Gå til innhold

Eksamen og stryk - UIB


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke noe informasjon om dette på UIB sine nettsider. Jeg har eksamen om et par dager og er sikker på at jeg stryker. Har omtrent ikke lest. Spørsmålet er hva skjer da? Får jeg ta den opp igjen innen neste semester, eller må jeg vente 1 år?

Kan jeg la være å møte opp også..?

Andre som går på UIB - SV fakultetet som har peiling? ?

(Studerer på 1.semester)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kan ta den opp igjen neste semester, men kan ikke conte lenger...Men du kan melde deg opp til samme eksamen tre ganger. Du vil miste stipendet eneste, men det kan du også få igjen dersom du får "bygget" deg opp nok studiepoeng.

Du kan nok lavære å møte opp, men det du heller bør gjøre er å møte på eksamen, så vente til de sier at de som vil trekke seg kan skrive under på et skjema... Da kan du idet minste se oppgavene og prøve litt, hvis ikke trekker du deg bare.. Men seriøst, du kan helt sikkert mye mer enn du tror!

Du får nå gjøre så godt du kan, se på de store linjene og ikke fortvil...Litt må du nå klare å få til! Lykke til!

Endret av smaksløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mister da ikke stipendet. Lånet jeg har mottatt dette semester vil riktignok ikke omgjøres til stipend. Men det blir det når jeg består eksamen.

Men jeg skjønte ikke helt hva du mente...jeg får ikke konte, men kan ta den neste semester? Neste høst mener du ?

Ja, jeg skal gjøre så godt jeg kan! Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mister da ikke stipendet. Lånet jeg har mottatt dette semester vil riktignok ikke omgjøres til stipend. Men det blir det når jeg består eksamen.

Men jeg skjønte ikke helt hva du mente...jeg får ikke konte, men kan ta den neste semester? Neste høst mener du ?

Ja, jeg skal gjøre så godt jeg kan! Takk:)

Nettopp, det jeg mente med "mister"..

Tror de har tatt vekk konte muligheten, hadde ihvertfall det da jeg gikk der, men vet ikke om det har blitt forandret tilbake igjen, vet det var mange som klaga på det. Uansett, dersom du ikke kan konte (som vanligvis da er rett etter jul i januar) må du bare melde deg opp til eksamen igjen neste gang den tilbys, vet ikke om det er til våren eller til høste. Kommer an på hva du studerer. Er det intro fag kanskje siden du er første semester kan du sjekke om de tilbyr det til våren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tror de bare tilbyr det om høsten. Men det er et introfag ja. Så altså, hvis jeg stryker nå så får jeg ikke tatt det opp igjen før om 1 år da altså...?

Åh, helt tåpelig av meg å ikke ha lest?! Herregud hva tenkte jeg på liksom....

Skal skjerpe meg så utrolig 2.semester, har fått en lærepenge nå!

Jaja, det løser seg vel til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du hva, hvis det er et intro fag, skal du bare ta å bruke de dagene/dagen du har nå til å lese gjennom minst en ting foreleseren har snakket om, evt bare les gjennom forelesningsnotatene, burde ikke ta for lang tid. Når du kommer på eksamen så bullshitter du deg så godt du kan igjennom med det du har lest. Så lenge du ikke stryker kan du alltids forbedre senere. Poenget er at på et introfag trenger du ikke nødvendigvis sette for høye krav til deg selv.. Er ikke aaltfor vanskelig å få en D kanskje..

Nå vet jo ikke jeg hva fag det er eller hvor lang tid du har på deg. Men seriøst, prøv å skriv deg rundt det. Så lenge du i det minste prøver, og har fått med deg litt fra forelesninger så går det nok greitt. Husker da jeg tok en sånn filosofieksamen, og ikke trodde jeg kunne svare i det hele tatt på et spm kom jeg plutselig på noe fra en forelesning, og det redda meg..Du kan somregel mye mer enn du tror. Du er sikkert bare litt stressa hvis dette er første eksamen på uni.

Masse lykke til. Jeg tror du kan klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, takk det hjalp =) Skal prøve å gjøre så godt jeg kan. Har 2 dager å lese på så skal prøve å gå igjennom alle forelesningsnotatene.

Det er min andre eksamen, hadde den første for noen dager siden..og det er vel også litt av problemet..det var et dritvanskelig fag så jeg har utsatt lesingen i dette faget fordi jeg måtte konsentrere meg om det vanskelige. Den gikk forøvrig ganske bra tror jeg. :)

Får gjøre det beste ut av det. Er som du sier kanskje ikke så vanskelig å få en E eller en D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...