Gå til innhold

Champagnepikens sprudlerier


Champagnepiken

Anbefalte innlegg

Så. Tredje siste kveld i leiligheten min. Merkelig følelse.

Har vært en høst full av forandringer. Ny kjæreste, ny jobb, selge leilighet, flytte. Gleder meg til å komme på plass i ny by til helga. Fikk leilighet i dag, hurra! :hoppe:

Eneste skåret i gleden i dag er at kanskje flyttebyrået har blingsa på hvilken helg jeg vil flytte. Ikke at det er kjempekrise, i så fall; jeg klarer fint å leve spartansk på madrass ei ukes tid hvis de kan frakte lasset neste helg. Men likevel, småirriterende. Får forhåpentligvis klarhet i det i løpet av kvelden eller morgendagen.

Her blir det pakkekveld. Skulle egentlig trene også, men tror ikke jeg tar sjansen med litt uggen hals. Så får jeg vel pakka mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk, dere! :klem:

Jeg har stått på i kveld! Kjøkkenskapene er tomme (unntatt matskapene, de tar jeg i morgen). Klesskapene på soverommet er tømt for klær og sko, unntatt det jeg evt. må pakke i en koffert for å klare meg gjennom den første uka. Nå gjenstår litt sko og klær fra bodene mine, så gir jeg meg for i kveld.

Men først: Smågodt og "10 years younger"! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adonia, velkommen til min lille del av verden! :klem:

Det er seriøst sykt: Jeg har klart å fylle nesten to hele flytteesker med sko og støvletter!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, å bli kalt ut på jobb klokka sju når det skjer noe er ALDRI morsomt. Men det er enda mindre morsomt når det ikke var noe action i det hele tatt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et visst vemod ved å være inne i siste uke på denne jobben. Hver gang jeg er ute og gjør et intervju eller noe, er det gjerne en godt etablert kilde jeg må si hadet til.

I løpet av høsten har jeg fått et helt annet forhold til hvor viktig folk mener jobben min er. Ikke for å skryte, men jeg må ha gjort noe riktig. For mange er oppriktig lei seg for at kollegaen min og jeg skal slutte på fredag. "Hva skjer med kulturdekninga i avisa nå, da?" spør de. Jeg blir rørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et visst vemod ved å være inne i siste uke på denne jobben. Hver gang jeg er ute og gjør et intervju eller noe, er det gjerne en godt etablert kilde jeg må si hadet til.

I løpet av høsten har jeg fått et helt annet forhold til hvor viktig folk mener jobben min er. Ikke for å skryte, men jeg må ha gjort noe riktig. For mange er oppriktig lei seg for at kollegaen min og jeg skal slutte på fredag. "Hva skjer med kulturdekninga i avisa nå, da?" spør de. Jeg blir rørt.

Det er fordi du er DYKTIG!!! Du er i alle fall en av de mest seriøse journalistene jeg har møtt på. :)

Likte veldig godt portrettintervjuet du sendte meg. Og jeg skjønner godt at jobben kommer til å savne deg.

Har forresten svart deg inne på "Skråblikk-og generaliseringer".

Klem Jenna, som har klart å gjemme vennelista si på Facebook, og som ikke finner tilbake til den igjen. Litt irriterende... jeg ser jo at folk har bursdag, men kommer ikke inn på profilen deres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har svart litt, Jenna, og skal også svare mer når jeg får tid...

Nå er jeg imidlertid bare ergerlig på sjefen min. For jeg er etter turnus satt opp med kveldsvakt på fredag, som er min siste dag på jobben. Kjipt å skulle jobbe kvelden da, så jeg har byttet bort vakta. Først en gang - og da ble hun som sa ja til å ta den, sykmeldt i forgårs. Greit nok, jeg byttet igjen - og nå er hun også sykmeldt ut uka.

Men sjefen gidder ikke ta inn over seg at jeg gjør det jeg kan, og at jeg har bestilt flyttebil til fredag kveld, så hun mener det FORTSATT er mitt problem... tenk å gjøre seg så vanskelig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart litt, Jenna, og skal også svare mer når jeg får tid...

Nå er jeg imidlertid bare ergerlig på sjefen min. For jeg er etter turnus satt opp med kveldsvakt på fredag, som er min siste dag på jobben. Kjipt å skulle jobbe kvelden da, så jeg har byttet bort vakta. Først en gang - og da ble hun som sa ja til å ta den, sykmeldt i forgårs. Greit nok, jeg byttet igjen - og nå er hun også sykmeldt ut uka.

Men sjefen gidder ikke ta inn over seg at jeg gjør det jeg kan, og at jeg har bestilt flyttebil til fredag kveld, så hun mener det FORTSATT er mitt problem... tenk å gjøre seg så vanskelig?!

Ærlig talt, jeg må si at jeg begynner å lure litt på hva som er problemet til sjefen din. Det MINSTE hun kan gjøre er å gi deg en fin siste dag på jobben. Men hun er kanskje fortsatt skuffa over at du har valgt å bytte beite? :kjefte:

Utrolig ansvarsløst av sjefen din å si fra seg ansvaret på den måten. Kan ikke du sende en e-post til hele redaksjonen, (jeg får tusenvis av sånne;p), og høre om det er noen som kan bytte med deg?

Jeg tror alle, med unntak av den dama der, vil gjøre sitt ytterste for å hjelpe deg. Det skulle bare mangle... du har tatt på deg så mye ekstra tidligere.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet rundt, og jeg vet egentlig at hun ikke mener det så vondt som det er uttrykt. Hun er stressa, vi har folk sykmeldt, hun får ikke bemanningskabalen til å gå opp, og fredager er det også avspasering for halvparten av dem som jobbet forrige helg. Så det er en vanskelig vakt å få fylt, jeg kan for så vidt forstå det.

Snille kollega G. har sagt at han kan ta vakta hvis vi ikke kan finne en frilanser - men det er også HANS siste dag på jobb, så vi hadde jo håpet å bruke dagen på å rydde pulten, grine og spise kake! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet rundt, og jeg vet egentlig at hun ikke mener det så vondt som det er uttrykt. Hun er stressa, vi har folk sykmeldt, hun får ikke bemanningskabalen til å gå opp, og fredager er det også avspasering for halvparten av dem som jobbet forrige helg. Så det er en vanskelig vakt å få fylt, jeg kan for så vidt forstå det.

Snille kollega G. har sagt at han kan ta vakta hvis vi ikke kan finne en frilanser - men det er også HANS siste dag på jobb, så vi hadde jo håpet å bruke dagen på å rydde pulten, grine og spise kake! :fnise:

Dere kan ringe meg. :D Hah, neimen seriøst, hadde jeg bodd i nærheten, skulle jeg gjerne gjort det.

Godt å høre at du har funnet en som har lyst å steppe inn. Skjønner godt at du vil bruke dagen til sipping og kakespising. Det hører liksom med, det. Du må ikke glemme å fortelle meg når kommentaren publiseres da. Du har virkelig vekket leselysten min nå, til tross for at du kun er journalist i en lokalavis (fnis).

Antar du tok ironien. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...