dette kan skade vevet.
Supraspinatus Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg fikk forfrysninger forrige søndag på knærne da det var minusgrader og jeg hadde glemt å ta på meg stilongs. Jeg var ute lenge, og merket ikke at jeg ble så kald, før jeg kom hjem og merket at jeg var istapp på begge knærne! Ikke så smart akkurat, men gjort er gjort... Knærne ble røde og hovne da jeg varmet de opp i dusjen da jeg kom hjem. Nå - fire dager etterpå - er jeg forsatt litt rød, men ikke så veldig, har ingen blemmer eller annen misfarging og jeg kan lett bevege huden der, men knærne er fortsatt hovne og det gjør vondt i knærne, det verker hele tiden og de er ømme. Er dette farlig, går det over? Vil smertene og rødheten forsvinne? Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å bli bedre? På forhånd tusen takk for råd og tips! Lettere å få frostskader igjen, hvis du har hatt det tidligere.
Gjest M Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for gode svar! Dette forumet er genialt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå