Gå til innhold

Autorisasjon


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg jobber med det jeg har tatt utdanning i, men jeg mangler ett allmene fag så derfor kan jeg ikke få autorisasjon.

Dette faget er ikke relevant for jobben min. Så problemet mitt er at jeg overhode ikke er motivert for å ta dette faget som er matematikk, jeg har alltid hatet matte, å jeg får griller i hodet når jeg åpner matte bøkene mine, så ja jeg har virkelig prøvet men får det ikke til.

Så da lurer jeg på om jeg på noen som helst måte kan søke om fritak for dette faget?

Hva og hvordan, hvilken grunn må man ha for å få fritak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hørt at man kan få fritak når man vil ha en autorisasjon. Mulig du kan få erstattet matte med et annet fag.

Jeg holder på med regnskapsfører. Har valgt å følge standard studier ved BI. Jeg kunne hoppet og sprettet rundt på fag. Allikevel hadde jeg oppfylt kreditttilsynet sine krav.

Jeg ville ha spurt de som har med autorisasjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selfølgelig jeg mener jo om jeg kan søke om fritak, bare fattet meg litt feil. Mente ikke fritak fra autorisasjon, men fritak fra matematikk, slik at jeg kan få autorisason alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ha en veldig god grunn for å få fritak...

Man må rett å slett gå skole for å få en utdannelse, slik er det for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Når du sier autorisasjon, er det fagbrev du mener? Eller er det utdannelse på høyere plan det dreier seg om?

Jeg mener man kan søke om å få gå opp til fagprøven med stryk/ikke karakter i to fag, men er usikker på om dette gjelder bare for elever som har IOP. Hør med utdanningsseksjonen i fylket ditt, de burde vite hvem som kan gi deg svar.

Hvis det dreier seg om høyere utdannelse så må du nok pent finne deg i å ta faget iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife

Vet det ligger et kontor på Mo, der de vurderer,-og evt.godkjenner realkompetanse i stedet for studiekompetanse.

Man sender papirene sine dit og får de vurdert.

Vet desverre ikke hva det kontoret heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...