iss Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 I juni pådro sambo seg en kraftig prolaps, og han har vært sykemeldt siden i sommer. Nå har han vært til vurdering på sykehuset, og fordi han har mistet endel førlighet i bein\rygg vil de operere han i nær fremtid. Han skal på en undersøkelse til før operasjonen der han kunne få stille masse spm.. Men er det noen som vet om man da blir lagt inn over flere dager? Utføres inngrepet poliklinisk? Tar det lang tid før man er tilbake til sitt gamle seg igjen? (ja jeg vet det er noen som ikke blir bra etter operasjonen også)
Gjest rikkerikke Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke mye peiling på dette men vet om en som ble operert for prolaps. Han var i familieselskap 14 dager etter operasjonen, og hadde da reist langt med familien for å komme dit. Han var i fin form, men hadde selvfølgelig fårr smertestillende etter operasjonen da. Litt usikker på innleggelsen, men antar at dette ikke gjennomføres på dagkirurgi. Søk litt på nett så finner du sikkert frem til en del informasjon.
Gjest rikkerikke Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 http://www.martinahansen.no/rygg1.aspx Sjekk her. Til høyre på siden kan du laste ned informasjon til pasienten som de bruker på Martine Hansen.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Etter hva jeg har skjønt skal man helst tilbringe natten på sykehus etter prolapsoperasjon, men en jeg kjenner reiste hjem med fly (langt til sykehus herfra) samme dag. H*n ble operert fredag, og fikk sikkert valget mellom å dra hjem samme dag eller bli til mandag, og dro altså hjem. Mandag var h*n innom jobben en snartur og hilste på, men har 4 ukers sykemelding og forbud mot å anstrenge seg før sykemeldingen er over. Om og når h*n blir i samme form som før prolapsen vet jeg ikke.
iss Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 Sambo har nå vært til enda en konsultasjon på sykehuset, og de har igjen blitt enige om at han bør opereres. han må imidlertid ha nye MR bilder, og dermed tar det enda 2 mnd før han opereres... Han har de siste mnd blitt værre og spiser ganske kraftig smertestillende.... Han fikk opplyst at inngrepet utføres poliklinisk, han sendes hjem så fort han våkner av narkosen Han får nok mer info senere. Etter de historiene jeg har hørt så oppleves slike operasjoner veldig forskjellig fra person til person...
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 I juni pådro sambo seg en kraftig prolaps, og han har vært sykemeldt siden i sommer. Nå har han vært til vurdering på sykehuset, og fordi han har mistet endel førlighet i bein\rygg vil de operere han i nær fremtid. Han skal på en undersøkelse til før operasjonen der han kunne få stille masse spm.. Men er det noen som vet om man da blir lagt inn over flere dager? Utføres inngrepet poliklinisk? Tar det lang tid før man er tilbake til sitt gamle seg igjen? (ja jeg vet det er noen som ikke blir bra etter operasjonen også) før var det flere dager liggetid,nå er det dagkirugi.
PoisonIvy Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Sambo har nå vært til enda en konsultasjon på sykehuset, og de har igjen blitt enige om at han bør opereres. han må imidlertid ha nye MR bilder, og dermed tar det enda 2 mnd før han opereres... Han har de siste mnd blitt værre og spiser ganske kraftig smertestillende.... Han fikk opplyst at inngrepet utføres poliklinisk, han sendes hjem så fort han våkner av narkosen Han får nok mer info senere. Etter de historiene jeg har hørt så oppleves slike operasjoner veldig forskjellig fra person til person... Jeg opererte for prolaps på onsdag morgen og var hjemme før kl 13 Hadde ikke noe særig vondt på onsdag, men har de siste dagene hatt store smerter i og rundt såret. Disse smertene lindres med smertestillende tabletter 4 ganger om dagen. Jeg er sykemeldt i 5 uker og har blitt oppfordret til og ta det mest mulig med ro. Man får beskjed om at man kan gjøre dagligdagse ting så lenge det ikke medfører smerter. I mitt tilfelle begrenser det seg til enkel matlaging og personlig stell... Heldigvis har jeg en fantastisk samboer Det positive er at jeg ikke har noen av de "gamle" smertene lenger - så jeg håper at det vedvarer og at operasjonen var 100% vellykket!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå