Gå til innhold

Champagnepikens sprudlerier

Champagnepiken

Anbefalte innlegg

Det ordnet seg, en 18-årig frilanser tar kveldsvakta fredag! Så da kan både jeg og kollega G. gå rundt og grine og gumle kake og rydde pulten... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men pga sykdommen i redaksjonen må jeg jobbe kveldsvakt i morgen. Det er i grunnen helt greit for meg; klarte å få flyttet frisørtimen min fra ettermiddagen til i morgen formiddag, og kan bruke dagen på å få demontert alt som skal skrus fra hverandre i leiligheten...

I kveld skal jeg og kollega G. på show og julemiddag på et utested her i byen. Der må jeg være litt før sju, men satser på å få pakket sammen alt fra badet, gjesterommet og entreen før den tid. Dermed er det bare demontering igjen til i morgen + pakking av koffert med klær for de første par dagene. Nå begynner jeg faktisk å glede meg - flytting BLIR denne helga, var bare flyttemannen som hadde rotet med noen datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg hjemom; skal på show og julemiddag i kveld, så stapper bare i meg et par brødskiver. Har tatt all kunsten ned fra veggene på stua, kjøkkenet, gangen og soverommet, og tømt alt som skal flyttes ut av gjesterommet.

Liten middagshvil nå, før jeg fjerner gardiner og greier fra entreen og soverommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av badet er tomt, entreen og badet er nedpakket. Da kan jeg snart begynne å stelle meg for kvelden, tenker jeg.

I morgen jobber jeg kveldsvakt. Skal sove litt lenge, og så til frisøren klokka ni, før jeg må innom banken. Etterpå blir det å demontere salongbord, spisebord, stable kjøkkenstoler, skru ned hyller og fikse de siste tingene av pakking.

Merkelig vemodig følelse å holde på med dette alene. Men samtidig føles det riktig også. De to og et halvt årene jeg har bodd her, har vært de første i mitt liv jeg har vært alene. Du verden, så godt kjent jeg har blitt med meg selv. Og så mye jeg er i stand til å klare! Jeg har kjøpt leilighet, pusset opp alene, ordnet meg selv, blitt dyktigere, satset på jobben og karrieren, blitt veldig mye tryggere på meg selv.

Nå blar jeg om til ny side. Snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekoselig kveld! Jeg og kollega G. har vært på et passelig flaut-morsomt show, vi har spist god julemat, og vi har drukket øl. Og så gikk vi videre til stampuben vår, der vi fikk tre venner innom og drakk mer øl. :fnise:

Veldig glad for at venninne I. kom innom, for jeg har sånn halvveis ambisjoner om å spleise henne med G. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig kveld! Jeg og kollega G. har vært på et passelig flaut-morsomt show, vi har spist god julemat, og vi har drukket øl. Og så gikk vi videre til stampuben vår, der vi fikk tre venner innom og drakk mer øl. :fnise:

Veldig glad for at venninne I. kom innom, for jeg har sånn halvveis ambisjoner om å spleise henne med G. :ler:

Så flott at du har hatt en fin kveld.

Julemat er forresten nam, nam. Og du, etter å ha kikket på Facebook; du er PEEEEEEN. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du overdriver, snuppa - sikker på at du har kikket på riktig profil? :fnise:

Ja. :D PEN OG SMART, det var DET jeg visste. ;) Synes spesielt du er utrolig fin på håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ligger det vel ingen ordentlig oppdaterte bilder der, for jeg er så kresen... :sjenert:

Laste opp noen nye i morgen, jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ligger det vel ingen ordentlig oppdaterte bilder der, for jeg er så kresen... :sjenert:

Laste opp noen nye i morgen, jeg! :fnise:

Ja, gjør det. Men du får gi deg angående bildene altså, de er jo kejmpefine. ;D

Jeg hadde ikke hatt noe imot å se ut som deg; rødbrun er en nydelig hårfarge.

Endret av Jenna88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skulle jeg vel ønske at den var min egentlige farge, da, ettersom jeg betaler frisøren ganske mange penger for den! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skulle jeg vel ønske at den var min egentlige farge, da, ettersom jeg betaler frisøren ganske mange penger for den! :fnise:

Hvem bryr seg hvor den stammer fra, så lenge det ser fint ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den på sitt aller fineste igjen, Jenna - jeg startet nemlig dagen med å sitte to timer hos frisøren i morges. Har også vært i banken og ordnet med depositum på den nye leiligheten, og spist lunsj med venninne IK.

Men det meste av dagen har jeg brukt på å pakke resten av sakene mine. Senga er demontert. Hylla på kjøkkenet er skrudd ned. Alt er tatt ned av vegger og alle gardiner er plukket ned. Det eneste som gjenstår, er vel egentlig dusjforhenget... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og så har jeg fått første hele månedslønn fra den nye jobben. Dette kan jeg seriøst venne meg til... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OG flyttinga går i orden akkurat som jeg har lyst til. De begynner å pakke omtrent når jeg er ferdig på jobb i morgen. Jeg kan se dem godt i gang, så drar jeg til Oslo og overnatter hos H. - og så drar vi sammen ned i Østfold på lørdag og pakker ut. Så har jeg ikke noe stress og hele helga å komme i stand på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er den på sitt aller fineste igjen, Jenna - jeg startet nemlig dagen med å sitte to timer hos frisøren i morges. Har også vært i banken og ordnet med depositum på den nye leiligheten, og spist lunsj med venninne IK.

Men det meste av dagen har jeg brukt på å pakke resten av sakene mine. Senga er demontert. Hylla på kjøkkenet er skrudd ned. Alt er tatt ned av vegger og alle gardiner er plukket ned. Det eneste som gjenstår, er vel egentlig dusjforhenget... :ler:

Wee! ;D

Har du tips til gode praksisplasser, forresten? Tror kanskje jeg skal prøve å finne meg noe selv, ambisiøs som jeg er, haha. :fnise:

Jeg hører at skolen foreslår både riksaviser og lokalaviser, har du noen tanker om hva som er det beste?

I dag har jeg forresten meldt meg inn i Frilansklubben, så nå er jeg virkelig engasjert her. ;D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du melder deg inn i Frilanserne når du jobber fast for én publikasjon, Jenna...

Men hvis du vil skrive for avis, har jeg hørt mye fint om å ha praksis i Vårt Land. Selv var jeg i Adressa, det var utmerket - god oppfølging, fikk mye tillit og lagde schwære saker (førstesida både julaften og nyttårsaften, for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du melder deg inn i Frilanserne når du jobber fast for én publikasjon, Jenna...

Men hvis du vil skrive for avis, har jeg hørt mye fint om å ha praksis i Vårt Land. Selv var jeg i Adressa, det var utmerket - god oppfølging, fikk mye tillit og lagde schwære saker (førstesida både julaften og nyttårsaften, for eksempel).

Men jeg jobber kun fast frem til april-mai, da. Og det er kun 30% som er vikariat, resten er jo frilansarbeid. Etter det skal jeg jo tilbake til Oslo for å studere.

Vårt land, hm, skal absolutt vurdere både det og Adresseavisa. Jeg har ikke så veldig lyst å fortsette i de redaksjonene jeg har jobbet i allerede. Misforstå meg rett, jeg stortrives, MEN jeg vil gjerne knytte nye kontakter.

Nå har jeg svart deg i dagboka mi også forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...