Gå til innhold

Aktiv sykemelding, 50% sykemelding..


manducabulla

Anbefalte innlegg

Jeg studerer og etter skoletid pleier jeg å jobbe. Jeg er 100 % sykemeldt nå pga kyssesyken, men jeg begynner å føle meg litt bedre, så jeg vil jobbe, men jeg vet godt at jeg ikke har sjansen til å jobbe 100% arbeidstid. Det er 6 t etter å ha vært på skolen i 6-8t og 8 t på lørdager.

Sjefen min syns det er greit at jeg jobber 2.5t på hverdager eller 4t på lørdager, slik at jeg ikke skal slite meg helt ut, men jeg taper enormt mye på dette for jeg har jo utgifter som skal betales.. Derfor lurte jeg på om det var mulig for deltid å få aktiv sykemelding eller 50%.. hva enn det heter. Har aldri vært borti dette før.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet mitt er at det virker ikke som om legen min tror meg. Hun "friskmeldte" meg fra kyssesyken forrige uke, og jeg har vært skikkelig trøtt, slapp og helt.. fjern. Hun mente dette var pga jernmangel. Men jeg har hatt jernmangel før, og det er ikke noe i nærheten av dette.

Jeg har ikke klart å konsentrere meg til å lese til prøver eller eksamener. Jeg har en eksamen i morgen, men jeg har ikke og har ikke hatt noe energi til å lese. Sofaen er min bestevenn ;)

Sykemeldingen min varer til neste uke en gang, og etter det virker det ikke som om legen min har tenkt å sykemelde meg mer, så jeg må jo komme opp med alternativer.. :(

Endret av manducabulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det er sånn. Kan du ikke kontakte legen din og høre hvordan hun stiller seg til det? Ellers ville jeg dratt til en annen lege og hørt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se når sykemeldingen min går ut. Håper bare hun forstår at jeg ikke har en sjans i havet til å jobbe så mye som 6 timer.. Da kollapser jeg rett og slett. Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=