Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Men nå har jeg sikkert jinxa meg selv..slik at jeg får i midten av august :fnise:

Jaja..På tide å finne senga..nattinatt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tiltaksløøøs..Gidder ingenting for tiden..Skal til svigers etterpå å spise da, så får hvertfall kommet meg en liten tur ut av huset idag..Og det merkelige er at denne uken har faktisk gått ganske fort selvom den har vært nesten helt begivenhetsløs=)

Er litt deppa også, uten at jeg helt vet hvorfor..Er litt tufs og slapp og sulten. Men er ingenting her som jeg har lyst å spise..Skive er kjedelig..Åsså er jeg ganske trøtt fortiden..*gjesp*

*sutre, syte, klage*

=)

Nei..får gå innom noen andre dagbøker før jeg putter på meg litt sminke og kler på meg..Har heldigvis dusja, så slipper det........bah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...Idag er en helt klar drittdag..Å se der ja..der hovna fingrene opp igjen gitt..og anklene ville også være med..*hurra*

Sambo gjorde noe litt mindre gjennomtenkt i går..Han dreiv å leika med hånda mi og en trering..og vips..hva satt bom fast? :fnise: Så at han fikk litt småpanikk der han stod med zalo og gnei og vridde for harde livet for å få ringen av igjen :fnise: Søtingen;)

Tror han begynner å bli ganske klar for å få møte junior han også, selv om han har et ganske avslappet forhold til det hele. Skal bli spennende å se reaksjonen hans når riene slår inn og vi skal reise til sykehuset..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ny avatar. ;)

Tror sambo også er rimelig klar nå, og jeg tror vi begge er klare for å få min kropp tilbake igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ny avatar. ;)

Tror sambo også er rimelig klar nå, og jeg tror vi begge er klare for å få min kropp tilbake igjen. :ler:

Jess...Fryktelig lite spennende, men den får duge til jeg gidder å finne frem noe annet=)

Hehe...Ja samme her..Blir bra å få kroppen tilbake..Både av den ene og den andre grunnen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det vel på tide å lage en tippeliste her også..Så bare å tipp i vei..

Jeg tipper 19 juli på meg selv=) (åh..kommer til å bli sååå skuffa 20 juli om ingen baby er kommet :ler:)

Itla: 15 juli

Lilith: 16 juli

Scheherazade: 17 juli

Imli: 18 juli

Niennah: 21 juli

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er vel ikke gleden over å få kroppen tilbake som kommer til å stå i sentrum. ;)

Jeg tipper, tja, 17. juli, litt optimistisk jeg da. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er vel ikke gleden over å få kroppen tilbake som kommer til å stå i sentrum. ;)

Jeg tipper, tja, 17. juli, litt optimistisk jeg da. God helg!

Neida, det er nok noe helt annet som kommer til å stå i sentrum ja=) Men godt å kunne få igjen kroppen lell;) DAto notert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk flere nett med barneklær igår..Svigers hadde vært inne hos mormora til sambo og funnet frem..Så nå har jeg tatt meg enda ei vaskerunde av små, søte babyklær=) Tok bare med meg 1 nett, for resten er klær beregnet på barn fra to års-alderen. Har ikke så masse lagringsplass her, så de får ligge der til vi trenger dem. Har også vaska litt i leiligheta idag, og pakka stellebagen til vogna :lur:

Men du desken så trøtt jeg er om dagene..Sto opp i halv10-tida når sambo skulle reise til jobb, spiste frokost, satte på ei maskin, og gikk å la meg igjen..Stod opp igjen kl 1. Er trøtt enda..Lurer på om jeg skal hoppe i dusjen og sminke meg litt snart. Skal inn igjen til svigers å spise taco senere, for orker bare ikke å lage noe mat selv. Og på søndag skal vi hjem til mine foreldre å spise middag..hehe..Så vi slapp greit unna matlaginga denne helga ja..Kanskje vi leier oss en film seinere da, så blir det max chill. Sambo har nemlig fått drikkeforbud frem til fødselen nå. Om noe skulle skjedd nå, så vil jeg ha med meg en edru mann på fødestua. Han må jo også kjøre bilen dit. I tillegg er de fleste av vennene våre enten vekkreist, har jobbehelg eller skal på grisefylla (arrangement i byen), så orker ikke det nå for tiden. Får heller ta igjen slikt om noen mnd=)

Junior har forresten blitt litt roligere siden hodet festet seg..Får kontakt når jeg rister litt på magen, og kjenner han ofte om dagene, men er litt ekkelt likevel..Jaja..jordmor sa at det var helt vanlig, så da stoler jeg på det..

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har også litt drikkeforbud. Dvs om han tar seg ei øl eller to hjemme så er det greit, men bare siden foreldrene mine bor så nært at de kan kjøre hvis vi på avgårde. Foretrekker også en edru mann på fødestua, ja.

Han hadde enormt lyst på en øl i går, og det tror jeg han har i dag også, men jeg synes det er såpass ubehagelig å kjøre bli selv nå at jeg ser helst at han lar være. Det skulle egentlig bare mangle uansett. Har hatt drikkeforbud lenge, jeg, SÅH!!

Greit å slippe middagslaging. Kjenner jeg er heller ikke så lysten på å lage mat for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har også litt drikkeforbud. Dvs om han tar seg ei øl eller to hjemme så er det greit, men bare siden foreldrene mine bor så nært at de kan kjøre hvis vi på avgårde. Foretrekker også en edru mann på fødestua, ja.

Han hadde enormt lyst på en øl i går, og det tror jeg han har i dag også, men jeg synes det er såpass ubehagelig å kjøre bli selv nå at jeg ser helst at han lar være. Det skulle egentlig bare mangle uansett. Har hatt drikkeforbud lenge, jeg, SÅH!!

Greit å slippe middagslaging. Kjenner jeg er heller ikke så lysten på å lage mat for tiden.

Ja nettopp! ALle synes at den vordende far må få unnet seg en "siste fest". Men hva da med den vordende mor? Som har vært edru i nesten 9 mnd, og har tålmodig og med et smil godtatt at mannen har dratt på fest flere ganger i mnd. Hun har gjerne kjørt ham til vors og hentet ham på nattestid også, men neida..Far må få sin siste fest før han blir stuck for alltid virker det som enkelte mener. Man skal da ha barn begge to, og livet stopper jo ikke opp for den grunn. Men nå er absolutt ikke samboer gretten for at han ikke får drikke lengre da, det skal sies=) Bare omgivelsene rundt faktisk. "Hva? Er ikke det litt i overkant hysterisk at M ikke får være med oss på fest? Du KAN jo gå 2 uker over" Joda, klart han kan dra på fest..Men han trenger vel ikke drikke av den grunn. Jeg har jo også vært på fest i svangerskapet, selvfølgelig edru, så hvorfor kan ikke sambo gjøre det samme nå i et fååtall uker fremover? Han fikk jo i tillegg lov til å dra på guttetur til oslo for å gå på diverse konserter fra torsdagsmorning til søndagskveld for bare noen få uker siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får de bare mene det er i overkant hysterisk.

Måtte le av sambo nå. Han skal til en kompis i kveld og snakka med han i telefonen nettopp:

"Ja, da tar jeg med gitaren og godt humør og brus, så blir det bra!"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fortsatt ingenting som skjer? :sjenert:

Joda, faktisk=) Hadde ganske vondt i gårkveld, og litt også inatt, er uggen og trøtt og har masse luft i magen. Har hatt murringer i stort sett hele dag, også stikker det i underlivet..Klarer heller ikke å bestemme meg for om murringene tar seg opp. Så da ringte jeg likegreit til føden nå nettopp for å høre om de trodde det var modning eller noe. Prata med ei veldig kjekk dame, som mer enn gjerne ville at jeg skal komme inn for en kjapp sjekk. Hun trodde ikke at fødselen var begynt, men hun sa at det hørtes veldig ut som modning, og ville se om mormunnen hadde åpnet seg eller noe. Så dit skal jeg snart..Må bare vente til sambo kommer hjem fra jobb om en trekvarters tid..Hun trodde ikke at jeg kom til å legges inn idag, men det kunne nok godt være at fødselen var like rundt hjørnet..Så nå håper jeg virkelig det, og at det ikke er maserier som kan vare i ukesvis! hehe..Skal opdatere senere ikveld, for skal inn til svigers rett etter turen til føden. Så om jeg ikke gir liv fra meg på noen timer, trenger det slettes ikke å bety noe som helst altså!

Sååå spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Oioioioi! Oi! Gleder meg til oppdatering når du er tilbake! Å, så spennende!

Jeg kjenner også på at småen har blitt roligere i det siste, og det bekymrer meg naturligvis til tider, men jeg får respons når jeg rister på magen og spiser isbiter, så regner med at alt er i orden. Har også en del murringer og stikkinger i underlivet, så kanskje jeg også bør ta meg en tur på føden? Det har liksom ikke falt meg inn.

Håper du er tilbake snart! Jeg er forferdelig spent på hva de sa på sykehuset! Venter med å tippe til etterpå, jeg ...

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på jeg! :hallo:

Ble jo veldig spent på om noe er på gang. Uansett, skjønner godt at du er lei av å vente. de siste ukene er utrolig kjipe (synes jeg da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake - endelig!

Kom opp på føden, og ble møtt av ei kjempehyggelig jordmor som geleidet meg inn på et undersøkelsesrom. Først hørte hun på hjertelyden, også kjente hun på magen min. Deretter måtte jeg kle av meg slik at hun kunne kjenne på livmortappen min (Uuubehageliiig)..Hvertfall..Har ikke åpnet seg ennå, men det er hakket før. Livmortappen skal visst være 4 cm før fødsel, så skal den krympe inn før mormunnen åpner seg. Min var nesten helt borte, så det er bare et tidsspørsmål før jeg åpner meg..Som hun sa; "Du kan komme inn med rier allerede inatt, eller det kan drøye litt. Men jeg tviler på at du går over tiden hvertfall". :hoppe:

Tok urinprøve som var fin, men blodtrykket var 122/90, så der var de ikke helt fornøyd. Så måtte jeg sitte i en stol med bånd over magen for å måle rieaktivitet og fosterets puls. Måtte sitte der i 20min og trykke på en knapp hver gang junior kom med en bevegelse. Jeg hadde hvertfall en hel mengde kynnere/rier sa hun.

Men de syntes at vi skulle dra å spise litt, før vi kom tilbake til nye prøver. Som sagt, så gjort. Dro inn til svigers og spiste litt taco, men ble ganske kvalm og urven, så klarte bare å spise litt..Var vel nervøsitet med i bildet også=)

Dro tilbake igjen til sykehuset i 9tida, og nå var blodtrykket 124/91, men urinen var fin, og en ny puls/riemåing viste at babyen hadde det bare bra i magen min, så jeg fikk dra hjem igjen. Har jo kontroll hos legen på fredag igjen, (hvis jeg rekker den da=)) så blodtrykket er under oppsikt.

Har masse vondt i magen og ryggen som bare blir verre, så de neste dagene blir spennende;) Tatt meg en dusj nåda, og bagen er nesten ferdigpakket etter råd fra ene jordmora der..Wohooo..Så da ser det hvertfall ut til at det ikke blir overtid for min del (håååååååååååper de har rett).

Ikveld skal jeg ta to paracet før jeg legger meg, får forhåpentligvis sove litt bedre da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...