Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hei! Jeg fikk akkurat en tlf fra legen at jeg har gardnerella og skal hente resept, men kontordama visste ikke om jeg fikk en resept for både meg og samboeren min? er det en selvfølge at jeg får det eller må jeg ringe å be om det? Kontordama sa at han også evt måtte teste seg, men er det nødvendig siden jeg har gjort det? Lurer veldig... Håper på svar!!!!
Alfakrøll Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Jeg tror nok ikke du får med deg rp til samboer. For som regel er det ikke nødvendig å behandle partneren, men man skal ikke ha samleie under behandlingen. Vet ikke om du ble noe klokere jeg?
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg tror nok ikke du får med deg rp til samboer. For som regel er det ikke nødvendig å behandle partneren, men man skal ikke ha samleie under behandlingen. Vet ikke om du ble noe klokere jeg? Jo, ble litt klokere:) Men leste noen tidligere innlegg hvor det stod at samboeren også måtte behandles ellers så ville han bare smitte deg igjen og igjen? vet ikke om det stemmer jeg.... Har aldri hatt noe av dette før og kontordama hadde ikke noe kunnskap om det. hehe.. Kanskje du kan svare?
Alfakrøll Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jo, ble litt klokere:) Men leste noen tidligere innlegg hvor det stod at samboeren også måtte behandles ellers så ville han bare smitte deg igjen og igjen? vet ikke om det stemmer jeg.... Har aldri hatt noe av dette før og kontordama hadde ikke noe kunnskap om det. hehe.. Kanskje du kan svare? Gardnerella er på en måte en bakterievekst i skjeden, har forbindelse med noe som kalles bakteriell vaginose. Det er ikke smittsomt på samme måte som kjønnsykdommer f.eks. Det er ikke vanlig å behandle partneren, for det er i utgangspunktet ikke der det kommer fra. se her, her kan du lese mer om det. Olafia er eksperter på disse områdene http://www.olafia.no/vaginose.htm
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Gardnerella er på en måte en bakterievekst i skjeden, har forbindelse med noe som kalles bakteriell vaginose. Det er ikke smittsomt på samme måte som kjønnsykdommer f.eks. Det er ikke vanlig å behandle partneren, for det er i utgangspunktet ikke der det kommer fra. se her, her kan du lese mer om det. Olafia er eksperter på disse områdene http://www.olafia.no/vaginose.htm Tusen takk:) Dagen reddet til tross:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå