Champagnepiken Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #141 Del Skrevet 2. januar 2008 Altså, nå reiser jeg jo til Dublin på fredag, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 2. januar 2008 #142 Del Skrevet 2. januar 2008 Tenkte jeg det ikke!! ... jeg skal til Køben i helgen, så jeg skal vel ikke klage. Men kunne myyyyye heller ha tenkt meg Dublin, ja. En av mine favorittbyer! Jeg tipset deg vel om den John M. Keating-restauranten? I en gammel ombygget kirke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #143 Del Skrevet 2. januar 2008 Nei, den har du ikke tipset om - hvor finner vi den? Og hvis du har noen tips om litt "ekte" folkemusikkpuber - altså ikke altfor turistifiserte greier med bare Van Morrison-coverlåter - tar jeg gjerne imot sånne tips også. Skal på tur med pappa, det er min gave til 60-årsdagen hans, så det blir nok mye øl og musikk. Hurra! Sliten nå! Handlet matvarer på vei fra jobb, og fikk bestilt time til i morgen hos en frisør jeg har fått anbefalt. Rakk en liten middagshvil også, så hadde jeg avtale med instruktør på treningssenteret. Nå har jeg fått ordentlig styrkeprogram som jeg kan ta med meg i bagasjen når jeg er ute og reiser. Og det blir det myyyye av framover... Nå koker det chili con carne med biffkjøtt på komfyren her. Suuulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 2. januar 2008 #144 Del Skrevet 2. januar 2008 Gratulerer med forlenget vikariat! Da vet du i alle fall hva du skal gjøre de neste ukene. Men jeg hadde ikke hatt noe imot om du kom inn til "byen". 2008 blir et spennende år, jeg følger med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GossipGirl Skrevet 2. januar 2008 #145 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er sånn jeg tenker også, Lano. Nestsjefen har allerede vært innom hos meg og bedt meg ta utvidet vikariat fram til sommeren, så blir det utlysningsprosess så lenge. "Og så regner jeg kanskje med at du dukker opp i søkerbunken," som han sa. Men da har jeg i alle fall jobb fram til sommeren! Og det gir meg sjanse til å kjenne på hvor godt jeg trives og hvorvidt jeg ønsker å være her fast. Så bra og gratulerer med forlenget vikariat! Da får du jo se hva den nye jobben bringer, og som Lano sier; alle stillinger kan sies opp. Kan skjønne det er litt kjipt å ikke ha fast jobb lenger, men du er dyktig, og du får jo en unik mulighet til å forsøke mye forskjellig innen journalistikken. Synes du er flink, jeg. Ellers må du kose deg masse i Dublin, jeg har aldri vært der selv, men mamma sier det er en nyyyydelig by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 2. januar 2008 #146 Del Skrevet 2. januar 2008 Long time, no see, Champagnepiken! Ha et godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #147 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei sann GossipGirl, velkommen innom! Og *Mim*, helt sant, long time! Svinser innom i boka di etterpå, jeg. Kroppen min er merkverdige greier. Var stuptrøtt i går, men fikk jeg sove da jeg la meg halv elleve? Neeeida... Godt over midnatt før jeg hadde lest meg i søvn på sjangre fra norsk avishistorie (kjedeligste jeg fant). Men tvang meg opp fem på seks likevel, må jo komme i gang med det nye styrkeprogrammet! Gjorde 18 min intervall (tung i kroppen i dag!) og 12 min gåtur i oppoverbakke på mølle, før jeg kjørte i gang med program nummer én. Og hvis ikke jeg blir ordentlig støl til i morgen, er jeg skuffa over meg sjøl! For øvrig har jeg iverksatt det ene nyttårsforsettet mitt - jeg skal heller grave fram glemte skatter fra klesskapet enn å kjøpe nye klær hele tida. Så nå har jeg funnet fram en tynn brunmønstret kjole som egentlig er en sommerkjole. Men med ei brun t-skjorte under og en brun cardigan, belte og tykke strømper + støvletter ble den faktisk riktig snasen også til vinterbruk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 3. januar 2008 #148 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg skulle gått i lære hos deg. Du er flink med klær champis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #149 Del Skrevet 3. januar 2008 Tja, jeg vet ikke, Alive - jeg synes i alle fall det er gøy med klær! Men resultatet er jo at jeg har skapet sprengfullt, så jeg bør jo sørge for å bruke det jeg har. Nå er det shoppestopp, bortsett fra at jeg skal se etter en sort cardigan på salg. Det er det eneste basisplagget jeg kan komme på at jeg mangler. Derfra blir det kun nytt treningstøy... Har bestemt meg for å belønne meg selv med ny treningsbukse + topp når jeg klarer mila på en time. Noe må jeg jo ha som mål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 3. januar 2008 #150 Del Skrevet 3. januar 2008 En perfekt belønning for et veldig bra oppnådd mål, i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #151 Del Skrevet 3. januar 2008 I VG i dag står det at man skal være nøye med å skrive ned målene sine hvis man skal lykkes. Jeg har vel allerede artikulert hovedmålene mine for trening og kosthold dette året - løpe halvmaraton i september og komme meg ned til str. 38 - nå er jeg en litt stor str. 40, og det liker jeg dårlig. Men for å få noen mer konkrete delmål å holde meg selv i ørene på: 1) Få etablert gode treningsrutiner også når jeg er ute og reiser. ALLE reisedager skal ha én treningsøkt, enten morgen eller ettermiddag. 2) Klare 10 km på en time ved utgangen av januar. Da snakker vi tredemølle og helt flatt... 3) Løpe Sentrumsløpet i Oslo i april (1 mil i variert terreng). 4) Være godt etablert som str. 38 til påske - jeg skal fortsatt unne meg god mat, men begrense det til de dagene der jeg er sammen med H. Og maks TO dager med vindrikking i uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 3. januar 2008 #152 Del Skrevet 3. januar 2008 Fine mål! Jeg skal lage sånne, jeg også, men først om en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #153 Del Skrevet 3. januar 2008 Er egentlig ganske fornøyd med de målene, Alive. Skal få skrevet ned noen mål eller håp for jobb og sånt også, når jeg får tid. Oppsummering av matinntaket så langt i dag: * 1 liten yoghurt naturell med havregryn (før trening) * 1 pære (rett etter trening) * 1,5 skive fullkornbrød, en med magerost og paprika, halv med leverpostei (frokost da jeg kom på jobb) * To gulrøtter og noen få druer + masse vann, to kopper kaffe og en kopp urtete. Det må da være akseptabelt så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 3. januar 2008 #154 Del Skrevet 3. januar 2008 Jepp, og med maratonmålet ditt, tror jeg det holder om du spiser normalt sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #155 Del Skrevet 3. januar 2008 Det tror jeg også, Alive. Er veldig opptatt av å ha et balansert og fornuftig kosthold - så får vekt- eller kroppsstørrelsesreduksjon komme som en konsekvens av mye og godt opplagt trening. Hm, spent på å teste ny frisør i dag, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #156 Del Skrevet 3. januar 2008 Uhæ, nå har jeg fått et helt nytt kurs å utvikle på jobb også! *skummelt og gøy på en gang* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 3. januar 2008 #157 Del Skrevet 3. januar 2008 Hørtes ut som gode mål. En mil på en time... Vår felles venninne S og jeg brukte ca 15 minutter på 1,5 km da vi gikk på skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #158 Del Skrevet 3. januar 2008 Nå innhenter fortiden meg, gitt... i positiv forstand, da, jeg ble oppringt fra gamle kilder som lurer på om jeg vil ha frilansoppdrag nå som jeg ikke jobber for gamleavisa lenger. Og sjefen sier jeg får lov, så... kan være moro å skrive litt også! Må bare se om jeg har tid først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. januar 2008 #159 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #160 Del Skrevet 3. januar 2008 Og det samme til deg, Middis! Ååå, nå er det ingen tvil lenger om at jeg har trent ordentlig i morges. For pokker, så støl jeg er i ferd med å bli... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå