Gå til innhold

Jakten på de 2 blå!

Angel

Anbefalte innlegg

Lille nydelige Victoria ble født 12:50. 4064 gr. Alt bra med mor og barn. Lykkelig nå!

Og jeg griner, og griner og griner...... :oops:

Gratulerer så mye til dere begge, nybakte og stolte foreldre!

Velkommen til verden, Victoria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig Angel , endelig er du mamma !!

Gratulerer med Victoria !!

...og takk for oppdatering på SMS :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE MED PRINSESSA!!! :dagensrose:

Lykke til videre til deg, Victorita og Angelmannen! :)

Klemmer fra Smurfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Endelig var ventetiden over, en liten prinsesse i dine armer sover. Vi gratulerer så my', nå kommer tiden til å fly - så ta vare på hver dag med dine kjære..." :hjerte:

Gratulerer så masse med en velskapt prinsesse!!!!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER SÅÅÅ MASSE MED DEN STORE JENTA :hoppe::hoppe::hoppe:

:velkommen: TIL VERDEN VICTORIA :tommelsmil: :blomst_opp:

Åhh har ikke vært inne her på noen dager det var gledelige nyheter at alt går bra gleder meg masse til og se bilde av lille nurket :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hei og tuuuuusen takk for alle de hyggelige hilsenene jeg og angelmannen har fått!! :D Det varmer!!!

Vi er kommet hjem, og vi koser oss som bare det!! Victoria er kjempesnill, og ammingen går som en lek (jeg har massssse melk)...

Er i fin form, men har litt vondt i opr-såret da....keisersnittet var en veldig fin opplevelse, og jeg kommer tilbake med rapport og bilder...hun ligner forøvrig på angelmannen...

Det er iallefall helt FANTASTISK å være mamma til et så lite nurk!!! :hjerter:

Kommer sterkere tilbake, er bare litt travelt akkurat nå.... :wink:

Hun var dessuten 53 cm lang...

klem fra lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn! Endelig fikk jeg noen minutter til rådighet! Skal jammen meg si det er travelt å være småbarnsmamma, tilogmed når Victoria er så snill som hun er! Men gud, så koooos da!!!

En liten rapport fra keisersnittet, hører vel med, og så skal jeg se om jeg får lagt ved et skrytebilde av den lille prinsessa vår en annen gang! Hun er så skjønn, kunne sett på henne og kysset henne hele dagen lang!! Men, må jo få gjort noe her hjemme også da!

Rapport: Møtte opp kl 07.15 på enerommet mitt som jeg hadde fått tildelt dagen før. Jeg hadde fastet fra midnatt, tatt klyster og blodfortynnende sprøyte selv hjemme. Jeg ville sove hjemme med mannen den siste natten, noe jeg og han er glad vi gjorde. Så kom en superhyggelig turnusjordmor inn, som skulle gjøre meg istand. Fikk venekanyler med intravenøst væske og urinkateter. (AU, hu rispa meg i urinrøret, så urinposen ble litt blodig ja....)..fikk beskjed at ca kl 9 skulle jeg ned...vi var så spente, sommerfugler både her og der...tiden gikk saaaakte! Som om ikke det var nok, kom det en hastepasient før meg, og vi måtte vente til kl 1200...gjett om vi var lei av å vente da! De 3 timene føltes som 3 dager! Helt sant!

Ble så trillet ned, angelmannen fulgte med jordmora for å kle seg om og få munnbind og hette...hihi, så søt han var da ....Jeg ble klargjort av opr-sykepleiere med enda flere kanyler, og ble vasket og barbert....Så kom anestesilegen, og han skulle sette spinalen. Men først lokalbedøvelse. HUTTUHUTTAHUTTIHEI sier jeg!! Det var VONDT!!!! tok jo så lang tid også!! Så selve spinalsprøyta var jo ikke vond, det var jo den pokkers lokalbedøvelsen...jeg klemte hardt i angelmannen da ja...dessuten var jo selve liggestillingen utholdelig, ligge i bue med hake og knær mot mage, ikke mye plass til lillegullet akkurat....så begynte beina å dovne..skikkelig rart! Samme hvor mye jeg prøvde, så kunne jeg ikke rikke beina mine en millimeter! Jeg var så opphengt i dette fenomenet, at da opr-sykepleieren sa at de haddeb egynt å skjære for en stund siden, så trodde jeg henne ikke! Jeg hadde forventa å kjenne bittelitt jeg!! Så jeg klarte jo å si til kirurgene at det var uhøflig å bare begynne uten å spørre om jeg var klar! (det var ikke seriøst ment da!) da måtte de le....under operasjonen tettet kanylene mine seg til (blodet koagulerte, familiefenomen) så i hu og hast måtte sette enda flere kanyler på meg for å kunne passe på meg med blodtrykket...blodet spruta, og halve benet til angelmannen var dekket av blodet mitt...men dette merka jo ikke jeg noe til, fikk først vite det etterpå....like greit! Hadde nok fått litt panikk da ja....12.50, hørtes det barnegråt, og jeg kjente at de tok ut babyen (wow, så rar opplevelse)..hun gråt som bare det, og kirurgene hadde klart å rispe henne på rumpa med skalpellen!!! Stakkars lille jenta mi!!

Jeg og mannen fikk henne bort til oss, og det var så utrolig å endelig få se henne! Vi gråt som bare det begge to! Så ble mannen med jordmoren og Victoria med opp på fødeavd, for å stelle og veie henne..jeg ble sydd igjen med 16 agraffer! (stifter)...ble trillet til intensiven hvor jeg duppet litt av i ca 2 timer og savna mannen og datteren min. Endelig fikk de komme ned til meg, og hun fikk komme på brystet mitt og kose....sukk, hvor lykkelig jeg var da.......

Så nå koser vi oss hjemme, og angelmannen er blitt en racer på bleieskiftearbeidet, og han er så skjønn når han er med henne...er forelska i 2 stykker jeg nå!!! Hun er kjempesnill, og sover endel, men kan tulle litt på natten, hvor hun er lys våken og litt urolig! Vil ikke sove så mye i den pene vogga si, mye kjekkere å sove i sengen til mamma og pappa..da roer hun seg med engang, og rører seg nesten ikke...vi før prøve å avvenne henne med dette etterhvert tenker jeg, for jeg sover ikke så godt med henne si sengen.....

Klem fra lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ei nydelig prinsesse!!!! *smelt* :hjerter:

Hun er til å spise opp, så yndig og søt som hun er!

Så bra at keisersnittet ble en ok opplevelse, håper at sårene gror fort og fint sammen :)

Kos dere masse fremover nå, deilig å få baby på denne tida av året :)

(Åhh...får skikkelig flashback fra den våren Lillemor ble født. ;) )

Klem fra Zafir og Sprellemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her sitter jeg og hikster!

Det blir ikke større opplevelser i verden enn det å få barnet sitt opp på brystet. Jeg er så glad alt gikk fint, jeg hadde veer hele dagen og tråkket som en verpesjuk høne. Sjekket mobilen og nett med (u)jevne mellomrom.

Victoria er nydelig, og det er jammen i meg dere også.

Kos dere masse nå, tiden går fort.

Tenk, jeg begynner å jobbe på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igen. Så fin hon är! Intressant att läsa om kejsarsnittet, det är ju lite annorlunda än en vanlig förlossning.

Gläd dig och njut av Victoria!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...