Gå til innhold

94 kg og str 42/44 i klær


Gjest sylfide

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har slanket meg mye, har til nå gått ned 42 kg (over to år). før måtte jeg kjøpe bukser i str. 56, men nå går det med str 42 eller 44, kommer ann på plagget :-)

Har ei venninne som nå bruker str. 40, 38 er litt for trangt sier hun.

Altså, jeg veier nå 94 kg, og bruker ikke så veldig mye større klær enn henne, men hun veier 30 kg mindre enn meg!

Vet at jeg har mye muskler, du blir nødt til å få det i beina med så mye overvekt som jeg hadde

Driver fortsatt og slanker meg, jogger og holder meg i form.

Er veldig nøye med maten og passer virkelig på.

Men nå har jeg ikke gått ned på mange måneder, vekta står så og si rolig, men jeg blir mindre i omfang.

Kan det at jeg jogger/løper flere gangr i uka virkelig bety så mye....så jeg bygger litt muskler, samtidig som jeg mister litt fett, så vekten står rolig?

Problemet er at jeg skal operere overflødig hud på magen, men jeg får ikke en gang n vurdering med den vekta jeg har nå.

Har dere erfaringer med slanking/trening osv....da hører jeg gjerne fra dere

:-) Sylfida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også rar

Bra det ikke er bare jeg som er rar. Jeg er 166 com, 93 kilo og bruker nå 44-46, og det uten at klærne sitter som pølseskinn. Synes det er veldig rart egentlig, men regner med det har med kroppsfasong å gjøre. Jeg jogger forresten også mye, og har veldig høy muskelmasse så jeg er mye tyngre enn jeg ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Jeg er 168 cm høy (Vekt som sagt 94 kg)

Str. 46 er for stort, 42 kan i enkelte plagg bli litt trangt over rumpe og lår, men 44 er sånn passe

Har en BMI på 33, må ned 14 kilo for å kunne opreres på colosseum klinikken, men det synes jeg virker sprøtt.

føler ikke at jeg har behov for så stor vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har slanket meg mye, har til nå gått ned 42 kg (over to år). før måtte jeg kjøpe bukser i str. 56, men nå går det med str 42 eller 44, kommer ann på plagget :-)

Har ei venninne som nå bruker str. 40, 38 er litt for trangt sier hun. ....

:-) Sylfida

Så flink du er! Kunne ønske jeg hadde litt av ditt pågangsmot :D

Jeg veier vel ca 75-80kg (har gått ned fra 90, i løpet av 2-3 år) men ser ikke noe overvektig ut nå (normalvekta er ca 60-65). Har litt trøbbel med maven, men det har jeg hatt siden jeg var lita jente. Er 160 cm lav :ler:

Jeg bruker også str 42-44 i bukser eller medium/large i topper. :)

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da ha VELDIG mye muskler om du ikke er høyere men veier såpass mye?

Ja, jeg skjønner heller ikke dette helt. Jeg er som jeg skrev høyere opp 4 cm høyere enn deg og veier hele 20 (!!) kg mindre. Og jeg trenger stort sett minst str 42 og ofte str 44.

Og jeg trener mye og har etter hvert ganske bra med muskler...

Så det du beskriver henger virkelig ikke på greip for meg.

Min mor er 164 cm høy og veier ca 80 kg, og hun bruker str 44-46.

Og min venninne som er 170 cm og veier 64 kg bruker str 38-40.

Så jeg synes jeg "passer godt inn" i forventet størrelse etter vekten.

Jeg har også en venninne som veier ca det samme som deg, men er litt kortere. Hun trenger minst 48-50 bare for å klare å "klemme seg inn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjenner ikke fettprosenten min nå, men for 3 år siden sjekket jeg den + muskelmassen.

Husker bare at fettprosenten var høy, men jeg hadde også veldig mye muskelmasse sa legen, jeg hadde faktisk mere enn min samboer som er 182 cm høy ( Han er mann :-) )

Har aldri trent før jeg begynte å slanke meg

jeg vet det høre sprøtt ut, og det finnes ikke et menneske som tror meg når jeg forteller hvor mye jeg veier.

Men, jeg har kontrollveid meg på flere vekter, som jeg også har fått andre til å kontrollveie seg på.

Vekta er 94 kilo, og det er om morgenen, uten klær.

Har testet og sjekket og målt og grublet.

Fant ut at jeg skulle prøve gubbens ola bukser (høyde 182, vekt 82-85 kilo) Jeg dro dem på meg gitt. Fikk dem ikke helt igjen over magen, og de satt trangt, men allikevel.

Sylfida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har et midjemål på under 80 cm, så skulle det vel ikke være noe problem å få overbevist helsevesnet om at du ikke har behov for å gå ned mer i vekt.

De ser jo på den kroppen de har forann seg de også, ikke bare på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at du er ikke alene. Jeg veier 98 kilo er 168 cm og bruker 44/46/48 i klær. Når jeg veide 94 brukte jeg også mest str. 44.

Vekten forteller ikke alt. Det irriterer meg veldig at det er kun vekten som gjelder når man skal bestemme om man har fedme. Greit jeg veier mye er også tjukk men trener 3 ganger pr uke, ala høy puls på Spenst og henger godt med og har blodtrykk som en 16 åring. Så jeg vil si at jeg er like frisk og sprek som en som veier 70 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle at du er ikke alene. Jeg veier 98 kilo er 168 cm og bruker 44/46/48 i klær. Når jeg veide 94 brukte jeg også mest str. 44.

Vekten forteller ikke alt. Det irriterer meg veldig at det er kun vekten som gjelder når man skal bestemme om man har fedme. Greit jeg veier mye er også tjukk men trener 3 ganger pr uke, ala høy puls på Spenst og henger godt med og har blodtrykk som en 16 åring. Så jeg vil si at jeg er like frisk og sprek som en som veier 70 kilo.

Nå begynner jeg virkelig å lure..

Jeg er mann, er 183 cm høy og veier 98 kilo. Jeg er tettbygd, sterk. Jeg bruker størrelse XL i klær, 54.

En dame på 168 cm og 98 kilo må vel være mer enn gjennomsnitlig tettbygd og meget muskuløs..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Trådstarter: Du spør om hvordan du kan gå mer ned i vekt.

Det du er på nå kalles et vektplatå. Det er kroppens måte å stabilisere seg på. Du sier at du fortsetter å minke i omfang, og det er jo bra.

De fleste treningseksperter anbefaler relativt ofte forandring av treningsintensiteten og mengden og progbrammet ca hver 3. mnd. Kanskje det er en ide? Poenget er at kroppen har det med å vende seg til et visst nivå og innstiller forbrenningen etter det. Den eneste måten å få kroppen til å forstå at vi ikke er "ferdig" enda er å endre igjen og igjen. Det samme gjelder egentlig kosthold.

Du har vært utrolig flink, hatten av!

Når det gjelder størrelser så veier jeg mindre og bruker større størrelser klær enn deg. Det kan være mange årsaker til det - bredde over baken, størrelse på pupper, etc. Det er ikke noe fasit svar ut fra vekt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder størrelser så veier jeg mindre og bruker større størrelser klær enn deg. Det kan være mange årsaker til det - bredde over baken, størrelse på pupper, etc. Det er ikke noe fasit svar ut fra vekt der.

Ja, kroppsfasongen har mye å si. Og det har også noe å si hvor man kjøper klærne sine, noen butikker har rausere størrelser enn andre. Og det er ikke sikkert at venninner kjøper klær samme sted.

Jeg har butikker hvor jeg vet at jeg kan kjøpe bukser i str. 38 og 40 mens i andre butikker må jeg kjøpe str. 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel og en del og si på kroppsfasong og ja.

Har en veninne som er ca like høy som meg, vi er ca like store når hun veier 10 kg mer enn meg. Vi er begge utrente. Men hun har en veldig kompakt kropp. Hun er stor overalt, har store føtter, store hender, store ankler, stort ansikt osv.

Mens jeg får fettet på rumpe og lår og litt på mage, ansikt, hender, armer, føtter, ankler også videre er veldig smalt på meg.

Også ser det forskjellig ut og. Har en annen veninne som veier litt mindre enn meg, jeg ser på henne som slanker enn meg, men hun kommer ikke inn i alle mine klær, da jeg er spinklere i skjellettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_mille_*

kjære dere...

Ikke rart vi kvinner blir frustrerte....

Klærne idag er mye mindre enn det dem var for 10 årsiden.

Jeg har snakket med flere ledre(på klesbutikk) ang klær.

Å dem bestiller mesteparten i utlandet.Å dem har mye mindre str enn det vi er vant til.

Ergo...jeg som brukte 38 i mange år,måtte nå opp i 40-42... forstå det dem som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres rart ut. Jeg er 173 høy og veier 72 kg. Bruker str 42-44.

Og jeg har MYE muskler. Trener mye TUNG styrke og har gjort det i flere år.

Men hva man "definerer" som str 42-44 varierer jo litt. Husk at klærne på Cubus f.eks er digre (der kan jeg nok bruke str 38-40 ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære dere...

Ikke rart vi kvinner blir frustrerte....

Klærne idag er mye mindre enn det dem var for 10 årsiden.

Jeg har snakket med flere ledre(på klesbutikk) ang klær.

Å dem bestiller mesteparten i utlandet.Å dem har mye mindre str enn det vi er vant til.

Ergo...jeg som brukte 38 i mange år,måtte nå opp i 40-42... forstå det dem som vil.

ja det her jeg skjønt.... fryktelig dårlig for selvtilliten det der...

kommer inn i mine gamle bukser som var str 38/40 men bruker nå 42/44...

også er det jo så lite utvalg i bukser over str 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bred rumpe

Klesstr henger ikke på greip. Jeg er 172cm og 77 kilo, 106cm over hoftene, 85 i livet og 104 pupper. Jeg bruker str 38 i bukse kjøpt på "Pepita" og 44 (!) kjøpt på H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...