Gå til innhold

Kuler i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man blir jo fortalt at når man nærmer seg en viss alder burde man begynne å sjekke jevnlig brystene sine for kuler. Så lurer jeg på, hvor store skal disse kulene være? Jeg syns jeg kjenner kuler som små erter og det er jo ømme når jeg trygger på de. Det er vel ikke dette man skal kjenne etter. Det må vel være noe større? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres normalt ut, er det kjertler? glemt det. Men man skal ikke trenge å klemme hardt, men kuler som ikke har vært der før, og uvanlig ømme så hadde jeg nok reagert. Jeg er bare 22 men sjekker en gang i mnd likevel

Gjest Gjest_frk.fryd_*
Skrevet

Hei.

Jeg har vert på mamografi og ultralyd fordi jeg hadde klumper som bekymret meg,.

Fikk vite at dette bare var kjertler som ble større en viss tid i syklusen min og så ble de små igjen, disse kunne kjennes ut som om de var på størrelse med en valnøtt.

Det viktigeste du bør finne ut er om de holder samme størrelse eller om de er store og forblir store.

Disse klumpene kan også forekomme i armhulen.

Er du 25-30 års alderen, så kan du høre med legen din om det kanskje er på tide å begynne å gå til årlig mamografi.

Det er viktigt, spesielt hvis du har kreft i familien din.

Håper du finner ut av det. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...