MrsC Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Det er mulig at en tur til New Zealand kan realiseres når tuppa er 5 måneder. Er det noen av dere som har vært på en slik langtur med et spebarn på ca 5 måneder? Jeg fullammer, så mat er det minste problemet. Men det er jo mye annet som man må tenke på. Vaksiner, lange flyreiser, overnatting, leiebil og forsvarlig sikring av barn i bil, forsikring etc. Alt av erfaringer tas i mot med takk
Gjest reiseglad Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Vaksiner: Trenger ikke andre vaksiner enn de du trenger i Norge. Lange flyreiser: Det går sikkert greitt, men andre passasjerer vil sikkert grine på nesen etter 12-14 timers selskap, hvis barnet gråter og ikke trives på fly. Har du mulighet til å ta en kort "testtur" før du reiser? Sikring av barn i bil: Har bare vært i Australia, og der er det enkelt å leie barnestol sammen med leiebil. Reiseforsikring må du jo sørge for... Og når du reiser så langt, så bør du jo være lenger borte enn 14 dager, det er nå mitt råd...
Gjest Gjest_tomias_* Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Vi reiste på tur til Singapore, Australia og Thailad med småtten fra han var 3-6 mnd og det gikk kjempebra. Sørg for å booke flybilletter så tidlig som mulig slik at dere kan få kurv til babyen. Hvis dere har tid og mulighet ville jeg anbefalt brut op turen med et par dage på vei ned og opp. Vi tok tre dager i Singapore på veien ned og 10 dager i Thailand på vei hjem. Flureisen gikk over all forventing for oss. Jo sørre fly ma reiser med, jo mindre merker man trykkforskjellen. Bilsete får du helt sikkert leid sammen med leiebil og barneseng får man på så godt som alle hoteler. God tur!
Gjest lei Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Det værste jeg vet er foreldre som reiser med små barn som skriker halve turen , på lange turer . Det syntes jeg er uhyre egoistisk i forhold til andre passasjerer som kanskje er avhengig av å hvile av under flyreisen . Hvis dere velger å reise såpass langt og barnet deres bråker store deler av turen kan jeg love deg at dere kommer til å få ganske mange irritable blikk og kanskje også direkte henvendelser fra medpassasjerer og kabinpersonell .
*Mina* Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Det værste jeg vet er foreldre som reiser med små barn som skriker halve turen , på lange turer . Det syntes jeg er uhyre egoistisk i forhold til andre passasjerer som kanskje er avhengig av å hvile av under flyreisen . Hvis dere velger å reise såpass langt og barnet deres bråker store deler av turen kan jeg love deg at dere kommer til å få ganske mange irritable blikk og kanskje også direkte henvendelser fra medpassasjerer og kabinpersonell . Så det du egentlig sier er at familier med små bar ikke bør reise på tur, for å ta hensyn til de andre passasjerene? Og om nå dette barnet skulle grine en del, hva tror du foreldrene kan gjøre det, om kabinpersonalet og de andre bare må snakke til foreldrene fordi barnet skriker? Vil det hjelpe foreldrene, eller kan det være en medvirkende årsak til at foreldrene blir mer stresset og barnet skriker enda mer? Til ts: Har en venninne som reiste fra Australia til Norge med sin sønn da han var 4 mnd gammel, og dette gikk helt utmerket. Hun leide et hotellrom på det ene stoppestedet, sånn at de fikk ro til å sove, bytte bleie ol. Men turen gikk helt fint, og barnet sov nesten hele veien.
Gjest lei Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Så det du egentlig sier er at familier med små bar ikke bør reise på tur, for å ta hensyn til de andre passasjerene? Og om nå dette barnet skulle grine en del, hva tror du foreldrene kan gjøre det, om kabinpersonalet og de andre bare må snakke til foreldrene fordi barnet skriker? Vil det hjelpe foreldrene, eller kan det være en medvirkende årsak til at foreldrene blir mer stresset og barnet skriker enda mer? Ja , jeg mener det er utrolig egoistisk av småbarns foreldre å dra med poden på lange flyturer hvor de ødelegger reisen for kanskje et 30-40 talls andre passasjerer som sitter såpass nærme at de hverken får hvile eller sove på lengre flyturer . Hvis ungen er relativt stille , er det jo forsåvidt ok , men hvis ungen skriker time etter time syntes jeg ikke det er ok , men egoistisk . Mange som er ute og reiser er ikke ute og reiser på reiser hvor de kan slappe av når de kommer fram , de er kanskje på forretningsreiser hvor de har beinharde program dagen de ankommer og hvor de får ødelagt store deler av førstedagen sin pga hensynsløse foreldre som bare greier å se sine egne snevre behov på bekostning av langt flere andre de ødelegger reisen for . I tillegg til dette virker det jo ikke som om ungen har det særlig bra heller hvis den skriker i 10 timer i strekk på en flyreise , eller ?
Gjest ljkø Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Ja , jeg mener det er utrolig egoistisk av småbarns foreldre å dra med poden på lange flyturer hvor de ødelegger reisen for kanskje et 30-40 talls andre passasjerer som sitter såpass nærme at de hverken får hvile eller sove på lengre flyturer . Hvis ungen er relativt stille , er det jo forsåvidt ok , men hvis ungen skriker time etter time syntes jeg ikke det er ok , men egoistisk . Mange som er ute og reiser er ikke ute og reiser på reiser hvor de kan slappe av når de kommer fram , de er kanskje på forretningsreiser hvor de har beinharde program dagen de ankommer og hvor de får ødelagt store deler av førstedagen sin pga hensynsløse foreldre som bare greier å se sine egne snevre behov på bekostning av langt flere andre de ødelegger reisen for . I tillegg til dette virker det jo ikke som om ungen har det særlig bra heller hvis den skriker i 10 timer i strekk på en flyreise , eller ? Jeezes.... har aldri opplevd en unge som har skreket i 10 timer på fly og jeg har flydd MYE!!! Mye mer irriterende med drita fulle voksne medpassasjerer. Fly = drikking for mange nordmenn. Barn skriker uansett om de er på fly eller ikke - trenger ikke bety at de har ubehag ved å fly. Tror du det er mer ubehagelig for barn å fly enn voksne? Stort sett har barn det mye bedre, fordi de ikke har flyskrekk slik mange voksne har. Hvis man er redd for at barnet skal få ubehag i ørene ved take off og landing, kan man amme eller gi barnet flaske. Det går også an å kjøpe spesielle øredråper på apoteket. God tur til New Zealand!
Gjest ølkj Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Jeezes.... har aldri opplevd en unge som har skreket i 10 timer på fly og jeg har flydd MYE!!! Mye mer irriterende med drita fulle voksne medpassasjerer. Fly = drikking for mange nordmenn. Barn skriker uansett om de er på fly eller ikke - trenger ikke bety at de har ubehag ved å fly. Tror du det er mer ubehagelig for barn å fly enn voksne? Stort sett har barn det mye bedre, fordi de ikke har flyskrekk slik mange voksne har. Hvis man er redd for at barnet skal få ubehag i ørene ved take off og landing, kan man amme eller gi barnet flaske. Det går også an å kjøpe spesielle øredråper på apoteket. God tur til New Zealand! ... og hvis man er på forretningsreise foreslår jeg at man bestiller plass på business - ikke så mange småbarnsforeldre der!
Gjest lei Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 ... og hvis man er på forretningsreise foreslår jeg at man bestiller plass på business - ikke så mange småbarnsforeldre der! Nå er det slik i virkelighetens verden at ikke alle bedrifter har råd til å sende sine ansatte på business siden dette er ganske mye dyrere enn å reise på economy . Men jeg forstår at egoistiske (heldigvis er det ikke så mange av dere ) småbarnsforeldre syntes at et 30-40 talls menneskers behov for hvile på lange flyturer er mindre viktige enn egne personlige behov for å reise med skrikende småbarn på lange turer .
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har opplevd et spedbarn som skrek omtrent sammenhengende på en ti timers flytur. Ungen hylskrek og gispet etter pusten mellom hvert hyl, det var ille å høre på. Sannsynligvis hadde ungen vondt i ørene. Det å teste ut hvor bra et barn takler en flytur før man drar på langtur er lurt. Uansett om man bryr seg om medpassasjerene eller ikke.
Rainbow Brite Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 (endret) Nå er det slik i virkelighetens verden at ikke alle bedrifter har råd til å sende sine ansatte på business siden dette er ganske mye dyrere enn å reise på economy . Men jeg forstår at egoistiske (heldigvis er det ikke så mange av dere ) småbarnsforeldre syntes at et 30-40 talls menneskers behov for hvile på lange flyturer er mindre viktige enn egne personlige behov for å reise med skrikende småbarn på lange turer . Jeg håper ikke du snorker? Det finnes lite som er mer egoistisk enn snorkere som synes at et 30-40 talls menneskers behov for hvile på lange flyturer er mindre viktige enn egne personlige behov for å reise med pusteproblemene sine. I såfall må du regne med irriterte blikk fra sidelinjen, og muligens at kabinpersonalet vekker deg og ber deg om å dempe snorkingen, noe som selvfølgelig innebærer at du må holde deg våken hele flyturen for å ikke provosere dine medreisende. Når man reiser på langtur får man som regel utdelt en liten pose med engangstannbørste, dings til å ha foran øynene og ØREPROPPER!! Bruk dem, din grinebiter! Endret 3. desember 2007 av Rainbow Brite
*Mina* Skrevet 3. desember 2007 #12 Skrevet 3. desember 2007 Nå er det slik i virkelighetens verden at ikke alle bedrifter har råd til å sende sine ansatte på business siden dette er ganske mye dyrere enn å reise på economy . Men jeg forstår at egoistiske (heldigvis er det ikke så mange av dere ) småbarnsforeldre syntes at et 30-40 talls menneskers behov for hvile på lange flyturer er mindre viktige enn egne personlige behov for å reise med skrikende småbarn på lange turer . Da bør alle som snakker høyt holde seg hjemme, og vi må ikke glemme de som snorker verre enn grisen. Så har vi mennesker som bare må drikke på tur, og som da blir til sjenanse for de rundt seg. Vi har også de som bare må klage på alt, og selvfølgelig blir ikke dette gjort stille. Deretter har vi mennesker som dynker seg i parfyme, som ikke tenker på at noen eventuelt kan være allergisk mot parfyme. Så har vi de som breier seg skikkelig, og som tror at begge armlenene er deres. Men dette er ikke noe problem, bare småbarnsforeldre holder seg unna lengre flyturer. For selvfølgelig er flyene først og fremst for de som er på forretningsreise, eller? Vet du hva, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du kan og ikke kan gjøre når du kommer frem dit du skal. Men ønsker jeg å reise på tur med mine barn, så hadde ikke jeg spurt noen om lov til det. Så lenge jeg har betalt for billettene, har jeg og mine barn like mye rett til å være på det flyet som deg. Og det er ikke min feil at du eventuelt hadde arbeidet i en bedrift som ikke hadde økonomi nok til å sende personalet sitt på buisness, for da syns jeg du får klage til bedriften i stedet for å gjøre livet surt for de som reiser med små barn.
Gjest lei Skrevet 3. desember 2007 #13 Skrevet 3. desember 2007 Jeg syntes småbarnsgråt bråker mer og er vanskeligere å ignorere enn folk som snorker . Syntes også at småbarnsgråt høres på betraktelig lengre avstand enn snorking , men ellers syntes jeg faktisk innlegget var endel mere saklig enn de andre mer eller mindre emosjonelle utbruddene som har vært på "for " siden tidligere i tråden . Jeg snorker ikke selv , men årsaken til at jeg syntes det jeg skrev over er fordi at jeg aldri har hørt noen snorke og som langt fra meg , mens jeg har hørt småbarn gråte selvom de sitter mange rader fra meg . I forhold til høylytte mennesker på flyet så er det gjerne sånn på lengre flyreiser at de slukker lysene på store deler av turen og voksne forstår da at man skal være stille og er ofte stille da også . Forskjellen mellom voksne og småbarn er at man kan snakke med voksne og de kontrollerer seg og tar hensyn til andre medpassasjerer , og hvis de mot formodning ikke gjør dette så får de "passet sitt påskrevet" de også . Hvis en unge skriker hele veien så tar jeg det som en indikasjon på at foreldrene ikke makter å kontrollere ungen ; det går med andre ord ikke an å gi ungen beskjed om at han/henne må være stille for å ikke forstyrre andre og forvente at ungen slutter å forstyrre . Fulle folk som forstyrrer er også en uting , men dette trodde jeg ikke det var noen uenighet om heller? Altså folk må gjerne få lov til å drikke alkoholen sin i fred såfremt de også greier å la andre medpassasjerere i fred når de gjør det . Det er heldigvis ikke så ofte at jeg har sett foreldre med skrikende unger på langturer og det er sikkert en grunn til det også , så får de foreldrene som er så egoistiske at de syntes det er heeeelt ok å forstyrre en 10-20 ganger så mange mennesker som de er selv er , tviholde på retten til å irritere på seg andre medpassasjerere og også utsette ungene sine for (fly)turer de åpenbart ikke trives på .
Gjest lkjø Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Nå er det slik i virkelighetens verden at ikke alle bedrifter har råd til å sende sine ansatte på business siden dette er ganske mye dyrere enn å reise på economy . Men jeg forstår at egoistiske (heldigvis er det ikke så mange av dere ) småbarnsforeldre syntes at et 30-40 talls menneskers behov for hvile på lange flyturer er mindre viktige enn egne personlige behov for å reise med skrikende småbarn på lange turer . Hvis det ikke er så mange av oss, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du syter i utgangspunktet. Du burde ta en lang titt på deg selv og vurdere en gang til hvem som faktisk er egoistisk i dette tilfellet.
Gjest reiseglad Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Det er mulig at en tur til New Zealand kan realiseres når tuppa er 5 måneder. Er det noen av dere som har vært på en slik langtur med et spebarn på ca 5 måneder? Jeg fullammer, så mat er det minste problemet. Men det er jo mye annet som man må tenke på. Vaksiner, lange flyreiser, overnatting, leiebil og forsvarlig sikring av barn i bil, forsikring etc. Alt av erfaringer tas i mot med takk Nå har dere sporet helt av!!!! Lag eget innlegg som handler om småbarn og flyreiser! Innsenderen spurte om råd i forhold til vaksiner, lange flyreiser, overnatting, leiebil og sikring av barn i bil, forsikring osv. Plagsomme medpassasjerer som ikke tåler lyd fra et spedbarn ble det ikke spurt om. Reiste forøvrig sammen med en familie fra Australia til London for et par års tid siden, hvor minstemann kunne være knapt året. De var kun hyggelig reisefølge!
*Mina* Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Jeg syntes småbarnsgråt bråker mer og er vanskeligere å ignorere enn folk som snorker . Syntes også at småbarnsgråt høres på betraktelig lengre avstand enn snorking , men ellers syntes jeg faktisk innlegget var endel mere saklig enn de andre mer eller mindre emosjonelle utbruddene som har vært på "for " siden tidligere i tråden . Jeg snorker ikke selv , men årsaken til at jeg syntes det jeg skrev over er fordi at jeg aldri har hørt noen snorke og som langt fra meg , mens jeg har hørt småbarn gråte selvom de sitter mange rader fra meg . I forhold til høylytte mennesker på flyet så er det gjerne sånn på lengre flyreiser at de slukker lysene på store deler av turen og voksne forstår da at man skal være stille og er ofte stille da også . Forskjellen mellom voksne og småbarn er at man kan snakke med voksne og de kontrollerer seg og tar hensyn til andre medpassasjerer , og hvis de mot formodning ikke gjør dette så får de "passet sitt påskrevet" de også . Hvis en unge skriker hele veien så tar jeg det som en indikasjon på at foreldrene ikke makter å kontrollere ungen ; det går med andre ord ikke an å gi ungen beskjed om at han/henne må være stille for å ikke forstyrre andre og forvente at ungen slutter å forstyrre . Fulle folk som forstyrrer er også en uting , men dette trodde jeg ikke det var noen uenighet om heller? Altså folk må gjerne få lov til å drikke alkoholen sin i fred såfremt de også greier å la andre medpassasjerere i fred når de gjør det . Det er heldigvis ikke så ofte at jeg har sett foreldre med skrikende unger på langturer og det er sikkert en grunn til det også , så får de foreldrene som er så egoistiske at de syntes det er heeeelt ok å forstyrre en 10-20 ganger så mange mennesker som de er selv er , tviholde på retten til å irritere på seg andre medpassasjerere og også utsette ungene sine for (fly)turer de åpenbart ikke trives på . Men skal familier med små barn holde seg hjemme, bare fordi enkelte er så ømfintlige for barnegråt? Jeg mener nå heller det motsatte, at de som ikke tåler barnegråt holder seg hjemme, for det er jo de som har problemer.
Rosalie Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Men skal familier med små barn holde seg hjemme, bare fordi enkelte er så ømfintlige for barnegråt? Jeg mener nå heller det motsatte, at de som ikke tåler barnegråt holder seg hjemme, for det er jo de som har problemer. Det er jo ikke enten eller, da, men man trenger ikke å reise på kjempelange turer med veldig små barn. De små barna har like mye utbytte av tur til Danmark eller Kristiansand som til Thailand eller New Zealand. Hvorfor ikke spare langferiene til barna blir eldre og faktisk har utbytte av de? Og ja - jeg harsittet på fly fra Washington til London med ikke mindre enn tre hylende babyer. De hylte fra før ombordstigning til etter flyet landet. Og da handler det ikke om å være tolerant. Men om at man tror man er i ferd med å bli gal og kjenner på morderinstinktet i seg. For på et fly kan man ikke slippe unna hylinga, noe man kan gjøre både på tog og båt.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 Det er mulig at en tur til New Zealand kan realiseres når tuppa er 5 måneder. Er det noen av dere som har vært på en slik langtur med et spebarn på ca 5 måneder? Jeg fullammer, så mat er det minste problemet. Men det er jo mye annet som man må tenke på. Vaksiner, lange flyreiser, overnatting, leiebil og forsvarlig sikring av barn i bil, forsikring etc. Alt av erfaringer tas i mot med takk Etter mange lange reiser, så ser jeg på dette som "mishandling" av barn. Det var en artikkel i avisen, det var og på tv. En barnelege som uttalte seg. flere fagpersoner var enig. han sa noe sånt som: Enkelte foreldre skjønner ikke at de må gi slipp på noe da de får barn. De fortsetter å være egoister. De drasser med barn over lange strekninger. Et lite barn kan fort bli syk. Uavhengi av vaksiner. Nå vet ikke jeg temp på NZ da du skal reise,men han tok opp temp også. Foreldre svarer at de smærer barnet i faktor 45 og holder det i skyggen. De har ikke skjønt noe. En barnekropp er ikke utviklet nok til å takle dette. Antagelig finner du dette på nett en plass. Han ramset opp en hel masse om hva som skjer med barn.Små barn. Man burde ikke reise til varmen før barnet er 2 år. da vil nok mange svare,men vi gjorde det og det gikk så fint. Inger nevner dem det ikke gikk så bra med. legen nevnte flere eksempel. Så, etter mange lange reiser, så har jeg sett skrekkeksempel på utslitte foreldre etter lang flyreise. Likeså medpassasjerer. Og stakkars barn sier jeg. Et lite barn som eks skal sitte på mors fang i 14 timer. Selv om barnet er rolig av natur, så behøver det ikke bli sånn på fly.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Da bør alle som snakker høyt holde seg hjemme, og vi må ikke glemme de som snorker verre enn grisen. Så har vi mennesker som bare må drikke på tur, og som da blir til sjenanse for de rundt seg. Vi har også de som bare må klage på alt, og selvfølgelig blir ikke dette gjort stille. Deretter har vi mennesker som dynker seg i parfyme, som ikke tenker på at noen eventuelt kan være allergisk mot parfyme. Så har vi de som breier seg skikkelig, og som tror at begge armlenene er deres. Men dette er ikke noe problem, bare småbarnsforeldre holder seg unna lengre flyturer. For selvfølgelig er flyene først og fremst for de som er på forretningsreise, eller? Vet du hva, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du kan og ikke kan gjøre når du kommer frem dit du skal. Men ønsker jeg å reise på tur med mine barn, så hadde ikke jeg spurt noen om lov til det. Så lenge jeg har betalt for billettene, har jeg og mine barn like mye rett til å være på det flyet som deg. Og det er ikke min feil at du eventuelt hadde arbeidet i en bedrift som ikke hadde økonomi nok til å sende personalet sitt på buisness, for da syns jeg du får klage til bedriften i stedet for å gjøre livet surt for de som reiser med små barn. På disse langdistanseflyvningene har jeg aldri opplevd fulle folk. Det er ikke som en Grancanaritur. da natten har kommet har de slukket lys, vinduer blir dekket til så folk får ro. Og jeg har reist veldig mye. Det er så mange egoistiske foreldre at jeg blir helt målløs. Det byrde vert forbud å ta med barn uner to år på langdistansefly. Da mener jeg ikke sydenturer 4-5 unna. Når du skal reise så langt, så går de fleste fly fra Gardermoen. Og hvor bor resten av folket hen da? Jo spredt rundt omkring i landet. Jeg har opplevd å ta buss kl 4 om morgenen, fly til Oslo gikk kl 7. Fly derifra gikk kl 13. Allerede da flyet tar av så har jeg vert på farten i 9 timer. Så tok flyreisen 2 t til Amsterdam, så venting. neste flytur gikk 2 timer etterpå og tok 14 timer. Da forventer en at man kan sove på fly. DA hadde jeg et par med to barn foran meg. Den eldste sikkert 4 og den andre baby. han på 4 var så sliten av ikke og sove at han hyte i ett. Folk var rett og slett forbannet. Og det er mange som har vert på farten lenge før den lange flyturen tar til. neste gang kommer jeg til og klage. her har man betalt tusenvis av kroner, så får man spetakkel hele turen. Om en voksen skulle hylt, så hadde flyet landet og person hivd av. Så hold dere hjemme til barna er store.
foolish Skrevet 4. desember 2007 #20 Skrevet 4. desember 2007 Ærlig talt, dette er da ikke en tråd som skal diskutere om det er egoistisk eller ei å fly med ei lita baby? Jeg har fløyet masse over atlanteren og til Asia og har aldri opplevd mye grining. Jeg blir dårlig å høre på dere som mener at man ikke skal ta med unger på tur før de er blitt store. Dessuten kan det være godt for babisen om du ammer under take-off og landing..Suging kan hjelpe godt mot dotter i ørene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå