Gå til innhold

Langtur med spebarn på 5 måneder


MrsC

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, dette er da ikke en tråd som skal diskutere om det er egoistisk eller ei å fly med ei lita baby?

Jeg har fløyet masse over atlanteren og til Asia og har aldri opplevd mye grining. Jeg blir dårlig å høre på dere som mener at man ikke skal ta med unger på tur før de er blitt store.

Dessuten kan det være godt for babisen om du ammer under take-off og landing..Suging kan hjelpe godt mot dotter i ørene :)

Nei kanskje ikke , men ts etterspør også informasjon om ”lang flytur” .

En annen ting som er litt interessant i denne tråden er at de som mener at det er helt ok å ta med et lite barn på lange turer bruker som argument at de aldri har opplevd babyer som gråter under hele eller store deler av lange flyturer .

Mitt poeng er at hvis man aldri selv har opplevd hvor inne natta forstyrrende fenomenet oppleves , forstår jeg jo godt hvordan det er så enkelt å argumentere for at alle andre ”bare må finne seg i det ” . .

Jeg skulle til å skrive en spydig /sarkastisk kommentar rundt to beslektede ord som begge begynner med de samme 3 bokstavene , men skal avstå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det ikke er så mange av oss, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du syter i utgangspunktet. Du burde ta en lang titt på deg selv og vurdere en gang til hvem som faktisk er egoistisk i dette tilfellet.

Ja , nå later det (heldigvis) ikke som om du og meg har den samme forståelsen av hele egoisme begrepet siden jeg mener at flertallets interesser ,i denne sammenheng , må komme før et snevert mindretalls interesser .

Oppfordringen din hadde ellers kanskje blitt mer interessant å svare på dersom du hadde greid å argumentere for hvorfor du symtes det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På disse langdistanseflyvningene har jeg aldri opplevd fulle folk. Det er ikke som en Grancanaritur. da natten har kommet har de slukket lys, vinduer blir dekket til så folk får ro. Og jeg har reist veldig mye.

Det er så mange egoistiske foreldre at jeg blir helt målløs.

Det byrde vert forbud å ta med barn uner to år på langdistansefly. Da mener jeg ikke sydenturer 4-5 unna.

Når du skal reise så langt, så går de fleste fly fra Gardermoen. Og hvor bor resten av folket hen da? Jo spredt rundt omkring i landet.

Jeg har opplevd å ta buss kl 4 om morgenen, fly til Oslo gikk kl 7. Fly derifra gikk kl 13. Allerede da flyet tar av så har jeg vert på farten i 9 timer. Så tok flyreisen 2 t til Amsterdam, så venting. neste flytur gikk 2 timer etterpå og tok 14 timer. Da forventer en at man kan sove på fly.

DA hadde jeg et par med to barn foran meg. Den eldste sikkert 4 og den andre baby. han på 4 var så sliten av ikke og sove at han hyte i ett. Folk var rett og slett forbannet.

Og det er mange som har vert på farten lenge før den lange flyturen tar til.

neste gang kommer jeg til og klage. her har man betalt tusenvis av kroner, så får man spetakkel hele turen. Om en voksen skulle hylt, så hadde flyet landet og person hivd av.

Så hold dere hjemme til barna er store.

Staaaaakaaar deg.... :gråte:

Jeg opplever fulle/synlig berusede folk på flyene hele tiden - om det så er snakk om distansen Molde - Oslo. Mange som muligens bruker alkohol for å redusere flyskrekk el nerver.

Opplever mange voksne som overskrider det jeg kaller normal folkeskikk uten at de er beruset også. Neste gang tror jeg jaggu jeg skal klage! Her betaler jeg masse penger for å fly og så oppfører ikke folk seg slik jeg ønsker. Dårlig sover jeg om natten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns ikke man skal reise så langt med så små barn. Verken helsesøstre eller leger anbefaler det.

Det er en vesentlig forskjell på å anbefale noe og å fraråde noe. Vi har reist mye med barn (også på lengre turer) og har aldri opplevd at helsesøstre eller leger har frarådet oss å reise.

Er forøvrig enig i at det kan være lurt å ta noen kortere flyreiser før man drar på langtur, slik at man kjenner barnet sitt og føler seg tryggere som foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en rekke faktorer som spiller inn når man skal på langtur. Er man kjent på det stedet man skal til, har man vært der før. Skal man besøke familie kanskje, da stiller jo situasjonen seg andreledes. For det er ikke bare den lange flyturen jeg tenker på.

Trådstarter sier at hun ammer nå så mat er ikke noe problem, vel det er sikkert at ts fullammer når babyen er 5 mnd for det.

Vi selv har også reist mye med småbarn men har ikke dratt lenger enn 3-4 timer med fly og reist til steder som vi har vært på før og som er ganske like Norge.

Nå vet jeg jo ikke akkurat hvordan ts skal reise om hun skal besøke familie eller dra på "backpacking" med og ikke vite helt hvor man skal være når man kommer til stedet hun skal til.

Jeg er ikke den som syns det er helt topp med 14 dager på Grand Canaria men man kan f.eks dra til Italia og leie en leilighet og bil på egen hånd.

Legger med en link med gode råd http://www.aftenposten.no/reise/article1674848.ece

God planlegging er iallefall veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest silvija
...Trådstarter sier at hun ammer nå så mat er ikke noe problem, vel det er sikkert at ts fullammer når babyen er 5 mnd for det.

Vi selv har også reist mye med småbarn men har ikke dratt lenger enn 3-4 timer med fly og reist til steder som vi har vært på før og som er ganske like Norge. ...

Jeg tror det kommer i stor grad an på to ting: om barnet er generelt frisk og hvor komfortabel man selv er med å reise. Vi reiste i 6 uker i stillehavet med en gutt på 5-6 måneder, og det har gått over all forventning.

Det er et kort reisebrev og noen bilder på www.silvija.net/2007CookFijiNov.

Gutten vår har forresten blitt roligere etter denne reisen; han sover godt, spiser godt, og er generelt blid. Før var det noe helt annet. Mulig det er bare tiden og alderen, men det ser i hvert fall ikke ut som om han har blitt plaget av reisen. Bare en liten ting til: man kan miste melk på slike reiser pga varme etc, så pass på å hvile, spise og drikke godt. Ingen grunn til å komme hjem sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...