Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Har et par vegghengte hyller i stua mi (nyinnflyttet i nytt hus) Den ene er bare en hyllebunn (sånn ala IKEA uten knekter som synes) og den andre er en hylle med fire rom 35cmx35cm uten vegg bak, altså synes veggen igjennom. Vi har panel i stua. Hyllene er farge valnøtt og veggene er (hold deg fast!) kaffe latte. Har gledet meg til å kjøpe pynteting å ha i/på hyllene, men har oppdaget at det er jo så vanskelig!! Det jeg vet jeg skal gjøre, er ihvertfall å fylle ett av rommene i den ene hyllen med bøker, når jeg finner de frem, men ellers har jeg ikke mye bøker heller.. Derfor trenger jeg sårt tips av noen her inne! Så tusen takk for de som evt har noen råd til meg!
Gjest Indo Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Stearinlys, innrammede bilder, grønne planter, små lamper...Det er det eneste jeg har av pynteting i hyller og vinduskarmer. Kan ikke fordra masse knips ol.
Bex Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg har også få, men spesielt utvalgte ting. Som et kunst-glassfat, et par fine lamper, t-lys- og lysestaker i tinn, glass og karamikk, hvite blomsterpotter med spesielle grønne planter i... Jeg har også brukt tid på å finne ut hva jeg vil ha, men er veldig fornøyd nå. Gå på fine interiørbutikker (bor du i Oslo, anbefales House of Oslo og Norway Design). Det finnes jo veldig mye fin glass- og keramikkunst også. Tror nesten bare du må være tålmodig, så kommer du nok over noe du liker.
Gjest s.n Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg har også ganske lite til pynt - det er lys, bilder og planter. Dersom dere vil dekke til veggen og ikke har nok bøker kan dere bruke CD'er...? Eller?
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Hm, jeg innser at vi har veldig lite pynt. Vi har et stort bilde over spisebordet. Det er originalkunst med lys bunn og mørkt trykk og maling. Det er altså stort, sånn at det er et ordentlig blikkfang, uten at det sluker lys, siden det er såpass mye lyst på det. Stua vår er ikke kjempestor, så vi ville ikke ha mye mørke, store ting på veggene. Vi har også en stor, hvit bokhylle, som er fylt med bøker, et lite sølvfat med en blank karaffel på, et stort turkisaktig glassfat, et sølvstettfat og en blank bolle. På salongbordet har vi noen blanke telysestaker, og på spisebordet har vi enten et stort fat, eller en stor, hvit vase med hank, som vi har friske blomster oppi. Av planter har vi bare en orkidé i stua foreløpig. Vi har to blekturkise puter i sofaen og i en stol, og et tynt, brungrått, og et sennepsgult ullteppe hengende på sofavangene/brukt som puter. Jeg føler at vi fortsatt bor i en innflytningsfase. Vi vil ikke fylle opp stua alt for mye, men jeg syns det bør se litt mer bebodd ut der enn det gjør nå. Planen er å gå til innkjøp av et par planter til, finne et stort bilde til å ha over sofaen (jeg vil heller ha noen få store bilder enn mange små), hekle en rund, naturhvit pute til sofaen, og eventuelt en mer fargesprakende en til en av stolene. Vi har en nøytral farge på sofaen, slik at vi kan ha mer farge på tilbehøret. Dette kan man eventuelt ha to sett av, slik at man kan bytte på hvis man blir lei. Vi har forresten også cdene våre i et vitrineskap som vi har malt hvitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå