Gå til innhold

Klamydia

Gjest lillagubban

Fremhevede innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet (endret)

Jeg ble påvist klamydia for noen måneder siden, er såklart frisk nå. Jeg har hatt to sexpartnere i mitt liv og mellom de to testet jeg negativ (det gjorde også han første). Etter den siste testet jeg meg 8 måneder etter vi slo opp, da positiv. Jeg sa ifra om det til han og nå får jeg beskjed av ham at han testet seg negativ. Hvordan har jeg da fått det?

Lest at man kan bli frisk av klamyida av seg selv hvis man går med det lenge (her: http://www.helsenytt.no/artikler/klamydia.htm). Noen som har opplevd dette?

Syntes dette er skikkelig kjipt, for nå tror jo selvfølgelig han her siste at jeg bare driver å beskylder han for å gi meg klamydia mens jeg egentlig ligger rundt. Er drittlei hele greiene!

Endret av lillagubban
Videoannonse
Annonse
Gjest Madre Mia
Skrevet

Ja, akkurat det samme skjedde meg. Jeg fikk clamydia "ut av ingenting" for typen min hevdet at han testet negativt hos legen. Det gikk noen år før jeg skjønte at han var en bedrager....

Gjest lillagubban
Skrevet

Selv om denne fyren er en skikkelig umoden og dum type (stor feil å bli sammen med ham i det hele tatt, var ikke sammen lenge), tror jeg egentlig ikke han lyver heller...

Uansett liker jeg ikke at han har den oppfatningen av meg, for han er venn med mange jeg kjenner og kan sikkert snakke litt fra seg i fylla. Er ikke interessert i at folk skal drive å tro ting om meg heller, selv om jeg ser det høres skikkelig dumt ut å si det sånn.

Skrevet

Selvfølgelig lyver han til deg om dette. Du testet negativt etter han første du lå med, og etter du lå med nr 2 er du smittet? Du sier selv at han er umoden og barnslig, så hvorfor skulle han ikke kunne lyge om noe slik. Han ble sikkert kjempeflau når du konfronterte ham med dette, og da er det vel enklere for ham å si at han ikke har det og legge skylden på deg.

Gjest lillagubban
Skrevet
Selvfølgelig lyver han til deg om dette. Du testet negativt etter han første du lå med, og etter du lå med nr 2 er du smittet? Du sier selv at han er umoden og barnslig, så hvorfor skulle han ikke kunne lyge om noe slik. Han ble sikkert kjempeflau når du konfronterte ham med dette, og da er det vel enklere for ham å si at han ikke har det og legge skylden på deg.

Riktig det. Men hvis han først skal lyve om det, hvorfor gjør han det nå? Jeg ringte ham og konfronterte ham om det for to måneder siden, først nå får jeg melding på facebook (av alle ting) "det var klamydia du sa du hadde sant? for jeg testa negativt på det..." eller noe sånt. Han er veldig umoden ja, typisk person som aldri hadde kommet på å teste seg for sånt (men han fremstår som "smartere"; er 26, går på en av de vanskeligste høyskolelinjene i landet). Men kanskje jeg bare tror det beste om folk, vil jo helst det. Men er drittlei denne personen og har helst lyst til å ha så lite med ham å gjøre som mulig.

Gir jo egentlig faen, men syntes det er så stress når ting blir komplisert. Var jo 100% sikker på jeg fikk det av ham.

Skrevet

Fordi det ikke er lett å innrømme slikt. Men du vet du har rett, han vet du har rett..Han kommer nok ikke til å si noe til andre tror jeg.

X-dama til kjæresten min sa akkurat det samme når de var sammen (ho var utro) Hun innrømte jo tilslutt ståa.

Skrevet

Er jo en mulighet for at han lyver, men det finnes faktisk en annen mulighet.

Har du lånt/delt sminke med noen venninner? Tenker da på øyesminke.

Ei venninne av meg ble smittet av en annen venninne gjennom øyesminke. Og det var like før forholdet med forloveden hennes røyk da de begge naturlig nok mistenkte hverandre for å ha vært utro.

Skrevet

Jeg har hørt at man kan få det fra toalettseter. Men hvor sannsynlig det er, vet jeg ikke...

Skrevet

Man hvis man skulle være så uheldig å få klamydiainfeksjon på øyet sprer da ikke det seg til underlivet?

Skrevet
Man hvis man skulle være så uheldig å få klamydiainfeksjon på øyet sprer da ikke det seg til underlivet?

Hvis du klør deg i øyet mens du onanerer? :) Ikke vet jeg... kommer også litt an på hvordan hun testet seg. Kanskje en urinprøve avslører klamydia på øyet også..? Jeg har aldri hatt klamydia og vet lite om det, bare husker jeg stusset på at det faktisk var mulig å få det gjennom å dele sminke.

Gjest lillagubban
Skrevet

Øyeinfeksjoner sprer seg vel ikke til underlivet, det høres litt søkt ut...? Har imidlertidig delt sminke med de to jentene jeg bor med og er mest med, men ingen av de har klamydia.

Toalettseter høres også litt søkt ut. Er jo en mulighet, en eller annen plass må jeg jo ha fått det fra. Som nevnt var jeg skråsikker på at det var fra ham, men nå som han nekter blir jeg usikker.

Evnt kan jeg jo ha fått det fra han også har han blitt frisk av seg selv før han testet seg. Tror jeg holder meg til den teorien, selv om jeg aldri har hørt noe om at man kan bli frisk av seg selv noen andre plass en der jeg linket til...

Takk for svar i alle fall! :)

Skrevet
Jeg har hørt at man kan få det fra toalettseter.
Klamydia i underlivet får man ved kontakt mellom slimhinner under sex. Punktum.
Gjest lillagubban
Skrevet

Testet meg ikke med urinprøve og har ikke hatt noen infeksjoner på øyet siste halvåret. Men når jeg tenker meg om hadde jeg en ganske kraftig en for en stund siden, det etter jeg ble singel igjen, så kaaaaaan jo være...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Han kan ha blitt kvitt infeksjonen på egen hånd før test, han kan ha testet positivt og løyet til deg, kanskje han ikke har testet i det hele tatt, han kan ha testet negativt og likevel ha klamydia, siden testen ikke klarer å påvise smitten i 100% av tilfellene. Når han velger å nevne det på FaceBook vil jeg regne med at det er for å være ekkel mot deg. Du har testet deg, og fått behandling, klamydia er noe man blir kvitt, så du trenger ikke tenke mer på verken han eller smitten.

Skrevet

Klamydia smitter ved vaginalt og analt samleie. Klamydia kan også overføres fra mor til foster under fødsel.

Klamydia smitter ikke ved kyss og er avhengig av levende vev for å overleve. Derfor overføres smitten heller ikke på toaletter eller gjennom klær, sengetøy, i bad, dusj eller basseng!

Skrevet

Han kan ikke ha gått på en eller annen antibiotikakur, f.eks. mot halsbetennelse, og blitt kvitt klamydiaen samtidig? Det høres mer sannsynlig ut enn at det har gått over helt av seg selv i løpet av såpass kort tid.

Men i likhet med mange andre her ser jeg absolutt ikke bort fra at han rett og slett lyver, da...

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

jeg har hør man kan bli smittet ved å vokse brasiliansk hvis ikke salongen har ordentlige rutiner på hygiene.... f.eks ved å ikke bytte spatel mellom hver gang de har lagt på voks.... leste om en skikkelig ekkel test der de fant diverse kjønnsykdommer i 3 av 5 stikkprøver....

Gjest lillagubban
Skrevet
jeg har hør man kan bli smittet ved å vokse brasiliansk hvis ikke salongen har ordentlige rutiner på hygiene.... f.eks ved å ikke bytte spatel mellom hver gang de har lagt på voks.... leste om en skikkelig ekkel test der de fant diverse kjønnsykdommer i 3 av 5 stikkprøver....

Det tror jeg ikke noe på, som en over her sa må det være kontakt mellom levende vev hvis det skal smitte. Uansett driver jeg ikke med voksing..

Så satser på han lyver, det har gått over av seg selv eller at han har brukt antibiotika for noe annet og blitt kvitt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...