Gå til innhold

Endelig har det løsnet!


Lille Meg

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen på KG!

Jeg hadde et innlegg en gang i fjor høst på karriere/utdanning angående utbrenthet på grunn av "snill-pike-syndromet" på jobben. Jeg har vært borte fra KG ganske lenge nå (det endte med en lang sykmelding), så jeg har ikke sett den diskusjonen som foregikk etter at jeg ble borte. Nå oppdager jeg at det er noen som har diskutert videre om saken og har kommet med sine egne (ofte triste) historier om sine erfaringer i arbeidslivet. Tusen takk for flotte innlegg, det er så utrolig viktig å vite at man ikke er alene når man er i en slik situasjon.

Nå lurer jeg veldig på hvordan det går med dere som svarte meg, f.eks. Naiv som hadde mange egne opplevlsen omkring dette. Jeg har i hvertfall lært veldig mye om meg selv i denne prosessen og håper og tror at jeg nå er bedre rustet og mer obs hvis man skulle havne i en slik situasjon igjen.

For min egen del, så har jeg i dag mottat et jobbtilbud på drømmejobben hos drømmefirmaet. Man kan selvfølgelig gå på trynet en gang til, men denne gangen føles det mer riktig. Jeg gleder meg til mandag da jeg skal levere min oppsigelse og vite at jeg gjør noe aktivt for livet mitt og framtiden min. Så nå skal jeg bare cruise gjennom oppsigelsestida, drikke rødvin om kveldene og glede meg til min andre sjanse. Min nåværende arbeidsgiver får bare sitte igjen med skjegget i postkassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny jobb.

Skulle forresten ikke undre meg om du har jobbet innen helse og sosialsektoren, det er jo ikke så uvanlig med utbrenthet innen den sektoren.

Fint at du ville dele med oss også når det går bra. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lille Meg.

Gratulerer med ny jobb, og fremfor alt: Kjempefint å høre at det har ordnet seg for deg!! Det er utrolig godt å lese slike positive innlegg, se at det nytter å slåss.

Selv er jeg redd jeg reagerte altfor sent, ville liksom aldri godta signalene fra kroppen. Snill pike, ja. Synes å huske at jeg skrev noe om å lære å gi blaffen. Ja, jeg har begynt å gjøre det. Men det skulle jeg gjort lenge før.

For et par måneder siden sluttet hjernen å reagere normalt. Hukommelsen sviktet, jeg ble svimmel og klarte ikke å tenke. Vondt i hodet straks jeg kom innenfor døren på kontoret. Papirene vandret rundt av seg selv på pulten foran meg. Utslitt til lunch allerede på mandagen i ei ny uke. Det er ikke bra, er det vel?

Har tatt noen dagers time-out, og er spent på hva som venter meg når jeg snart er tilbake på jobb igjen. Jeg er redd, men samtidig optimist. Det er vel helt opp til meg selv, er det ikke?

Masse hilsener fra Bertha

(som nok fremdeles er ganske "Naiv")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lille Meg,

jeg må bare si gratulerer! Det er så godt å lese at du har en god følelse, av kontroll, av å ha gjort noe godt for ditt eget liv - det er så flott! icon_smile.gif

Bertha,

det var en "skummel" beskrivelse du gir av dansende papirer og utslitthet allerede på mandag.... Flott at du har tatt et par dagers time-out. Men hva med et par uker?

Jeg har satt som målsetning dette året å ta ut mer ferie. Har aldri hatt oppspart ferie før, og alltid hatt prosjekter det har hastet med og mangel på feriepenge-utbetaling. Men i år så SKAL jeg ha minst to ukers sammenhengende ferie, jeg fantaserer om å strekke meg til tre ukers sammenhengende ferie. Det har jeg aldri hatt. Men ser at jeg egentlig trenger det.. og at det er en god investering...

Hva sier du Bertha - hvor lang ferie skal du ha i år, blir du med på minst tre uker sammenhengende fri?

Klem til alle dere andre "flinke piker"! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan en eller annen lage en link til Lille Meg's tidl. streng? Ble nysgjerrig nå icon_smile.gif

Hilsen lite-flink-med-link-Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj....det er mange i dette lille landet som har/har hatt det slik.

Selv gikk jeg rett på veggen og ble sykemeldt i tre lange vonde måneder. Men det var miljøet jeg jobbet i som var feil for meg. Så etter smell nr to - kort tid etter første - så måtte jeg bare bytte jobb.

Nå har jeg det på G - og jobber og koser meg, selv om jeg selvfølgelig er sliten innimellom. Akkurat nå feks. har jeg vært hos legen og fått konstantert lungebetennelse. Burde vært hjemme, men....

Det er ikke såååå enkelt når men driver selv. *ler*

Vil nå bare gi ut noen klemmer til alle dere andre som føler dere utslitte og utbrente. Og ta det med ro jenter, det er ikke verdt livet deres altså!!! *vifter med pekefinger*

Tre ukers sammenhengende sommerferie???? hmmmmm............12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klara, jeg er innstilt på å ta utfordringen din. Har jeg egentlig noe annet valg da?

Litt guts sitter det visst igjen i skrotten min *smiler oppgitt*

Jeg har herved satt meg som mål å ta ut tre ukers sammenhengende sommerferie - minst. Det har jeg aldri gjort før. Gleder meg til en ny erfaring. Klem, og takk for positivt innspill.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veninne som kjørte seg så hardt at hun møtte veggen. Nesten et år etter dette sliter hun fortsatt med etterdønningene til denne smellen. Hun har f.eks ikke noe immunforsvar og er nesten alltid forkjølet.

Man bør tenke over hva man gjør når man presser seg til å jobbe mer enn man egentlig orker.

_________________

¤CEL¤1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-02-26 10:18 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Det er både trist å høre alle historiene om slitne snille piker her inne. Men, tusen takk for alle lykkeønskninger i hvertfall, det varmer virkelig. Håper også at dere andre som sliter med slike problemer, en gang kan klare å ta tilbake kontrollen over livet igjen.

Til naive Bertha; vær så snill å ta ut disse tre ukene ferie! Det tar alltid litt tid å innse at man faktisk har ferie og virkelig komme i feriemodus. Derfor bør du nok virkelig vurdere å ta en skikkelig ferie nå i år. Det har du garantert fortjent! Reis vekk en liten stund, man behøver ikke reise så langt, bare litt vekk fra det vandte og kjente. Jeg vil personlig anbefale en tur i den norske fjelleheimen. Når jeg reiser på fjelltur, klarer jeg som regel å legge alle problemene mine tilbake i byen. Man behøver ikke gå så langt og hardt, men rett og slett bare ta det med ro, snuse inn ren luft, koke kaffe på primusen, kanskje bade i en fjellbekk, spise blåbær og titte opp mot sola. En slik tur er ren oppladning til å møte hverdagen igjen. Det er disse fjelleturene som i stor grad gjorde at jeg i det hele tatt orket å ta opp kampen her på jobb. Men, selvfølgelig, alle har jo sine preferanser når det gjelder ferie - poenget er at man gjør noe som man virkelig elsker og nyter og føler seg avslappet med!

Til alle dere snille piker i Norges land: Ta vare på dere selv, det er ingen som takker dere for arbeidsinnsatsen når vi møter veggen og ikke klarer mere. Vi må ta vare på oss selv, fordi vi er forferdelig mye verdt, både for arbeidsgiver, men også for alle de andre rundt oss!!!

Klem fra Lille Meg

[ Dette Innlegg er endret av: Lille Meg den 2002-02-26 11:30 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Lille Meg den 2002-02-26 11:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...