Gå til innhold

Champagnepikens sprudlerier

Champagnepiken

Anbefalte innlegg

Gjest GossipGirl

Hei, vennen.

Herlig å lese at du har det så fint sammen med H.

Jeg skal til Oslo en tur i midten av februar, hvis du vil, kan vi godt forsøke å få til et kafebesøk da.

Ønsker deg en flott uke. :D

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GossipGirl
Jeg tror jeg er ekstremt væravhengig som person. I går var jeg i sånn halvdårlig humør hele dagen, og det regna og blåste verre. Men i dag skinner sola, og jeg sitter her og smiler til verden. Merkelige greier, egentlig.

Sånn har jeg det også. Og jeg bor på nord-vestlandet.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småsliten, men veldig fornøyd med både jobbing og helg. Holdt kurs på Vestlandet fredag kveld og lørdag formiddag sammen med en kollega. Første gang jeg har delt på kurslederoppgaven, gikk veldig greit. Fint hotell og god mat, og litt moro å få sett Rogaland i storm! :fnise:

Kom til Oslo lørdag ettermiddag, fullstendig utslitt. Søte H. tok i mot meg med en kopp te og en stor klem, og så fikk jeg sove tre kvarter på sofaen hans mens han løp ut og handlet og kjøpte snop og leide film. Han er nå skjønn, da! Så ble det tidenes sløveste døgn, vi lagde mat og så film og lå på sofaen hele lørdag kveld. Sov lenge i går, spiste frokost på kafé, og kjøpte med oss masse aviser tilbake. Tilbrakte søndagen på sofaen med te, frukt, aviser og musikk, før jeg returnerte sørover i kveldinga. Rakk en klesvask og "Finding Neverland" på tv før sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt er tungt å dra i gang i dag, kjenner jeg! Egentlig har jeg mer enn nok å gjøre, men mentalt henger jeg ikke helt med i svingene, selv etter to kopper kaffe...

Men kroppslig er det bra. God treningsøkt i morges, intervalltrening + at jeg økte med et sett på alle styrkeøvelsene mine. Føles godt, men tror jeg skal bli god og støl i morgen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke er helt med i dag? Godt å høre, jeg kommer liksom ikke i gang i dag. (Det hjelper kanskje ikke å ta turen innom KG da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått gjort ferdig et kursopplegg, men har nok litt igjen... Men blir glad av å se ut kontorvinduet på den deilige sola, da.

I dag var det nesten lyst da jeg kom på jobb, det var et lyspunkt i tilværelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser det helt svart ut for persiennene har gått ned (men det tyder på at det er sol). Og de jeg klarer å skimte mellom sprekkene har masse klær på seg. *Savner sommer og sol!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææsj, nå er et munnsår under oppseiling... Jaja, så får jeg stikke en tur ut i sola og finne munnsårplaster på nærmeste apotek, da. Enda godt det dukker opp denne uka, når jeg uansett ikke får møtt kjæresten før fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå begynner jeg å bli salig støl i rumpa... :fnise:

Hm, hva bringer denne ettermiddagen, tro? Bør innom en skobutikk på vei hjem og kjøpe mer skoimpregnering, og så skal jeg pusse støvlettene mine i kveld. Dessuten skal jeg vaske klær (til en forandring), og så kanskje jeg skal rydde i kommoden min? Har en diger overdose gammelt undertøy, hullete strømpebukser og utslitte sokker det sikkert kunne være greit å få system på/kastet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, i dag tror jeg dette blir middagen, men bytter ut hermetisk tomat med fersk og squash med broccoli. Nå ble jeg sulten, gitt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme, det er deilig med en sløvekveld. Har spist deilig kotelett med grønnsaker, snakket med H. i telefonen, satt på en klesvask og lagt sammen klærne fra den forrige.

Jo, og på vei hjem fikk jeg shoppa bittelitt, nytt undertøy (salg på Lindex, må ha noe nytt og fint å putte i nyryddede skuffer seinere i kveld. Og ny sports-BH - trengte veldig en ny.

Og sånne ting må jeg vel ha lov til å kjøpe selv om jeg har shoppestopp? Har vært kjempeflink i hele januar, eneste klesplagget jeg har kjøpt er en t-skjorte til 30 kroner da jeg hadde for lite treningstøy med meg til Bergen.

Men onsdag skal jeg gjøre et seriøst forsøk på 10 km på en time. Og klarer jeg dét, vanker det ny bukse og treningstopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vasket klær, pusset støvletter, pakket treningsbag og tatt ansiktsmaske. Nå blir det "Akutten" og en deilig kopp te fram til leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må ha vært midt i en drøm da klokka ringte fem på seks i dag, for fy fader, det var tungt å våkne! Men kom meg opp og på trening. Rolige 30 min i lett oppoverbakke på tredemølle, sparer krefter til å prøve alt på mila i morgen. Men god styrkeøkt, økte med et sett på øvelsene i dag også. Godt fornøyd.

Og det er nydelig vær, det kommer til å bli strålende sol. Dessuten føler jeg meg ganske snasen i klesveien i dag - mørkegrå tovet kjole med svart genser under, svarte støvletter, sjokkrosa strømpebukse, rosa hårbånd og armbånd. Hurra!

I dag skal jeg til helsjekk hos bedriftslegen. Må huske å spørre om det er noen grunn til at jeg har sånne svimmelhetsanfall for tida. H. fleipet med at jeg sikkert er gravid (med lett panikk i stemmen :fnise:) - men siden jeg går på p-piller og har mensen denne uka, helt etter planen, anser jeg det som heller usannsynlig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg tenkte, jeg har lav blodprosent og bør begynne å ta jerntilskudd. Og dermed bør svimmelheten kureres.

Dessuten ringte eiendomsmegleren, det var to personer og så på leiligheten min i går. Bare å krysse fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg irriterer meg - jeg er kjempeflink til å planlegge sunn spising, ha med meg mat osv. Men når det plutselig dukker opp godsaker i min vei, klarer jeg ikke å motstå.

Nå, for eksempel, var det en kollega som plutselig satte i gang med å steke vafler. Og klarer jeg å spise én? Neida. Tror det forsvant tre plater i meg, jeg. :sur:

Og det verste med å gå til legen i dag, var jo at jeg måtte på vekta. OK, jeg er ca der jeg var for et år siden, men jeg veier fortsatt ca 5 kg mer enn jeg skulle likt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laksesuppe er godt! Og enda har jeg så mye igjen at jeg kan fryse ned en porsjon til i neste uke også.

Dessuten har jeg vært flink jente og vasket leiligheten mens maten ble ferdig. Resten av kvelden blir sløv, tror jeg - sove litt, se håndballkamp, pakke koffert og generelt slappe av. I morgen blir det trening, jobb, og så stikke litt tidlig til Gardermoen. Skal ta en øl med kompis HM der (han kommer nordfra og skal til Oslo, jeg skal nordover, funker greit å møtes på flyplassen) før jeg flyr avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! :)

... jeg sliter nok med å jobbe et par minutter i strekk, så jeg skal vel ikke si noe. ;) Men jeg legger på 20 sekunder med jogging for hver gang jeg er på tredemølla, så om ti-femten år er jeg vel omtrent der du er! :fnise:

Synes du er råflink, og jeg får masse treningsinspirasjon fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...