Akila Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg har en helt drøy hodepine.. Holdt meg hjemme fredagen og hele helga pga dette.. Nå har vi verksted i barnehagen, og da skal vi være inne.. Ja, med barna mine som er vant til å være ute dagen øang, så blir dette helt drøyt mye "bråk" iløpet av de åtte timene vi egentlig skulle vært ute.. Var sykemeldt en uke for en måned siden, pga en sykdom, og føler at det er litt mye å bli borte igjen.. Men jeg får angst av å tenke på å dra på jobb igjen imorgen.. jeg vet at hodepinen kommer smygende, idet det ramler inn mer enn 3-4 barn. Så hadde dere holdt dere hjemme? Er dette noe jeg burde ringe legen min om? hater å ringe legen om slike ting.. Føler meg så hypokonder edit; litt overdrivelse på sengeliggingen da! Endret 26. november 2007 av Akila
Kosemose Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Hvis du har hatt drøy hodepine som har lenket deg til senga siden fredag bør du kanskje vurdere å dra til lege ja.
Adonia Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 jeg hadde ikke holdt meg hjemme pga av det. du kan vel legge deg tidlig og ta et par smertestillende i morgen tidlig hvis det er like ille? "jeg vet at hodepinen kommer smygende, idet det ramler inn mer enn 3-4 barn." høres jo nesten ut som du planlegger å bli syk? :klø: er vel bedre å reise på jobb og heller dra hjem igjen hvis det blir for ille? jeg vet det kan bli bråkete i barnehagen, jobber der selv. men jeg har aldri blitt hjemme pga hodepine så lenge jeg ellers er i form (og jeg har hodepine nesten daglig). i min barnehage er det så utrolig mange som holder seg hjemme for den minste ting, og det går sånn utover de som faktisk er på jobb.. sikkert lurt å høre med legen hvis hodepinen er skikkelig ille :-D god bedring
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Har man vanlig hodepine tar man en hodepinetablett eller to, også går det over. Man holder ikke sengen hele helgen, da får man i hvert fall hodepine - av overdose på søvn og stillstand. Hodepine som angivelig lenker en til sengen en hel helg, og som i tillegg kommer tilbake så fort man blir utsatt for bråk, er noe annet enn ordinær hodepine, og bør sjekkes ut av en lege. Trives du dårlig med å jobbe i barnehage?
Akila Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 jeg hadde ikke holdt meg hjemme pga av det. du kan vel legge deg tidlig og ta et par smertestillende i morgen tidlig hvis det er like ille? "jeg vet at hodepinen kommer smygende, idet det ramler inn mer enn 3-4 barn." høres jo nesten ut som du planlegger å bli syk? :klø: er vel bedre å reise på jobb og heller dra hjem igjen hvis det blir for ille? jeg vet det kan bli bråkete i barnehagen, jobber der selv. men jeg har aldri blitt hjemme pga hodepine så lenge jeg ellers er i form (og jeg har hodepine nesten daglig). i min barnehage er det så utrolig mange som holder seg hjemme for den minste ting, og det går sånn utover de som faktisk er på jobb.. sikkert lurt å høre med legen hvis hodepinen er skikkelig ille :-D god bedring lagt meg tidlig har jeg gjort hver kveld, ingen nytte... og jeg forer ikke smertestillende nå som jeg er gravid heller! var på jobb en tur idag, og da kom hodepinen, derfor vet jeg at hodepinen vil komme... hvis du har hodepine hver dag, så er du kanskje litt mer immun enn meg da.. jeg er elelrs aldri syk, og har aldri hatt særlig vondt i hodet (annet enn selvforskyldt) jeg er ikke den som holder meg hjemem for den minste ting, men nå som jeg er gravid så blir jeg litt ekstra var... Og dette har virkelig hemmet meg, da den har vært på og av siden torsdag. det er jo så innmari hyggelig for barna å ha en grinete tante der liskom!
Akila Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Har man vanlig hodepine tar man en hodepinetablett eller to, også går det over. Man holder ikke sengen hele helgen, da får man i hvert fall hodepine - av overdose på søvn og stillstand. Hodepine som angivelig lenker en til sengen en hel helg, og som i tillegg kommer tilbake så fort man blir utsatt for bråk, er noe annet enn ordinær hodepine, og bør sjekkes ut av en lege. Trives du dårlig med å jobbe i barnehage? nei, jeg syns det er topp å jobbe i barnehage. Dette er en meget flott og sjelden barnehage, og er utrolig glad for å være der.. jeg har jo kanskje ikke direkte holdt sengen hele helga, men vært hjemme og slappet av. ikke dratt på senteret, cafe o.l jeg har aldri i mitt liv vært sykemeldt før sykdommen forrige måned, jeg har meget lite fravær, så dette handler ikke om at jeg ikke trives, eller ikke orker..
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 lagt meg tidlig har jeg gjort hver kveld, ingen nytte... og jeg forer ikke smertestillende nå som jeg er gravid heller! var på jobb en tur idag, og da kom hodepinen, derfor vet jeg at hodepinen vil komme... hvis du har hodepine hver dag, så er du kanskje litt mer immun enn meg da.. jeg er elelrs aldri syk, og har aldri hatt særlig vondt i hodet (annet enn selvforskyldt) jeg er ikke den som holder meg hjemem for den minste ting, men nå som jeg er gravid så blir jeg litt ekstra var... Og dette har virkelig hemmet meg, da den har vært på og av siden torsdag. det er jo så innmari hyggelig for barna å ha en grinete tante der liskom! Men tror du ikke dette kan ha noe med at du går og forventer at hodepinen skal komme? Kanskje du spenner deg pga det, også er du inne i en ond sirkel? Jeg synes det høres ut som hodepine som kommer fordi du spenner deg, kanskje fordi du mistrives på jobben - noe jeg sier fordi du virker en smule forutinntatt og negativ i måten du uttaler deg på. Hodepine over mange dager er ikke vanlig. Synes du uansett burde ta en prat med legen din.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Du ringer legen. Det er ikke normalt - ei heller i gravid tilstand - å ha hodepine som ruller over så mange dager. Og nå når du er gravid så er det vel ekstra viktig å ta vare på seg selv? Klart at du ikke kan knaske tabletter, men jeg er ganske usikker på om de ville hjulpet noe særlig. SÅ avsted til legen. (Man er det motsatte av en hypokonder dersom man tar alvorlige og reelle symptomer alvorlig. Hvis legen din får deg til å føle deg som en hypokonder er det mest sannsynlig noe galt med legen).
Adonia Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 jeg vet ikke hva som er verst jeg, at du er sliten og grinete? eller at alle de andre ansatte også er slitne og grinete fordi de er underbemannet og må gjøre jobben for en ekstra? hos oss er det i hvertfall ikke lett å få tak i vikarer.. det er bare du som vet hvor ille din hodepine er, jeg svarte bare på generelt grunnlag at jeg ikke synes hodepine er en god nok unnskyldning. det var jo det du spurte om, om vi hadde holdt oss hjemme? såklart holder du deg hjemme hvis du er virkelig syk og denne hodepinen gjør det umulig å være på jobb..
Akila Skrevet 26. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2007 her virker det jo som om jeg er langt på jordet. Men ta skal jeg prøve igjen imorgen! Takker for svar, og god natt!
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Hm, var det noen som ikke fikk kun de svarene hun ønsket...?
Akila Skrevet 26. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2007 (endret) ... Endret 26. november 2007 av Akila
Akila Skrevet 26. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2007 den blir ihvertfall ikke bedre av å sitte foran pc'en! Nei, stakkars meg! Nå går jeg å legger meg
Nabodama Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Hodepine som kommer fra spente muskler i nakken kan godt vare i flere dager, men blir ikke verre om du går på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Hvis du er gravid bør du absolutt få undersøkt hva som er årsaken til hodepinen. Foreslår at du ringer legen i morgen tidlig. Kraftig hodepine kan være et symptom på svangerskapsforgiftning. Du bør få sjekket blodtrykk og ta en urinprøve i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Hodepine som kommer fra spente muskler i nakken kan godt vare i flere dager, men blir ikke verre om du går på jobb. Så det er ikke verre å holde ut hodepine med en gjeng bråkete unger enn å være på et stille sted? Jeg ville prøvd å gå på jobb, drukket masse vann og tatt evt en paraset (som er trygt å ta når du er gravid). Så får du heller gå hjem om det blir for ille.
Nabodama Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Så det er ikke verre å holde ut hodepine med en gjeng bråkete unger enn å være på et stille sted? Jeg ville prøvd å gå på jobb, drukket masse vann og tatt evt en paraset (som er trygt å ta når du er gravid). Så får du heller gå hjem om det blir for ille. Hvis det er nakkehodepine, blir den ihvertfall ikke verre hos meg ved bråk, men jeg er mer slapp i kroppen enn ellers. Ikke sikkert denne damen opplever det samme.
Gjest Shatika ikke innlogget Skrevet 27. november 2007 #18 Skrevet 27. november 2007 Hvordan går det med huepinen? Syns uansett du skal ta deg en tur til legen jeg og få sjekket det opp. Syns det er helt riktig av deg å holde deg hjemme så lenge du har såpass sterk huepine og har hatt det over flere dager. Man har som regel litt mer behov for ro når man har så sterk huepine, og ro det er det IKKE mye av i en barnehage. Jeg mener du har best av å være hjemme til du er i form igjen, og barna har best av å ha friske voksne på jobb. God bedring, håper du blir fort frisk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå