Gå til innhold

Jakten på de 2 blå!

Angel

Anbefalte innlegg

11 kg. hittil er helt perfekt - og kjenner jeg deg rett så bærer du dem utrolig flott :klem: Hvordan har det gått i Bergen denne gangen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp!

Ja, da var enda en UL-kontroll over for denne gang. Hadde med mannen og datter, så det var koselig! Bodde på hotell og koste oss masse. Ble tur til akvariet også!

Alt bare velstand på UL kontrollen! Skal tilbake en gang til, om 2 uker, og så er det igangsetting uken etterpå. Har ikke fått dato enda, men rundt 18 juli blir det. Venter på brev fra sykehuset. Ringte til sykehuset for noen dager siden, og lurte på om de hadde noen dato, eller om jeg skulle vente på brev fra dem. de ante ikke hva jeg snakket om, for de hadde da ikke noe papirer på at jeg skulle igangsettes! Så KK har dermed ikke sendt et eneste notat på mine kontroller i Bergen de siste 3 mnd til mitt sykehus, så de visste jo ikke noe!! Er det mulig!! :frustrert: Ringte sporentreks til KK, og ba dem sende papirer pronto! Noe de skulle gjøre, og de ante ikke hvorfor de ikke hadde sendt det tidligere!! Så da jeg var på UL neste dag så beklaget legen til meg, og sa at han skulle ordne opp, og sende henvisning om innleggelse også. MAKAN! :sinna: Snakk om å måtte ordne opp i alt selv!! Tenk om jeg ikke hadde ringt sykehuset mitt da?? :forvirra:

Det blir en svak igangsetting, og evt moding først, siden jeg bare er 37+0 da. legen sa at jeg ikke kunne regne helt sikkert at jeg ville reagere på denne igansettingen ( må ha svak igangsetting pga tatt KS tidligere). Så om jeg ikke reagerer så får jeg bare vente en stund til, og så prøver de igjen. Siden lillegutt har det såpass fint, så må han ikke på død og liv ut sa legen, men det er greit at jeg slipper å gå så lenge, pga hyppige kontroller i Bergen og at de ikke kan måle blodårene så godt de siste ukene. Så jeg håper for guds skyld at jeg reagerer på igangsettingen, for nå er jeg så innstilt på å få ham snart! :roll:

Prøvde å ringe til en akupunktør her som setter modingsakupunktur, men der tar de jo ikke tlf!! Sikkert ferie!! Så vi får se hva som skjer!! :sjenert:

huff, ble visst litt langt dette :sjenert:

34+2 idag forresten, og har hatt noen vonde kynnere i ny og ne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker litt hormonell i dag? *lister seg forsiktig rundt*

Men godt at dere hadde en fin tur, og at alt er bra med Anders!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker litt hormonell i dag? *lister seg forsiktig rundt*

Men godt at dere hadde en fin tur, og at alt er bra med Anders!

hormonell er jeg vel hver dag for tiden, men da mest gråte-hormonell! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå settes du snart i gang oppdaget jeg.....

Noe du trenger til Prinsen?

Trenger ikke kjøpe noe da, men send meg noen gode vibber den 18 juli kl 8! :hoppe:Fødselslegen ringte idag, og sa jeg kunne troppe opp da!! Trenger kanskje en eller to dager med modning først, men da skal det ivertfall skje noe!!!

GRUGLEDER MEG!!! :danse::hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du klar over at jeg denne gangen er i Spania når du føder?

Som da lille Victoria ble født... husker du vi snakket sammen da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over at jeg denne gangen er i Spania når du føder?

Som da lille Victoria ble født... husker du vi snakket sammen da også?

Ja, stemmer det!! ;)

Så var det ny legekontroll, uke 35+2:

URIN: LKC 2+, protein +/-, blod 1 (ikke så veldig fin, men skulle visst ikke følge det opp)

BT: 105/70

ØDEM: 2 (jepp, nå kommer hevelsene, har tatt av ringer, og bruker kun ankelstrømper for tiden)

VEKT: +1.7 kg siden forrige kontroll for 2 uker siden, 12,7 totalt

SF-MÅL: 36 (over det grønne, men følger min egen kurve da)

LEIE: hodeleie, sunket godt ned i bekken, men trolig ikke festet seg helt enda

FOSTERLYD: 130 (som alltid)

HB: 12,1 holder seg stabilt

MERKN: kynnere, liv +, antistoffer stabilt, fått dato til innleggelse av igangsetting i uke 37+0

En koselig kontroll som vanlig med den superhyggelige legen min! :klem:

DETTE VAR MIN SISTE LEGEKONTROLL!!!!! :tommelsmil::sjokkert:

Kan ikke fatte at om ca 2 uker har jeg en liten guttebaby.... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kommer til å grine bøtter og spann, det er jeg sikker på.... det er liksom blitt greia mi, det. Jeg er så innmari glad for at du har holdt ut så lenge, at kroppen din har holdt, og at alle legger alt til rette og følger deg opp. Det er mange her inne som er gode venner, jeg skulle ønske jeg så dere mer, men jeg vet mer om dere enn de jeg treffer hver dag uansett.

All lykke, kos deg som ettbarnsmamma noen uker til, og så starter en ny og spennende epoke i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tenk at det bare er 2 uker igjen til du er mamma!!! Må være en rar tanke og følelse!

Lykke til i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det bare er 2 uker igjen til du er mamma!!! Må være en rar tanke og følelse!

Lykke til i innspurten!

Takk for det! Kos å se deg her inne :klem:

Ja, tenk bare 10 dager til igangsetting! Må ta vare på den siste tiden nå, og kose masse med magen ;) snart er den borte! :sjenert:

Nye magebilder tatt! uke 36

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...d=1#post2469744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst glemt å oppdatere litt siden forrige UL i Bergen, som var på tirsdag. Alt bra med lille prinsen enda, og han ble estimert til ca 2700 gram nå, rett over gj.snittet fremdeles. Legen sa han tippet på at han ville være ca 3.2-3.3 kg ved fødsel i neste uke. jeg tror han er litt større jeg da, stoler ikke helt på disse estimeringene :sjenert:

Nå kjenner jeg han begynner å sige godt ned i bekkenet! Er ikke spesielt behagelig i underlivet for tiden, føler et skikkelig press, nesten som jeg føler hodet hans snart kommer ut :overrasket: ..ser skikkelig flott ut til tider når jeg går, vagger som bare det, for "føler" at hodet hans ligger rett i skrittet :ler: ..en rar følelse, for jeg kjente jo ikke det sist, for victoria lå i sete hele tiden, og sank derfor ikke ned i bekkenet!!

Er nå veldig spent på det som skal skje i neste uke!! Håper virkelig jeg reagerer på modningen på tirsdag, siden jeg skal igangsettes på svakest måte ( pga tidligere keisersnitt). Skal møte opp kl 8, og har da mannen med. Blir vel litt samtale først med lege og JM, og så sjekker de vel hvor moden jeg er. Så skal jeg få en gelekur i underlivet, og må derfor ligge en time så det ikke renner ut ;) Så skal jeg stå opp og traske rundt....regner med jeg sender mannen tilbake på jobb imens, for ikke vits i at han er der da, for dette kan ta tid! Er ikke så langt fra sykehus og jobb heller, er der på 10 minutt ;) Så får vi heller ringe ham hvis noe skjer. Jeg regner vel med at jeg må ha en kur til, får da den 6 t etter den første kuren. Da er nok mannen kommet tilbake fra jobb også...skjer det ingenting da, så får jeg en ny kur neste morgen igjen. Hvis jeg reagerer på modningen så skal de prøve å ta vannet, slik at fødselen vil komme igang av seg selv....håper virkelig dette!!!!! :sjenert:

ja, vi får bare vente og se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids ringe meg om du kjeder deg der du ligger "å modnes"!

Kan ikke garantere at jeg får tatt telefonen, da jeg glemmer den overalt og det tidvis er elendig dekning. Men vit at jeg kommer til å tenke masse på deg, og håper alt går like bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da var det 1 dag igjen til igangsetting da!! :overrasket:

Hvor har tiden blitt av!!! :sjenert:

Håper det ikke drøyer alt for lenge, men har mine tvil siden jeg må få den svake kuren...jaja, får vente og se! Skal se om ikke min venn Guro, kanskje oppdaterer litt her inne for meg!! ;)

Har pakket fødebag, bag til Anders, vasket og ryddet i heimen, og så må jeg pakke bag til Victoria som hun kan ha hos besteforeldre..vet jo ikke hvor lenge hun må være der :sjenert:

Har tatt noen magebilder idag, men ble litt dårlig kvalitet da :tristbla: mine siste magebilder :tristbla:

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...650#post2484650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster er like vakker som sin mor! *sukk*

Gratulerer med dagen, jeg forsøkte å ringe men kom ikke igjennom.

Har kontantkort, og tror ikke jeg får sendt SMS, usikkert om jeg får mottatt men jeg kan hvertfall ikke ringe eller bli ringt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Registrerte meg på nett, fikk sendt en melding til enten deg eller din mann. Testet å sende til meg selv, og jeg kan motta... *hint*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir jevnlig oppdatert - har bare ikke fått skrevet noe her tidligere. Sorry!!

Modning ble sjekket da Angel kom til sykehuset i går morges. På en skal fra 1 til 10 var den da på 4, noe legen var fornøyd med. 2 cm åpning. Så fikk hun sin første gelékur. Undersøkelsen var visstnok ubehagelig, og hun hadde vondt etterpå. Ved ny undersøkelse på ettermiddagen hadde hun modnet litt mer. Fikk ny kur, og det virket som om den satte litt mer fart på sakene. Hun fikk vonde modningsrier utover kvelden. Ble undersøkt igjen i 22-tida, og da hadde modningsprosessen kommet enda litt lengre - men det gikk tregt...

Mannen ble sendt hjem for natta, og Angel fikk smertestillende sprøyte og sovetablett. Riene roet seg, og hun fikk seg litt søvn. Ny undersøkelse i morges. Enda mer moden. Fikk ny kur, og nå er det bare å vente og se... :)

Hvis det ikke skjer noe i løpet av tre døgn etter første kur, blir det keisersnitt. Men vi håper da på vanlig fødsel før den tid, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...