Sandra Skrevet 18. august 2008 #1121 Skrevet 18. august 2008 (endret) Det er klart du kjenner det sånn når ammingen er vond, og det bare blir slit og stress. Det er ikke ille å tenke sånn nei Indo. Ammingen skal ikke gjøre spedbarns- og babytiden til et mas. Du kan jo evt. også delamme. Kan ikke skjønne hvorfor pumping skal være så ille :klø: Han får jo morsmelk da. Håper du får snakket med helsesøsteren i dag, og at du kjenner at du kan snakke med henne om ammingen på en måte som gjør at du får belyst begge sider av saken. At det ikke bare blir "ammepress". Ha en fin dag :-D Endret 18. august 2008 av Sandra
Lilith Skrevet 18. august 2008 #1122 Skrevet 18. august 2008 Ikke føle deg dum fordi du vurderer å kutte ut amminga! Det er et voldsomt overfokus på amming her i landet - ungen har ikke vondt av tåteflaske, eller mme. Du kan jo som Sandra sier delamme, hvis du vil det - for kosens skyld Vi begynner med flaske denne uka, vi også - for å avlaste meg bittelitt. Har avent pumpe og -flasker (som fulgte med), men det er ikke hull i smokkdelen på tåteflaska, så er litt usikker på hvordan jeg skal stikke hull. Med en nål? Finner vel ut av det. Bra du føler deg litt mer ovenpå!
Gjest Indo Skrevet 19. august 2008 #1124 Skrevet 19. august 2008 Takk jenter=) Jeg vurderer å begynne å amme litt på det ene brystet når det er blitt bedre, men jeg er usikker. Føler meg så fri med pumpen liksom, og har faktisk fått litt angst for tanken på å legge ham til ved brystet..Jeg vegrer meg skikkelig! Så det kan nok hende jeg ikke kommer til å amme igjen..Helsesøsteren mente også at det er ikke sikkert at han VIL ammes igjen nå som han begynner å bli vant til å få så masse på en gang..Er så lett for ham å få tak i maten da. Det eneste jeg tenker på er kosen..Men jeg kan kose med ham ellers også. Han er plaget endel med mageknip, så han ligger ofte på magen min eller sambos. Og jeg spiser ham nesten opp med all suss og klemming=) Han lukter så godt! Idag skal sambo og E inn til svigers på besøk, og jeg skal få litt tid for meg selv. Det er en nnen positiv ting med flaske. Pappaen kan mate=) Jeg orker bare ikke flere folk nå. Er stuptrøtt, rekker knapt å spise om dagene, leil ser bomba ut! Så noen timer på egenhånd kommer til å gjøre underverker. Skal sove og rydde;) Idag er dag nr 2 vi er alene hjemme..Merker jeg savner sambo masse. Synes det er litt skummelt og ensomt å være alene med lille E. Men det går seg nok til. Gleder meg til jeg blir litt mer sikker på alt=) Får besøk av ei venninne senere også. Lille E forandrer seg fra dag til dag synes jeg. Skjøgler masse når han skal prøve å fokusere også :rødme: Og navlen holder på å dette av. Lukter helt for jævlig igrunn Også virker det som om han liker å bade=)
Lilith Skrevet 19. august 2008 #1125 Skrevet 19. august 2008 Jeg spiser nesten opp A også! |Snuser på hodet hans, smasker det lille ansiktet, pruster på magen hans og gnafser på små fingre og tær - stakkars, han må jo tro han blir middagsmat en dag! Kjenner igjen det med å føle seg usikker og ensom, men det går seg garantert til etter hvert Kos deg med noen timer for deg selv!
Gjest Indo Skrevet 19. august 2008 #1126 Skrevet 19. august 2008 Nå er jeg hjemme alene til 8..Skal snart legge meg nedpå sofaen å bare sove=) Lillegull har vært usedvanlig klurete idag. Sovet lite, spydd opp litt melk(ikke gulping for å si det slik), og han har ikke bæsja mellom 5.30 inatt og nå klokka 5 heller. Vært ganske sulten også, så han har jo fått mat når han har vist tegn på at han er sulten. Går ut ifra at han sliter litt med fordøyelsen stakkar. Så han har lagt oppå magen min mens jeg har massert korsryggen hans..Da kom det endel bæsj etter ei stund, så da vet jeg hvertfall at jeg kan gjøre noe. Han er jo så liten å hjelpesløs stakkars nurket. Får helt vondt inni meg når han har vondt. Håper det går seg til snart. Er vel mme som har "skylden" tenker jeg. Kjenner jeg savner både ham og sambo allerede jeg...Men imorra er sambo ferdi på skolen kl 10, så da skal vi være sammen hele dagen alle 3=) Blir koslig! Nei, nå er det lalletid for en sliten og sulten mamma full av gulp og melkerester Men merkelig nok er han ¨så utrolig søt selv når han driter meg ned klokka 5.30 på nattestid
Gjest Indo Skrevet 19. august 2008 #1127 Skrevet 19. august 2008 Jeg spiser nesten opp A også! |Snuser på hodet hans, smasker det lille ansiktet, pruster på magen hans og gnafser på små fingre og tær - stakkars, han må jo tro han blir middagsmat en dag! Kjenner igjen det med å føle seg usikker og ensom, men det går seg garantert til etter hvert Kos deg med noen timer for deg selv!
Ella* Skrevet 19. august 2008 #1128 Skrevet 19. august 2008 Blir mye kosing og kyssing og klemming her også ja Stakkars liten Ikke tenk på hva andre mener om amming/ikke amming, gjør det som er riktig for deg og din situasjon Ikke godt når de har ondt i magen nei, men bra at du har funnet en måte å hjelpe ham litt på Håper du får en god hvil nå mens du er alene hjemme
Scheherazade Skrevet 19. august 2008 #1129 Skrevet 19. august 2008 Inne og oppdaterer meg, men har ikke så mye å bidra med i disse mamma-diskusjonene ennå. Håper du føler deg bedre etter litt alenetid.
Cloudberry Skrevet 19. august 2008 #1130 Skrevet 19. august 2008 Mitt beste råd er ikke å ta alt helsesøstre sier alt for bokstaveling. Personlig synes jeg de er litt hysteriske på endel punkter, deriblant amming. Må vel være bedre med MME og en fornøyd og opplagt mamma enn MM og en sur utslitt en. Og det der med flaske. Her var de helt hysteriske da lillemann var tre måneder og jeg skulle ha praksis i to uker i byen en time unna. Pumpa meg og så gav barnevakt/pappa'n flaske. Det måtte jeg altså ikke finne på, for da ville han nok ikke ta puppen mer. De mente faktisk at han burde mates med skje når jeg var borte. Synes jeg ser det for meg For å si det sånn... Ungen fikk flaske og det var ikke noe problem med puppen heller... Nei, gjør det du synes er best selv. Tenk på alle barna som har levd opp helt fint på MME.
Gjest Indo Skrevet 22. august 2008 #1131 Skrevet 22. august 2008 Det er helt utrolig hvor lite egentid man får med et lite spedbarn, selv om de sover gjerne 3 timer i strekk=) hehe..Men nå sover han hvertfall=) 2 uker idag og greier! Igår hadde vi øyekontakt :rødme: Han fulgte blikket mitt når jeg flytta på hodet mitt også=) Begynner så smått å venne meg til tanken på å ikke amme. Har fremdeles et krater i ene brystvorten som svir. Å han virker fornøyd med flaske også. Han er litt gulpete da men. Jeg pumper og pumper=) På mandag skal vi på helsestasjonen å veie lille tassen..Tror nok han har lagt på seg endel=) hehe Også er han livredd for mørket..forståelig nok. Skulle legge oss igår, og slo av alle lysene på stua. Da våkna han med et hyl og begynte å grine stakkars liten=( Så da har vi lært at vi ikke må ha det helt mørkt for ham.
Gjest Indo Skrevet 25. august 2008 #1132 Skrevet 25. august 2008 Da er det vel påtide og avvikle denne dagboken siden jeg ikke lenger er gravid, men faktisk mamma=) Skal få se om jeg oppretter en ny en senere!
Gjest itla Skrevet 25. august 2008 #1133 Skrevet 25. august 2008 Gleder meg til ny dagbok, jeg da. Det er så koselig å høre om dagene deres!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå