Gå til innhold

Oy, jeg skal bli mamma


Lindusa

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg og har vist funnet ut at jeg er gravid. Det er noen uker siden nå, men trang vist litt tid til å få med hue på det og tørre å bevege meg inn her.

Hvem hadde vel trudd at alle symptomene den siste mnd kom av at jeg var gravid og ikke bivirkninger fra minipillene... Det kom som et aldri så lite sjokk når plutselig fikk det for meg at jeg måtte ta en clear blue test. Burde vel ikke bli overraska siden no sa emg at jeg burde ta den, men men

Så nå sitter jeg her på jobb, kvalm i litt små dårlig form 8 uker på vei.

Har brukt de siste daga på jobben til å sitte å lesa om graviditeter og alt som hører meg. Jeg sitter å gleder meg på alles vegne som venter barn med kjæresten sin, men samtidig er jeg litt små trist siden jeg veit at detta er noe jeg kommer til å gjøra helt på egenhånd. Mine arbeidskollegar er mer interresert enn den kommende far.... Men jeg har heldigvis en stor familie i ryggen som støtter meg.

For meg var det aldri no valg å ta abort. At jeg tillfeldigvis blei gravid på pillene får så væra. Men vi er voksne og forhåpentligvis oppegående mennesker begge to som bør være i stand til å ta hand om et lite barn. Er vi ikke klare så må vi bli det nå!

Imorgen skal jeg på første svangerskapskontroll, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med spiren,og velkommen hit.

Du sier du kommer til å gjøre det alene, er du ikke sammen med barnefaren da? Jeg er bare nysgjerrig, så jeg spør bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke sammen med barnefaren. Vi var sammen en liten periode når jeg blei gravid. Og for øyeblikket virker det ikke som han har noe planer om å stille opp, selv om sier han er glad i barn aldri så mye. Han mente vel igrunn at jeg burte tatt det bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!

Det kan jo hende barnefaren endrer oppfatning når han blir litt vant til tanken på å bli pappa. Hvis ikke kommer du sikkert til å klare det helt fint alene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han bedre seg, blitt positivt overraska over han idag.

Idag har jeg vært til første kontroll :) Det gikk veldig bra. Har gått opp 3 kg på 3 uker. Fått masse brosjyrer og bøker. Så har litt lese stoff.

Skal begynne med sprøyter fra neste uka av også.

Så idag er jeg i strålende humør og ting er bare bra, tross kvalme alt og kramper.

Nå begynner jeg virkelig å glede meg tel å bli mamma :)

Takk for alle gratulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaa sprøyter?

hvorfor det??? liker ikke sprøyter :tristbla:

Jeg har ikke fått masse lesestoff heller, dumme lege. Jeg vil og ha noe å lese på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leidenmutajson så jeg må sette blodfortynnende sprøyter fram til og med 6 uker etter fødsel :(

Jeg fikk 3 brosjyrer og 2 bøker. Den ene var svangerskapsbok med en del til mor og en del til far.

Fikk også ei bok som heter verdens beste mamma av ei vennine igår, den er artig så den er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars deg. Hadde ikke klart det jeg måtte jeg tatt så mange sprøyter, måtte vel hatt narkose hver gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jobb igjen, me idag er jeg stup trøtt. Sist jeg så på klokka var den 02.00, og det begynner å bli en vane. Klarer ikke helt å finne en god stilling å sova i, da jeg bruker å sova på magen men det er jo umulig...

Fikk kjøpt meg ammeinnlegg i ull idag og det er jo bare en helt genial oppfinnelsen, hvorfor har ingen fortalt om det før...

Nå hjar systemet egentlig brukt for kaffe, men det går jo ikke siden det ikke er helt motakeli for det om dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo nesten ikke lov til å klage på plagene mine alt nå. Men er ikke i humør idag. Sitti å vært kvalm og hatt kynnere på jobben i hele dag. Kynnere som ikke skulle komme før i siste trimester, men som jeg har vært så heldig å ha fra dag 1 av svangerskapet :( Men det går da sikkert på et vis.

Nå vil jeg sova igrunn! Men det er det enda mange timer igjen tel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vist plutselig tid for å legge bort en del av buksene mine. De er litt vel trange allerede nå. Godt jeg ikke har planlagt å holde det hemmelig til uke 12. Det er jo faktisk bare snaue to uker tel alt da. :) Tia bare flyr jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kynnere muskelsammentrekninger?

ER det "trygt" å ha så tidlig da?

Tenker bare på noe noen nevnte i en eller annen tråd jeg da.

Det er ikke ligament smerter altså? Det har jeg hatt en del av, og det er absolutt ikke godt. Er ikke så lett å være normal når du verken klarer å bøye seg eller vil gå noen steder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde også det var ligament smerter, men gynekologen jeg var hos på ullevål i forrige uke sa det var kynnere. Det var vist ikke no farlig å ha det så tidlig, er mange som har det. Men det er da stortsett de som er flergangsfødende.

:fnise: Nei det blir ikke lett, og da kan man jo begynne å lure åssen det blir utover når månedene flyr forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...