Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn


Unika

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad for at jeg er født av mamma og pappa, det må være fælt å bli født av noen man ikke kjenner.

Det er fint med besteforeldre, men de er litt skrukkete.

De rike er sånne som bestemor og bestefar, de har hvitt hår og kan kjøpe hva de vil. Mamma og pappa har svart hår, men så er de mye fattigere også.

Søsteren min er flyvertinne, derfor flyr hun rundt med små flasker i hånda og leter etter noen som vil drikke de.

"Du må ikke stå der!! Du må gjemme deg bak skuret så vi ikke vet hvor du er!!"

Voksen: Har du kjæreste?"

Barn: Nei, jeg skal ikke ha kjæreste i barnehagen

Voksen: Hvor skal du ha kjæreste hen da?

Barn: Når jeg skal bli stor, skal jeg gå langs veien å finne meg en!

"Anders, vet du hva?? Bestefaren min døde når han var 10 år"

Jeg satt på en benk sammen med ei jente som helt plutselig sier : "Du er ganske ren i øret ditt du"

Politidama : "Hva er det politiet gjør?"

Gutt : "Han stjeler tyver"

I de ti bud skal du ikke:

Du skal ikke ljuge. (Halvor,6år)

Du skal ikke stjele fra de fattige hvis de ser det. (Frida,6 år)

Du skal herde din farmor så hun kommer til himmelen. (Caroline, 7år)

Du skal ikke bølle. (Halvor, 6 år)

Du skal ikke begjære din ektefelle eller andre arbeidsfolk.(Christian,9år)

Du skal ikke slå i hjel tiden. (Karina, 6år)

Du skal holde sammen i tykt og tynt. (Kim Andre, 7år)

Du skal bare slå noen hvis du absolutt må. (Henriette, 7år)

Du skal ikke bakvaske noen bak deres ryggmarg. (Oscar, 7år)

Du skal oppbevare din neste som deg selv. (Runa,8år)

Liten tue kan velte stor tass. (Christian, 8år)

Du skal høre på moren din samme hva hun sier,

og hvilket tonefall hun bruker. (Thomas Andre, 7år)

Du skal bevare deg vel. (Kristin, 8år)

Når det er jul feirer vi med surkål at Jesus ble født mellom en krybbe og et esel.

Da det ble julaften og julestjerna lyste over jomfru Maria mens hun vasket trappa, skrev Alf Prøysen "Julekveldsvisa".

Maria var gift med Josef, men så ble hun gravid med en fallende engel. Derfor måtte de kjøre eselet helt de kom til et ungdomsherberge. Men der fikk de ikke komme inn. Til slutt måtte de bo i en gammel, råtten låve som en eller annen bonde eide, og Jesusbarnet måtte ligge oppi en skål mens eselet fremdeles stirret på ham.

Disipler er noe vi har i halsen som ligner på mandler, men som heter polypper.

Gud gjorde fem brødre om til to fisker.

Hvis du dør, så skaper Gud deg om til jord. Da skjønner du ikke bæret.

De som tror på Allah er muslinger. I Kina tror jeg de tror på noe annet. Der tror de på drager

I Afrika tror de på Nilsen Mandela

En misjonær er en mann med hatt og koffert som leser Bibelen i dørsprekken til folk

Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsøfte. Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til en børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får heller den andre et spisebord ekstra.

I gamle dager brukte de foldeskjørt. Nå er det gått av moten, men presten bruker det fortsatt rundt halsen

Først blir man celle, så blir man barn, så blir man mamma, så blir man bestemor, så blir man oldemor og så blir man tippoldemor. Til slutt blir man gjørme

Bestefar fikk en kjæreste da han var 70 år. Hun var innmari liten og sikkert 80 år mindre enn han. Hun arvet skrubbel og bit

Damer blir hete i overgangsaldren. Det dampet av mormor da hun kom inn i den

Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen

Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele rumpa og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min sitte

Ørene er to flak som er skrudd fast i hodet. (Frans, 5 år)

Kroppen består av vann og brød.(Julian, 5 år)

Julenissens kropp er rød og hvit fordi han er reklame for Coca-Cola....(Julian, 5 år)

Damene er mykere i hjørnene enn det mennene er. (Pia, 6 år)

Musklene er noen små ballonger som er fylt med spinat. (Lars Jøran, 6 år)

Man bruker mandelen til å tygge med. Hvis man vrikker den, må den fjernes på sykehuset. (Gard, 7 år)

Blodoverføring kan være løsningen for noen. Da setter man en slange fra den ene armen til den andre og setter på kranen. (Andreas, 7 år)

Kneskålene er to skåler som sitter under kneet, i tilfelle man får vann i kneet. (Bjørn Ove, 7 år)

Spøkelser har ikke kropper av kjøtt, men av sengetøy. (Olav, 5 år)

En gang hadde jeg blæregrateng. Det er det vondeste jeg har hatt...(Silje, 6 år)

Øl gjør ofte at kroppen blir usymmetrisk. (Halvdan, 9 år)

Kroppen består av innvoller og utvoller. Innvoller er f.eks marg, bein og milten. Utvoller derimot er ofte mer synlige og kan skiftes ut ved spesielle anledninger. Særlig på damer...(Vidar, 8 år)

Drøvelen er en slags gardin som henger og dingler i halsen. (Lars Gøran, 6 år)

Vi har hjerne for at håret skal ha noe å henge fast i. (Nina, 5 år)

Hjernen er en klump som vi bruker å lure på ting med... (Kristoffer, 4 år)

Skjelettet er et stativ som han kan henge fra seg kroppen på. (Sander, 7år)

Den største forskjellen på mennesker og dyr er at hester får valper. (Simon, 4 år)

Dyr får avkom mens mennesker får avleggere. (Amund, 6 år)

Noen mennesker har appelsinhud. Det er særlig arabere og utvandrere. (Tora, 7 år)

Hvis man er støl i huden kan man bare smøre seg med tigerbalsam. Den virker fort, for moset tiger er ganske sterkt. (Hege, 6 år)

Kona til Gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans: Moses, Jesus og Julenissen.

Kineserne kommer nok ikke til den vanlige himmelen. Kanskje de kommer til den syvende himmel? Eller til den himmelske freds plass.

Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden.

Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud «mannen med ljåen».

Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør gulvet til Gud ikke helt tett lenger. Det kan bli et problem.

Det er mange i himmelen: Alle de som er døde er der, pluss Gud og Jesus og Den dårlige Ånde.

Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus.

Den Hellige Ånd er Ånden som går.

Å være engel er et typisk kvinne-yrke.

Det er noen som har en hellig lama. Det er eg entlig en liten kamel. Den heter Dalai-Lama. Jeg tror det er en engel.

Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barna komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager.

Gud skrev et gammelt testamente før han døde.

Bibelen består for eksempel av De fem musebøker og Marius' evangelium.

De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og om Pontius Forlat oss.

Smuglere har tatt med seg bibler inn i Kina. Hvis de leser Bibelen der, kan de bli fanget og puttet i asjetten.

Gud liker dårlig at folk spiser epler. Da kalles det syndefall. Men han er nok bare grådig, og vil ha alle eplene for seg selv.

Du må aldri blåse en katt i øret, for hvis du gjør det fire eller fem ganger biter den deg i leppene. Og da slipper den ikke taket på minst ett minutt. (Lisa 9 år)

Det nytter bare ikke å støvsuge katter, ikke engang om de er aldri så møkkete. (Aslaug 10 år)

Man kan bruke gondol eller P-piller. Katten min velger P-piller, men den skal steriliseres når faren min bare får et prosjekt i boks. Før det har han ikke tid. Katten min har forresten ikke hatt tid den heller. (Mathilde 6 år)

Jeg har funnet et harepusskjelett som hadde ramla ut av kroppen på en kanin.

Jeg tror det var et pappaskjelett for det var ganske vissent og kjedelig. (Line 6 år)

En fjert er en liten fugl med grå vinger. (Stig 9 år)

Kua parrer seg med oksen for å få kalver. Oksen gjør det fordi den har lyst. (Sverre 6 år)

Alle dyr kom på jorden før menneskene. Dyrene levde i ro og mak helt til menneskene kom og lagde veier, hus, hoteller og kondomer. (Lars 10 år)

Det er veldig typisk for en mor og gifte seg med en far. (Isabel 5 år)

Moren min sier at jeg går henne på nervene, enda jeg står helt stille. (Sigurd 6 år)

Det viktigste når man gifter seg, er at man har en god monolog. (Karina 8 år)

Det som er viktig for mødre, er at de får barn. Hvis de tilfeldigvis er så uheldige å ikke få barn, må de være alenemødre hele livet. (Jan Rune 6 år)

Tanten min har en sønn som ikke er hennes, men som er datteren til stefaren. Han er ti år og har Dow Jones syndrom. Han er veldig blid og litt klumpete og veldig positiv på en negativ måte. (Linn Synnøve 7 år)

Det kan hende at den man gifter seg med er feil person, at det bare var synsbedrag. Men da kan man bare skille seg og finne en ny og bedre. (Jonas 8 år)

Det kan være farlig å føde. En dame vi kjenner, ble lam fra anklene og ned etterpå. Jeg tror fortsatt hun har problemer med å bruke høyhalsa sko. (Lisen 6 år)

Man kan være død når man blir født. Da er man dødfødt. Det er veldig dumt for jordmoren som går glipp av et poeng. (Anna, 6 år)

Det er dumt å le av pappa når han er sinna på deg. (Karina 8 år)

Pappa sier mamma'n min er bevisstløs når hun kjøper klær. (Tor 6 år)

Mamma'n min er så veldig pen, for hun har så veldig lange pupper. (Bjarne 6 år)

Når jeg blir voksen vil jeg bli akkurat som pappa, bortsett fra at jeg ikke vil ha hår over hele meg. (Tony 8 år)

En ektefelle er noe som er laget av jern og ofte henger ute i skogen. (Tobias 6 år)

I en familie kan man si akkurat hva man mener uten å være redd for at noen andre skal mene det samme. (Haakon 6 år)

Pappaen min er veldig glad i meg. Han er så glad i meg at han skriker til meg i butikken. (Stine Marie 6 år)

Familieplanlegging er noe moren driver med når hun flytter på møbler mens de andre sover. (Elina 6 år)

Familieplanlegging var noe de drev med i gamledager før lyden ble funnet opp. Da hadde man bare stumfilm og da måtte man skrive brev til hverandre. (Terje 6 år)

Mange forelskede blir litt dummere. Litt bortreiste i sitt eget ytre landskap liksom. (Jo Thomas 9 år)

Utseende har ingenting å si. Se på meg - jeg er veldig kjekk, men har allikevel ingen å gifte meg med. (Brian 7 år)

For å få kjærligheten til å vare er det viktig å være en god kysser. Da kan det hende at kona di glemmer at du aldri tar ut søpla. (Erik 8 år)

Folk som er forelsket holder hverandre i hendene så ikke ringene skal falle av, for de koster mange penger. (Tine 7år)

Noen lesbiske blir forelsket i det annet kjønn. Det er ikke spesielt morsomt eller spesielt rart. Det er faktisk helt unaturlig, så det er ikke noe å snakke høyt om. (Alessia 8 år)

I gamledager sa man "Jeg elsker deg" til folk. Nå trenger man heldigvis ikke å anstrenge seg så forferdelig skrekkelig lenger. Jeg tror det holder at man sier: "Kom hit!". (Holger 8 år)

Hvis man elsker noen, så blir man veldig usymmetrisk og klarer ikke å tenke helt rent. Det tror jeg er gøy. (Frithjof 6 år)

En hestekraft er den energien som trengs for å trekke en hest fem hundre meter på ett sekund. (Eyvind 10 år)

En vibrasjon er en bevegelse som ikke vet hvilken vei den skal gå. (Rune 8 år)

Vann plystrer ved hundre grader. (Mons 9 år)

Arsenikk er et sterkt krydder som lett kan ødelegge hele middagen. (Jeanette 10 år)

Kroppen må ha mat for å overleve. Italiensk salat koster over fem kroner kvadratmeteren. (Henrik 7 år)

Det går ikke an å gjemme brokkolien i melkeglasset. (Jonny 6 år)

Blåbær er innmari godt, fordi det er syltetøy inni dem. (Bjørn 5 år)

Noen steder er det så varmt at de som bor der må bo andre steder. (Elin 8 år)

Asyl er en by utenfor Russland. (Håkon 8 år)

Anarki er et land hvor kongen er dronning. (Tore 11år)

Jomfruelig land er et sted hvor menneskehender aldri har satt sine føtter. (Hans Petter 7 år)

Barn er herlige :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsøfte. Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lampene og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til en børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får heller den andre et spisebord ekstra.

:skratte:

Praktfullt! En kyniker er født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er så morsomme :fnise:

Artig å tenke på at barn tolker verden ganske så forskjellig fra oss voksne, blir mange morsomme utspill da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å høre hvordan barn tolker diverse "verdensproblemer" på =) De er så rene i sine utspill, selvom en del av de er rimelig morsomme, så er det en del lærdom i de, synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...