Gå til innhold

Dagtid, hverdag.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må ha jobb, og synes butikk virker greit nok for en stund i hvert fall. Men jeg vil bare jobbe dagtid på hverdager, ikke ettermiddag og helger...

Umulig å få sånn jobb i dagligvare butikk? Er vel bytte på seint og tidlig der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i matbutikken der jeg har jobbet er det noen faste som jobber på dagtid, de jobber aldri på kvelden. men alle må jobbe annen hver helg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste butikker som har lang åpningtid (f.eks til kl 20.00 eller 21.00) har vel en eller annen skiftordning der helgevaker og kvelder blir fordelt mellom de ansatte. Det er vel ingen andre enn ekstrahjelper/studenter som ØNSKER å jobbe kveld og helg tror jeg. De stedene jeg har jobbet har dette vært fordelt slik at man jobber hver 2. eller 3. helg og kanskje 2 eller 3 kvelder i uka. Den som har jobbet helg har også hatt senvakt på fredag, slik at den/de som har fri får en hel helg.

Om du får jobb et sted der de har mange ekstrahjelper, så er det større sjanse for å få arbeid kun på dagtid hverdager, men man må alltid regne med å måtte stille opp ved sykdom og i hektiske perioder.

Jeg tror ikke at det blir særlig godt mottatt om man søker en butikkjobb og sier at man ikke vil/kan jobbe kveld og helg. De fleste ville nok sette en mer fleksibel medarbeidser høyere på lista ved ansettelse. Dessuten er det gjerne innkjøpere, daglig leder osv som har førsterett på dagvaktene tror jeg.

Om du ønker deg jobb som kun er på dagtid og på hverdager så bør du nok satse på noe annet enn butikk. Barnehage/sfo, kontor osv. Du må uansett regne med at det av og til dukker opp ting som må gjøres etter arbeidstid eller i helgene, selv om dette er unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...