Gjest Gjest_Hiawatha_* Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hei, hei. Vi har kjøpt et hus med et stort skrått tak i stuen. Siden taket er veldig stort, hvitt og dominerende har jeg ikke lyst til å ha så veldig lyse vegger. Jeg har sett bilder av noen brune vegger som jeg likte veldig godt. Det stod dessverre ikke malingskode, og det store spørsmålet for tiden er: hvor brunt kan man egentlig male? I tillegg synes jeg mange av de lysere brunfargene heller litt over mot rosa, eller det blir mer beige enn brunt. Er det noen som har erfaring med brune vegger, og hvilken farge har dere i så fall brukt? Ser at mange av de nye tapetene de har på maxbo er veldig mørke brune, men de er vel tenkt til å kunne være på en vegg. har blitt tipset om å male bare en vegg brun, men jeg har altså to veldig lave vegger (1 m), en større vegg med 4 vinduer og en verandadør, og en bakvegg med dører og trappeoppgang. Ikke et natrulig utgangspunkt for ulike farger på veggene med andre ord. Takknemlig for svar
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Vi har brune vegger på soverommet. Veggen som hodeenden av senga står mot er malt med Nougat fra Jotun, de andre er malt med Marakesh. Vi belveldig fornøyd med fargene, spesielt nougat, siden den veggen er tapetsert med retro tapet med struktur av geometriske former. Ville kanskje satset på Marakesh el hvis jeg var deg.
Gjest Helen Parr Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Har du vurdert grått? Ikke for å føre tråden ut på viddene, men jeg registrerer ofte at grått ikke engang er et alternativ fordi den er så anonym. Vi har ren grå i en stue. Malt for nesten ti år siden, og jeg er ikke lei av den. Hvis vi skulle pusset opp igjen, hadde jeg valgt samme farge. Vi har tilsvarende ren grå 3000, men en annen kode på grunn av at det er linoljemaling.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Hva med 2364 Solid, eller 1623 Marrakesh? Du finner dem i fargekartet fra Lady, Jotun.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå