monja Skrevet 3. desember 2007 #21 Skrevet 3. desember 2007 Vi har mus på loftet hver vinter (har gått over hele huset uten å finne inngangen) og vi setter opp gift hele tiden. Nå er dette et godt ventilert loft som ikke er i bruk til noenting og vi har aldri opplevd lukt eller lignende fra det til tross for at det nok er døde mus der oppe. For oss er det bare gift som fungerer.
Gjest Hameln Skrevet 22. januar 2008 #22 Skrevet 22. januar 2008 De må stenges ute. Ta en kikk rundt huset med en mus' perspektiv. Mange vil nok bli overrasket over hva de finner av muligheter. Er de inne, må de drepes. I de fleste tilfeller er det sikkert snakk om 2-5 mus, og da er fellen best. Tanken på at det ligger dyr og råtner i huset er ikke særlig behagelig. Er jo tarmer, innvoller og alt mulig da... Bruk et lite åte så ikke musen får den over en fot el.l. Ikke så gøy å jakte på mus som sleper på en felle over ene labben under kjøkkenskapene... Ser det har kommet en ny modell nå, mulig den er sikrere i bruk. --- Er det noen som har hørt om noe som kan fjerne/dempe lukten fra råtnende rotte? Mener å ha hørt det er et middel på apotek eller bransje som skal døyve stanken den måneden det står på.
Gjest Madre Mia Skrevet 23. januar 2008 #23 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du har informert huseier om dette og denne ikke er villig til å gjøre noe med det, hadde jeg ringt skadedyrkontrollen på hans regning. Det er IKKE akseptabelt å ha mus i huset! Det er et skadedyr, bringer smitte og formerer seg som bare fy, gnager i stykker alt de kommer over og kan ødelegge et hus totalt hvis de blir mange nok. Fortsetter du å "mate" de, har de gode vilkår for formering! Usj, jeg blir dårlig av å tenke på å ha mus i huset. Har ikke huseier sørget for å tette huset med musesperre mellom mur og panel utvendig? Det må da være i hans interesse å få musa ut av huset, ellers sitter han igjen med en pillråtten stinkende kåk om noen år. Jeg vet hva jeg snakker om for det skjedde med barndomshjemmet mitt, i løpet av ti år var det totalt ødelagt av mus og ikke beboelig mer.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2008 #24 Skrevet 23. januar 2008 hvis huseier vil sette opp feller må han/hun nesten få gjøre det. det er tross alt hans hus det er snakk om, og mus kan ødelegge ganske mye som det er nevnt før her. Med tanke på at det er kaldt ute, og at det er museår tror jeg rett og slett du må glemme det at du ikke vil drepe dyr, du blir nok ikke kvitt de ved å be de pent om å flytte ut... etter min mening er feller det beste, siden gift også kan skade andre dyr, men det som er mest effektivt er jo å ha en katt.... Vi bor i et gammelt og trekkfullt hus, men har ikke sett snurten av en mus de årene vi har bodd her, trolig pga av katten... Har også opplevd det tidligere at et hus hvor vi ble plaget av mus, plutselig ble "musefritt" da vi fikk oss katt.....
Gjest Madre Mia Skrevet 23. januar 2008 #25 Skrevet 23. januar 2008 Ja katt er effektivt. Barndomshjemmet mitt ble rasert av mus etter at katten gikk bort. Bare lukten av katt får musa til å finne seg et bedre sted å være.
Pludre Skrevet 16. mars 2008 #27 Skrevet 16. mars 2008 Hei Død mus lukter IKKE godt !!! Jeg har et godt råd for å holde mus ute, kjøp finmasket netting i metall, stift rundt alle åpninger, mus har en lei tendens til å følge rørene og som før sagt trenger de ikke store åpningen for å komme i mellom Klipp opp så mye netting som du trenger, og stift den fast, da kommer ikke musa gjennom, og den klarer ikke gnage metallnettingen. Å legge ut gift er ingen god ide, for det går alltid litt tid før de dauer, og da kan det hende at de ligger inni en vegg, og hvis ei død mus blir liggende der, så kommer lukta, og den er som sagt langt fra god !!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #28 Skrevet 16. mars 2008 Katt er det eneste som funker skikkelig mot mus ..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå