Gå til innhold

Aktiv sykemelding, 50% sykemelding..


manducabulla

Anbefalte innlegg

Jeg studerer og etter skoletid pleier jeg å jobbe. Jeg er 100 % sykemeldt nå pga kyssesyken, men jeg begynner å føle meg litt bedre, så jeg vil jobbe, men jeg vet godt at jeg ikke har sjansen til å jobbe 100% arbeidstid. Det er 6 t etter å ha vært på skolen i 6-8t og 8 t på lørdager.

Sjefen min syns det er greit at jeg jobber 2.5t på hverdager eller 4t på lørdager, slik at jeg ikke skal slite meg helt ut, men jeg taper enormt mye på dette for jeg har jo utgifter som skal betales.. Derfor lurte jeg på om det var mulig for deltid å få aktiv sykemelding eller 50%.. hva enn det heter. Har aldri vært borti dette før.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet mitt er at det virker ikke som om legen min tror meg. Hun "friskmeldte" meg fra kyssesyken forrige uke, og jeg har vært skikkelig trøtt, slapp og helt.. fjern. Hun mente dette var pga jernmangel. Men jeg har hatt jernmangel før, og det er ikke noe i nærheten av dette.

Jeg har ikke klart å konsentrere meg til å lese til prøver eller eksamener. Jeg har en eksamen i morgen, men jeg har ikke og har ikke hatt noe energi til å lese. Sofaen er min bestevenn ;)

Sykemeldingen min varer til neste uke en gang, og etter det virker det ikke som om legen min har tenkt å sykemelde meg mer, så jeg må jo komme opp med alternativer.. :(

Endret av manducabulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det er sånn. Kan du ikke kontakte legen din og høre hvordan hun stiller seg til det? Ellers ville jeg dratt til en annen lege og hørt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se når sykemeldingen min går ut. Håper bare hun forstår at jeg ikke har en sjans i havet til å jobbe så mye som 6 timer.. Da kollapser jeg rett og slett. Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Jeg studerer og etter skoletid pleier jeg å jobbe. Jeg er 100 % sykemeldt nå pga kyssesyken, men jeg begynner å føle meg litt bedre, så jeg vil jobbe, men jeg vet godt at jeg ikke har sjansen til å jobbe 100% arbeidstid. Det er 6 t etter å ha vært på skolen i 6-8t og 8 t på lørdager.

Sjefen min syns det er greit at jeg jobber 2.5t på hverdager eller 4t på lørdager, slik at jeg ikke skal slite meg helt ut, men jeg taper enormt mye på dette for jeg har jo utgifter som skal betales.. Derfor lurte jeg på om det var mulig for deltid å få aktiv sykemelding eller 50%.. hva enn det heter. Har aldri vært borti dette før.

På forhånd takk.

Aktiv sykemelding betyr at du er på jobb, men med andre arbeidsoppgaver pga sykdom. Jobber du med det vanlige, er det en prosentvis sykemelding som er aktuelt.

6-8 t skole og 6 timers jobb på hverdager, pluss 8 timer jobb på lørdager, får jeg til å bli arbeidsuke på 68-78 timer. Det er rovdrift. På en måte kan jeg forstå at legen ikke vil sykmelde deg hvis det du ikke fikser som syk faktisk er dobbelt så mye som normal uke. Det blir rart å attestere at du er for syk til å jobbe, hvis du faktisk tar eksamener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber jo ikke hver dag etter studiene. Jeg jobber fire mandager og to-tre lørdager i måneden. Og det blir altfor mye for meg å være først på skole og deretter jobbe, når jeg så vidt klarer å holde meg våken i 2-3 timer.

"Det blir rart å attestere at du er for syk til å jobbe, hvis du faktisk tar eksamener." Jeg har nesten ikke vært på skolen de siste fire ukene, men nå prøver jeg å komme meg dit. Men hvis jeg må jobbe etter skolen, så kollapser jeg. For skole er nok jobb som det er. Og det er en grunn til at man tar eksamen, for å ikke miste et helt år. Så det forstår jeg ikke at du kan påpeke.

Jeg hadde eksamen i dag, og for informasjonens skyld satt jeg og kastet opp etter tre timer, så hvis hun ikke forstår at jeg er syk og dårlig, så vet ikke jeg. Hvis hun kan garantere for at hun kan stå ansvarlig når hun sender meg på jobb syk, så greit. Da vil jeg ha underskrift på at hun har sendt meg slik på jobb.

Endret av manducabulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...