Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg ble også litt bekymret for infeksjon, men ettersom jeg ikke følte meg dårlig og renselsen virket normal, slo jeg meg også til ro med "diagnosen" til svigers. Høres ikke så dumt ut, heller - tenk på den sinnsyke belastningen kroppen har vært gjennom, og alle hormoner og mekanismer som virrer rundt i kroppen og skal på plass! Ikke rart at man reagerer fysisk på et vis :)

Høres ut som du har hatt en litt slitsom natt! Håper du slipper flere sånne.

Hurra for fin vektnedgang! :duskedame:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, jeg ble også litt bekymret for infeksjon, men ettersom jeg ikke følte meg dårlig og renselsen virket normal, slo jeg meg også til ro med "diagnosen" til svigers. Høres ikke så dumt ut, heller - tenk på den sinnsyke belastningen kroppen har vært gjennom, og alle hormoner og mekanismer som virrer rundt i kroppen og skal på plass! Ikke rart at man reagerer fysisk på et vis :)

Høres ut som du har hatt en litt slitsom natt! Håper du slipper flere sånne.

Hurra for fin vektnedgang! :duskedame:

Ja, renselsen virker ganske normal her også, så jeg slår meg til ro med det. Men jeg ble litt ekstra bekymret ettersom hun derre svenske vikar-jordmoren faktisk klarte å glemme igjen en rull med gassbind inni meg!!! Den kom heldigvis ut av seg selv dagen før vi dro fra sykehuset, men hva hvis ikke? Kjenner jeg blir eitrendes forbanna.."Livmoderen din trekker seg ju inte sammen fort nok" sa hun..Ja, det var fryktelig rart gitt med en gassrull inni seg! :kjefte:

anyways...Lillegull har lagt på seg 200gr på 2 dager, så hun ammedama var svært fornøyd=) Også sa hun at jeg svetter så masse fordi kroppen min kvitter seg med alt vannet, så jeg kommer nok til å fortsette å svette litt..

Å det ble ingen trilletur på oss idag..Jeg er altfor svak til å gå noe særlig fant jeg ut da vi dro til sykehuset. Så nå skal det knaskes jerntabletter til den store gullmedaljen her...

Tid for amming, så sove litt, så middag, så vennebesøk og så skal vi se filmen vi leide igår som vi ikke fikk sett=)

Skrevet

Glemte igjen en rull med gassbind? :sjokk:

Det var litt av en jordmor... Godt det gikk bra!

God bedring ;)

Skrevet
Glemte igjen en rull med gassbind? :sjokk:

Det var litt av en jordmor... Godt det gikk bra!

God bedring ;)

Jepp..Det er sjokkerende at slikt kan gå an!

Gjort en oppdagelse her..Nå har lillegull nettopp sovnet etter å ha kluret i over 3 timer. Han ble liksom aldri mett, og hadde masse luft i magen. Gikk inn på babyverden.no å leste litt om kosthold og amming. Der står det at enkelte småbarn drikker mer morsmelk enn normalt om den smaker hvitløk. De får også vondt i magen. Jeg har spist hvitløk i to dager nå!! Ikke rart han oppfører seg som han gjør da! Stakkar liten..Synes det er vanskelig med amming og mat jeg..Nå ligger han jaggu med å slikker seg rundt munnen igjen..Han kan umulig være sulten nå..har ammet han nesten hvert 15 min de siste timene, og jeg har nok melk..Håper han roer seg inatt!!

Skrevet
Jepp..Det er sjokkerende at slikt kan gå an!

Gjort en oppdagelse her..Nå har lillegull nettopp sovnet etter å ha kluret i over 3 timer. Han ble liksom aldri mett, og hadde masse luft i magen. Gikk inn på babyverden.no å leste litt om kosthold og amming. Der står det at enkelte småbarn drikker mer morsmelk enn normalt om den smaker hvitløk. De får også vondt i magen. Jeg har spist hvitløk i to dager nå!! Ikke rart han oppfører seg som han gjør da! Stakkar liten..Synes det er vanskelig med amming og mat jeg..Nå ligger han jaggu med å slikker seg rundt munnen igjen..Han kan umulig være sulten nå..har ammet han nesten hvert 15 min de siste timene, og jeg har nok melk..Håper han roer seg inatt!!

Han blir nok mett før eller siden ;) Håper dere får ei rolig natt :klem:

Skrevet

Kom akkurat hjem fra London-tur, og måtte skynde meg inn her for å lese om hvordan det var med dere. :) Godt å høre at dere er vel hjemme, og at det går bra! Og igjen, GRATULERER SÅ MYE! :klemmer:

(Og jeg er såklart også nysgjerrig på navnet... ;))

Skrevet

Jeg skal ALDRI mer spise hvitløk så lenge jeg ammer..Han holdt et svare leven fra 17.00 igår ettermiddag til han sovne klokka 4 inatt! Det er 9 timer det! 9 timer med amming, byssing og bleieskift. Han hadde noen få 10minutters sovepauser da, men alikavel. Så sov han fra 4 til 10, ammet, sov til 11, ammet og så sov han til 12.30 før amming igjen stod på programmet. Stakkars liten! Må jo være helt utslitt..For ikke å snakke om de stakkars brystvortene mine=)

Nå får vi snart vennebesøk igjen..Har mest lyst til å bare ligge på sofaen jeg da, men..

Skrevet

Uff, jeg føler med deg! :klem:

Husk at det er lov å avlyse besøk når man er for sliten - det gjør jeg over en lav sko ;)

Skrevet
Uff, jeg føler med deg! :klem:

Husk at det er lov å avlyse besøk når man er for sliten - det gjør jeg over en lav sko ;)

Joda, men det er en av sambos beste venner, så han har veldig lyst på besøk da..Aller helst ville de begge at han og samboeren skulle komme rett etter at vi stod opp. Greit, vi stod opp halv ett, men det orker jeg bare ikke. Må få amme, spise selv, stelle meg, og slappe litt av først=)

Barselstårer er det flust av for tiden også. Griner av ingenting..Også er det ekstra kjipt når jeg å sambo småkrangler pga at vi begge er trøtte og slitne..Blir alltid fort venner igjen da men=)

Skrevet

Høres ut som en slitsom natt... :troest: Jeg skjønner godt ambivalensen i det å være sliten, men samtidig føle at man "bør" la besøket komme. Men jeg tror folk flest skjønner at de første ukene er litt av en påkjenning og at man må ta hensyn til den nye familien... Kan du evt utstette besøket et par timer? Og begrense lengden litt? Det er lov å si fra om sånne ting!

Skrevet

Hvis det er noen trøst så hadde vi det sånn som det der de to-tre første ukene. Så var det akkurat som han kom seg inn i rytme og vi fikk normal døgnrytme igjen :)

Skrevet

Vi holder på for øyeblikket her. Overtrøtt og vondt i magen = sutring. Bare smådupper siden klokka 11.30 ca. Smokken avlaster puppene mine i alle fall.

Skrevet

Jeg vil også ha en liten gutt! Selv om det høres slitsomt i natt - var jo faktisk 11 timer og ikke 9. Han var vel litt overtrøtt selv også da.

Skrevet
Jeg vil også ha en liten gutt! Selv om det høres slitsomt i natt - var jo faktisk 11 timer og ikke 9. Han var vel litt overtrøtt selv også da.

hehe..Ja der ser du..Klarer ikke å telle riktig i ammetåka engang=)

Inatt holdt han oss våkne fra 11.30 til 3.30..Så idag skal han aktiveres slik at han er utslitt når han skal legges. Skal også prøve å legge ei varmeflaske nedi senga slik at han får ei varm seng til leggetid. Tror kanskje det var en tanke kaldt inatt?

Å nå vil han kun amme fra 1 pupp. Så den andre puppen er kjempetung og øm og renner over, mens den brystvorta som var minst øm nå virkelig får kjørt seg. Så nå skal vi ut å kjøpe pumpe og tåteflaske! Skal bli herlig=)

Idag er han 1 uke gammel!=)

Skrevet

Minner meg litt om hvordan vi holdt på en stund dette. Det er helt forferdelig når man aldri får sovet ordentlig, og ungen virker som han ikke har det bra. Men det går over! Godt å tenke på når man sitter der midt på natta...

En stor :klem: til deg :)

Skrevet
Minner meg litt om hvordan vi holdt på en stund dette. Det er helt forferdelig når man aldri får sovet ordentlig, og ungen virker som han ikke har det bra. Men det går over! Godt å tenke på når man sitter der midt på natta...

En stor :klem: til deg :)

Ja, jeg håper det går over! Jeg begynner å grine selv når han gråter og er helt utrøstelig..Det er så ekkelt å se ham slik...Men jeg skjønner jo at babyer gråter liksom..Det er bare så trist når det er min baby det er snakk om.

Nå er brystvortene så herpa at vi har kjøpt brystpumpe. Så utrolig deilig! Skal jo fremdeles amme, men nå får de iallefall avlastet seg litt da. Vi vurderer å kjøpe litt morsmelkerstatning også, så han kan få bittelitt av. Så nå skal vortene leges! Han skal få prøve den friskeste av dem imorra tror jeg..Er ikke noe gøy når det er "hull" i vortene med lysgrønt belegg på..Virker som en betennelse i anmarsj!=( Jaja..Vi får se hvordan ting går..

Er skikkelig deppa idag jeg. Griner og griner og griner og griner..Det tar på med en gråtende baby. Itillegg orker jeg nesten ikke å rydde engang. Helt ulikt meg. Kjenner jeg blir i dårlig humør av å ha det rotete=(

Skrevet

En stor :klem: til deg!

Håper puppene får det litt bedre, det hørtes j... vondt ut!

Skrevet

*snike seg inn*

Sorry at jeg ikke har fått noe spesielt med tid til å lese/skrive i dagbøkene deres..Kommer sterkere tilbake når ting roer seg litt=)

Brystpumpe er herlig!! SLutta å grine, har ikke panikk for amminga, og koser meg litt mer med babyen nå enn før..Bruker også litt mme, og så langt, så godt! Er jo selvfølgelig litt knotete med tanke på å varme opp melka hvor enn vi går, men det får så være. Brystvortene har det litt bedre, og jeg tror jeg skal amme igjen, men er faktisk ikke helt sikker! Føler meg litt slem som tenker slik, men jeg vet ikke om jeg orker! Bare tanken på en skrikende baby som vil bruke meg som smokk gjør meg lettere deppa. Vil heller ikke gå tilbake til at han nekter å sovne fordi han er sulten..Føles så masse bedre å gi ham en mer konsentrert dose morsmelk/morsmelkerstatning slik at jeg VET at han får det han trenger og at han da blir mer fornøyd og ikke minst mett! Men jeg føler at spesielt jordmødrene her omkring synes slikt som pumping og mme er uhørt. Også dømmer jeg meg selv litt også..Men er det virkelig så ille av meg å tenke slik?? Er jeg helt på jorde? Siden jeg KAN amme liksom, selv om jeg merker at jeg har fått litt mindre melk siden jeg startet pumpinga. Selv om jeg pumper og pumper og pumper..Jaja, helsesøsterbesøk imorra, så får snakka litt med henne ang ammingen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...