Gå til innhold

Samsyn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har du "normalt" syn skal det ikke være nødvendig å lukke ene øyet når du ser i kikkert.

En optiker finner ut av dette.

I følge den linken jeg la ut fra Helse Bergen arter skjult skjeling seg slik at du får problemer med å følge linjen når du leser. Bokstavene danser litt bortetter siden.

Jeg vil også tro at dersom du gjør "sikte testen" som jeg beskrev vil du ikke få frem noe dominant øye - men "fingeren" vil hoppe frem og tilbake mot bakgrunnen når du skifter øye.

Ok. Vil fingeren da ikke dekke punktet i bakrgunnen? Eller mener du at det vil dekke punktet uansett hvilket øye man ser med? Beklager, jeg fulgte ikke linken, jeg trodde du hadde kopiert inn det som sto;) Skal sjekke ut nærmere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har du "normalt" syn skal det ikke være nødvendig å lukke ene øyet når du ser i kikkert.

En optiker finner ut av dette.

I følge den linken jeg la ut fra Helse Bergen arter skjult skjeling seg slik at du får problemer med å følge linjen når du leser. Bokstavene danser litt bortetter siden.

Jeg vil også tro at dersom du gjør "sikte testen" som jeg beskrev vil du ikke få frem noe dominant øye - men "fingeren" vil hoppe frem og tilbake mot bakgrunnen når du skifter øye.

Hmm, jeg kunne ikke finne det med at man mistet linjen, vil du sende link? ;)

Skrevet

Hehe, har tatt bilde av meg selv, ser ut som det ene øyet ser en litt annen vei enn det andre (selv om jeg prøver å se rett frem). men ville det sett sånn ut dersom jeg så på en punkt som var bittlitt mer til høyre enn rett foran. Hvis dere skjønner? Er det i noen tilfeller normalt at det ene øyet ser ut som det ser rett frem, mens det andre ser til siden? Eller...? Ble litt ;)usikker nå jeg

Skrevet

Ingen som vet noe mer?

Dersom man har skjult skjeling vil dette også påvirke samsynet?

Jada, jeg skal til optiker... Vil bare høre andres erfaring først;) :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...