Gå til innhold

Jakten på de 2 blå!

Angel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var i Bergen for ny UL kontrol...alt så like fint ut!!! :)

Han vokser seg stor :forvirret: og fin! skal tilbake igjen om 2 uker.....blir jo rene bergenseren tilslutt jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet det denne gangen? *ler*

Vær bare glad så lenge du må reise frem og tilbake du, vennen min.

Selvom det er slitsomt for deg, er det best for Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor vakker du er?

eh, nei, men takk skal du ha :klem: føler meg veldig flott med magen da!! Har alltid vært stolt av gravidemagen min!! Så her strutter alt som kan :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legekontroll

--------------------------------------------------------------------------------

Ny legekontroll idag uke 31:

HB: 12.2

Urin: 1+ ket, 1+ leuk

BT: 120/70

VEKT: + 3 kg! mest vann (10 kg tot.)

ØDEM: 1

Fosterlyd: 130 (Anders sov søtt)

Leie: Hodeleie

SF-mål: 34 cm!!

Merkn: kynnere, halsbetennelse, mormunn lukket, mye liv, antistoffer stabile

Nevnte for legen at jeg har hatt litt vonde kynnere i det siste, og ene gangen måtte jeg puste meg gjennom dem. Hadde tenkt å ringe føden på det tidspunkt, men så ga det seg. Men legen likte ikke helt disse kynnerene så han ville sjekke om jeg hadde fått åpning, for å være på den sikre siden. Jippi GU! :danse: Men godt han er grundig da! Alt var bare bra! Mormunn høyt og lukket! Han sa at sf-målet mitt er nok høyt pga Anders ligger veldig høyt i magen min! Han kjente godt inni og utenpå magen, og konstanterte at han ligger godt oppi bekkenet mitt. Normalt skulle han kunne kjent mormunnen min, men det gjorde han ikke pga at babyen ikke presser nedover...så da fikk jeg en liten forklaring på sf-målet mitt ivertfall! :tommel:

Da jeg satt på venterommet, så sjekket jeg sf-målet fra forrige svangerskap, og det var helt likt da, som nå! Så da ble jeg beroliget! :sjenert: Legen sa det hadde med at jeg var så høy, og at morkaken min var flink til å vokse mye...og det var ingenting negativt med det! :Hehe:

Imorgen er det ny reise til Bergen for UL..... var jo i forrige uke, og skulle ikke reist opp før neste uke igjen. Men KK ringte idag og spurte om jeg kunne komme imorgen istede! Pga noe ferieavviklinger osv! Jaja, da får jeg vel det da! Fikk time såpass sent på dagen (1600), at jeg ikke orker reise opp og ned på samme dag, så da får jeg ta inn på hotell....aleine...litt kjipt da.... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig lesning at legekontrollen gikk bra!

Og ang. hotell, ta med deg en god bok, reis på kino, legg deg i rent hvitt sengetøy etter ett langt bad eller en dusj. Snart er Anders der, og da blir det andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt finfint på UL i Bergen! Anders er så frisk og rask som bare det!!! :klappe: Så får vi håpe det holder seg slik! Legen sa at det var etter uke 28 man måtte være påpasselig, for da kan det endre seg! Så jeg skal fortsette med kontroller som før. Imorgen er det 6 uker til igangsetting!! Har ikke fått noe brev fra sykehuset enda, så det kan jo bli +/- en dag da.....

Hotellet jeg bodde på var grufullt! Netsen alle hotellene var fulle, og da tok jeg til slutt et som lå på bryggen i Bergen. MEN, kan vel mer kalles motell enn hotell :sur: stygt, lite rom, ekkelt bad, 4 tv-kanaler, ingen minibar eller annet utstyr som vanligvis er på hoteller. Kjip frokost!!! :frustrert: Jaja, da vet jeg om det hotellet til neste gang!!

Nå er jeg skikkelig plaget med HETETOKTER!!! herregud! vil bare gå i undertøyet her hjemme! Får skikkelig kav, og vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg!! og så begynner jeg å få halsbrann! og ringene har jeg måttet ta av også, hovne ankler og fingre! Alt jeg ikke fikk i forrige svangerskap, får jeg nå visst! :sjenert:

Men jeg nyter å gå gravid allikevel!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det ny reise til Bergen for UL..... var jo i forrige uke, og skulle ikke reist opp før neste uke igjen. Men KK ringte idag og spurte om jeg kunne komme imorgen istede! Pga noe ferieavviklinger osv! Jaja, da får jeg vel det da! Fikk time såpass sent på dagen (1600), at jeg ikke orker reise opp og ned på samme dag, så da får jeg ta inn på hotell....aleine...litt kjipt da.... :tristbla:

Så dumt at du ikke fortalte dette til oss! Vi landet jo på Flesland torsdag ettermiddag. Spiste på Peppes før vi kjørte hjemover litt før åtte. Du kunne jo ha kjørt med oss og sluppet å overnatte på det fæle hotellet... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du ikke fortalte dette til oss! Vi landet jo på Flesland torsdag ettermiddag. Spiste på Peppes før vi kjørte hjemover litt før åtte. Du kunne jo ha kjørt med oss og sluppet å overnatte på det fæle hotellet...  :tristbla:

jaja...dere var jo i syden så det var jo ikke det første jeg kom på å gjøre da ;)

Hatt det fint forresten??

Skal til bergen neste uke, og da er heldigvis søstera mi der, så jeg kan sove hos henne. Neste gang der igjen (27 juni), har mannen ferie, og da blir han og vic med, har bestilt et finere hotell denne gangen! Så tar vi vel en tur på akvariet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Se på juuuumpa" sier Ida og peker på avataren din.

Tenk at snart lille Anders kommer til verden, det går fort!

Synd at formen er så som så, men du skal være dritt lei når du er høygravid visst...

Halsbrann har jeg liten erfaring med, men du har min fulle sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atter en gang tilbake fra Bergen!

Alt er bra på UL enda, heldigvis! Anders vokser seg stor og sterk, og ser så frsk og fin ut som bare det! Fikk vekstestimering også, så nå er han ca 2.1 kg i uke 33, dvs litt over gjennomsnittet! Jeg skal ta blodprøver hver 14 dag fremover, for å følge ekstra nøye med antistoffene. Det var litt endring i dem fra forrige gang, men ikke så mye, så de synes det er stabilt enda! :klappe:

Spurte litt hva jeg kan regne med fremover angående igangsetting, og hvis alt går bra så blir det igangsetting 18 juli her i Haugesund. Hvis det blir endringer så må jeg til Bergen og føde, og da tidligere enn 18 juli. Men vi får satse på at det ikke skjer!!

Så nå skal jeg opp igjen om 2 uker. Er rene bergensjenta jeg nå, hehe....

Idag drar vi med et vennepar til Kr.sand! Gleder oss!! Er jo meldt så fint vær!! Blir vel dyreparken imorgen da!!! (på bursdagen min, hihi, litt av en barnefeiring :ler: )!!

Hei då!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen på forskudd, håper dere får en fin tur i Dyreparken. Der er det rett og slett bare flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake!

Hatt en strålende tur med herligt vær!! Rene sydentemperaturene jo!! Badet masse og solt oss på hamresanden. Bodde virkelig flott også, i en stor hotelleilighet som vi var de første til å bruke for det var helt nytt! Stor steamdusj, alt et kjøkken trenger, inkl oppvaskemaskin, flotte møbler og hvitevarer! Skikkelig luksus med andre ord!!

Victoria strålte om kapp med solen i dyreparken!! Hadde IKKE tid til å sove ihvertfall! ;) Jeg prøvde meg på Freias lykkehjul, og endte opp med 2 KG melkesjokolade!!! :sjarmor: ...hmmm, og jeg som skulle være så flink nå på slutten med sjokoladeinntaket!! :sjenert:

Nå er vi hjemme igjen til regn og surt vær... :tristbla: vil ha mer sommer!! Mannen har ferie nå, og skal male huset! Han holder p å bygge litt ut på terrassen først! Imorgen skal jeg ut å shoppe ny skjenk og tvbord! Gleder meg!! :sjarmor: Kjekt med feriepenger! ;)

Lillebror er fortsatt aktiv, og han kan sparke HARDT!!! jeg begynner å slite godt med rygg og bekken nå. Må ha endel hjelp til å få på meg sokker og sko, og om morgenen kommer jeg meg nesten ikke ut av senga :forvirret: har i tillegg noen sinnsyke kramper i beina på nettene, så føttene mine er helt gele på dagene..

idag er det 4 uker til lillegutt kommer :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate som dette svangerskapet har gått unna :sjenert:

- "kos" deg de siste ukene, med alle de plagene som måtte være og komme.

Men, 2 kg. sjokolade hørtes ikke dumt ut :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 33+1

BT: 110/70

HB: 12.4

URIN: protein +/-, LKC 1+

VEKT: +0.5 kg ( 11 totalt)..er fornøyd med det jeg...

SF-MÅL: 35, endelig er jeg innenfor det grønne merket igjen!!! :sjarmor:

LEIE: Hodeleie, seget langt ned i bekkenet nå, og fester seg nok snart :klappe:

FOSTERLYD: 130

ØDEM: 0-1

En flott kontroll, og en lege som er så hyggelig som bare det! Idag sa han at han syns jeg var så flott gravid! For jeg var så høy og slank!! Slank du liksom sa jeg tilbake, jeg har da noen kilo for mye jeg da...nei, han syntes jeg var så fin atte ...tipper jeg var i lykkerus da jeg kom fra den kontrollen da! En lege som ikke syntes jeg var tjukk i uke 34!!! Kommer til å leve leeeenge på denne ja!! ;)

* :klem: litt på legen sin*

Så blir det tur til bergen i gjen på tirsdag...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ER jo flott, ikke lur deg selv til å tro noe annet.

Godt du skrev ned dette, så kan du minne deg selv på det når du begynner å tro annet igjen. 11 kg er ikke mye, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...