Gå til innhold

Grønn Shopping 2008

Tabris

Anbefalte innlegg

nextlife - jeg forstår godt at det må være slitsomt. Jeg vil også tro at deler av det blir en vane, når man finner ut hvilke varer man tåler og hvilke man kan ha.

Er det en mulighet å lage to middager noen ganger?

De tomatene hørtes fristende ut, jeg er veldig glad i å knaske på cherrytomater.

Ja, forresten, jeg fant faktisk en midlertidig bruk for de småposene vi har i skapet - vi har gått tom for små plastposer til å ha åpne hermetikkbokser og annen åpnet mat i, så vi bruker de i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barelillemeg

Når det gjelder små plastposer, så bruker jeg tomme fruktposer i søppelet på badet og toalettet. Perfekt størrelse for små bossbøtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Når det gjelder små plastposer, så bruker jeg tomme fruktposer i søppelet på badet og toalettet. Perfekt størrelse for små bossbøtter!

Jeg har ikke små bossbøtter. Jeg har bare store. Uansett er frukt og grøntposer noe som ikke blir gjenbrukt hos meg.

De posene jeg sier nei til som er av små er slike Lindex/H&M poser du får når du kjøper sminke og truser, f.eks. Som regel totalt unødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår også så godt jeg kan de småposene nå. Men vi har jo noen som ligger i skuffen fra før, og det er de vi nå bruker i stedet for små plastposer som vi gikk tom av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heftig dårlig samvittighet for forbruket mitt av Always-bind.

Jeg har prøvd bind fra Natracare og var veldig, veldig lite fornøyd, uten å gå i grimme detaljer om manglende oppsugingsevne og følelse av å gå med bleie. *grøss*

Tøybind er jeg lite lysten på å prøve. Det var dette med oppsugingsevne, da.

Altså har jeg nå vurdert ymse begerløsninger, og akter å bestille en Mooncup. Dette er litt skummelt, synes jeg, men a) det sparer miljøet, b) jeg sparer penger og c) folk sier at dette er veldig behagelig.

Mener ikke med dette å anspore til diskusjon av begere og bruken av dem, det er sikkert nok slike tråder her fra før. Bare ymter litt om nok en liten innsats det er mulig å prøve :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du gi oss tilbakemelding på om du er fornøyd med beger eller ikke, Karmosin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du gi oss tilbakemelding på om du er fornøyd med beger eller ikke, Karmosin? :)

Jeg freste utover en hel tråd i et annet forum etter Natracare-fiaskoen, så jeg tror ikke dere slipper unna tilbakemelding fra meg enten dere vil eller ikke :ler:

Alvorlig, for meg er det uaktuelt å velge det miljøvennlige alternativet til noe som helst hvis det ikke holder noenlunde mål. Natracare-bind opplevde jeg som komplett ubrukelige. Det samme gjelder Confectas Earl Grey-te (æsjæsjæsj) og en del økologisk sjokolade som bærer sterkt preg av kakaosmør (mer æsj), for eksempel.

Jeg er villig til å prøve hva det skal være, men det er langt fra alt jeg er villig til å fortsette å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmosin: Hvor kjøpte du natracare? Jeg har nemlig tenkt å prøve tampongene. Hvis ikke de er like elendige som bindene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder økologisk sjokolade, så syntes jeg faktisk ikke Helios sin melkesjokolade var særlig god. Den hadde en helt spesiell smak som jeg ikke likte - men deres Pralinsjokolade var fantastisk!

Jeg sitter nå og koser meg med noe vegansk sjokolade til kaffen, og den var faktisk bedre på smak enn Helios melkesjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmosin: Hvor kjøpte du natracare? Jeg har nemlig tenkt å prøve tampongene. Hvis ikke de er like elendige som bindene da..

Helios i Oslo, men jeg mener jeg har sett dem på Sunkost- og Life-butikker også. Her er en link til steder hvor de kan kjøpes på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Gleder meg til oppdatering om mooncupen, har fra før hørt om andre som er fornøyd! Nå slipper jo jeg forhåpentligvis mensturasjon på noen mnd, men jeg skal nok alltids få den tilbake - desverre..

I dag har jeg tatt et steg for avfallsorteringen her i huset. Har laget til en kasse (helt enkel og grei flyttekasse) med skillevegg i. Oppi der sorterer jeg ut plast for seg og glass/metall for seg. Slik får det være en liten stund, til vi får orden her og jeg får søppelspann under vasken, da skal jeg ha restavfall og plast der, også har jeg papir/papp i en eske i kroken, men det brenner vi stort sett. Også kastet jeg en hel pose med kosmetikk i går, orket ikke å samle på gamle ting som jeg kanskje engang fikk bruk for engang når jeg er desperat, nok er nok farlige stoffer skal ut av mitt hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror jeg også skal kaste sminken jeg har. Det er vel så gammelt at jeg ikke kan bruke det snart, jeg vet ikke hvor lenge sminke er holdbart. :fnise:

Er all sminke restavfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane

Nå får dere gi dere. :ler: Den aller beste sjokoladen jeg vet er Green & Black's, som man får kjøpt på Helios. Og den er økologisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente

Er det noen av dere som vet om dette her med aluminium i deodoranter? Dette burde jo virkelig jeg vite, men jeg har ikke satt meg så godt inn i dette her, spesielt etter at annenhvert søk på google gir forskjellig svar. Aluminium er farlig!! Neida, aluminium er ikke farlig. Hva er sant? Noen som vet, eller har meninger om det, evt. finnes det deodoranter uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere gi dere. :ler: Den aller beste sjokoladen jeg vet er Green & Black's, som man får kjøpt på Helios. Og den er økologisk!

Ja, jeg har sett dem, de har ganske mange ulike smaker. Det eneste som har holdt meg igjen fra å kjøpe dem er prisen. ;) Men jeg anbefaler Helios pralinsjokolade også. :sikle:

Tigerjente: Nei, det kjenner jeg dessverre ikke til.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er all sminke restavfall?

Stort sett, så vidt jeg kan tenke meg til, pga. plast og metall i innpakningen og at det ofte er vanskelig å skille plasten og metallet fra hverandre og fra innholdet. Tuber og flasker av resirkulerbar plast kan jo resirkuleres der det er plastreturordning (det har ikke jeg, argh), og glasskrukker kan vaskes og gå i glassreturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er det noen av dere som vet om dette her med aluminium i deodoranter? Dette burde jo virkelig jeg vite, men jeg har ikke satt meg så godt inn i dette her, spesielt etter at annenhvert søk på google gir forskjellig svar. Aluminium er farlig!! Neida, aluminium er ikke farlig. Hva er sant? Noen som vet, eller har meninger om det, evt. finnes det deodoranter uten?

Jeg tror det er en sånn ting man ikke kan påstå seg å vite med usvikelig sikkerhet, men at man må ta et standpunkt til hvilken linje man synes virker fornuftig. Litt sånn som med amalgamfyllinger - noen mener det er farlig og klarer å underbygge den teorien, andre mener det er helt OK og klarer å underbygge sin teori.

Mitt standpunkt er at det er ikke snakk om så veldig mye metall, og det er bedre enn våte flekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminiumsklorid er så vidt jeg vet ikke mer skadelig enn f.eks konserveringsmidlene i deodoranten. Men jeg er ingen ekspert...

En deo som er helt uten aluminiumsklorid er SebaMed deobalsam. Fås på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...