Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Jeg har en hvit sateng bluse som har fått en stygg sort flekk:( tror det er smurning eller noe.... Prøvde å vaske den, men flekken er fortsat der. Er det mulig å få det rent, eller bare å avse denne blusen??? ;(
Gjest navn Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg har en hvit sateng bluse som har fått en stygg sort flekk:( tror det er smurning eller noe.... Prøvde å vaske den, men flekken er fortsat der. Er det mulig å få det rent, eller bare å avse denne blusen??? ;( Den tru æ du bære kan hiv i søpla!
Amalie_85 Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 i en annen tråd fikk jeg tips om zalo, eller prøv å gnikke med nylonvask
Gjest vimse Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Sunlight-sepe i såpestykker, fåes kjøpt på butikken, tar det meste
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Sunlight-sepe i såpestykker, fåes kjøpt på butikken, tar det meste Men tror dere det vil fjerne smurning/olje da??
Gjest Asti Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest vimse Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Men tror dere det vil fjerne smurning/olje da?? Det har i alle fall fjernet olje på jakker, og gubben her i huset bruker det på hendene etter skruing og slike ting, og oljen forsvinner den.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Det har i alle fall fjernet olje på jakker, og gubben her i huset bruker det på hendene etter skruing og slike ting, og oljen forsvinner den. Er egentlig gubben min som har fått skylden for at den har en stor sort flekk oxo! Han bor jo i garasen til tider, og kommer inn skitten som bare det:) Er det ikke vanskeligere når den er vasket en gang, og olje eventuelt har "tørket" inn da?
Gjest vimse Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Nå har ikke jeg prøvd på flekker som har vært vasket før, så det kan jeg ikke gå god for, men en pakke med to stk koster mellom 10 og 20 kr på butikken, så det er ikke den største utgiften. Og virker det ikke så kan jo gubben bruke det på hendene etter å ha vært i garasjen
Gjest Madre Mia Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Nå har ikke jeg prøvd på flekker som har vært vasket før, så det kan jeg ikke gå god for, men en pakke med to stk koster mellom 10 og 20 kr på butikken, så det er ikke den største utgiften. Og virker det ikke så kan jo gubben bruke det på hendene etter å ha vært i garasjen Får du den ikke ren med Zalo og så varmt vann som blusen tåler, kan du la gubben overta den til å tørke fingrene på FØR han kommer inn i huset og tafser på deg. Hvorhen på blusen var den flekken, sa du?
Florøjente Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Jeg har en hvit sateng bluse som har fått en stygg sort flekk:( tror det er smurning eller noe.... Prøvde å vaske den, men flekken er fortsat der. Er det mulig å få det rent, eller bare å avse denne blusen??? ;(
Florøjente Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Du får vekk de mest gjenstridige flekker ved å smørre på "fast" grønnsåpe (kjøpes i firkantede bokser på vellassorterte matbutikker). La det virke litt, så vasker du den på vanlig vis.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Får du den ikke ren med Zalo og så varmt vann som blusen tåler, kan du la gubben overta den til å tørke fingrene på FØR han kommer inn i huset og tafser på deg. Hvorhen på blusen var den flekken, sa du? Midt på den ene puppen:) Neida, flekken er på ryggen den. Blir det håpløst, så får det vel bli en fille av den da, så han får tørke seg før han kommer inn på badet igjen:) hehe
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Nei, denne satengblusen ligger nå i søpla, ikke sjans å få bort den flekken der nei:( *snufs*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå