Gjest Indo Skrevet 17. mars 2008 #221 Skrevet 17. mars 2008 Isted satt jeg faktisk fast mellom handlevogna og kassa på butikken. Skulle smyge meg lett forbi vogna for å pakke sammen varene våre. Men neida. Der satt jeg bom fast gitt.. Må jo ha sett fryktelig dust ut=) Og ting forandrer seg på daglig basis..nå er vi er 15 stk som skal ha baby, og 4 som har fått hittill i år..De fleste av disse er jo bekjente, noen venninner, kolleger og noen mer perifere venner som jeg har fått igjen kontakten med etterhvert som nyhetene ble/blir kjent. Så det blir nok noen å trille trilleturer sammens med iallefall!
Gjest Indo Skrevet 18. mars 2008 #222 Skrevet 18. mars 2008 Fyyyyyy F! Sku hoppe i dusjen idag tidlig, og kom tilfeldigvis til å se 4 lilla småstreker på rompa rett nedfor stringkanten. Tenkte bare at sambo hadde klart å klora meg litt..*lalala..deilig å dusje*..Kom ut igjen av dusjen, og då så jeg dem igjen..Ropte på sambo og sammen fant vi ut at dette nok var strekkmerker=( Holder på å få noen på andre rompeballen også..Jeg SER dem..*hulk* Jeg kan ikke huske at jeg bestillte noen strekkmerker jeg! Åsså på rompa? allerede?? why? neeeeeeeei...vil ikke ha!!! De bør holde seg unna magen bare!! Er ikke i spesielt god form heller..litt småuggen og uvel med lette mageknip-smerter..
Gjest imli Skrevet 18. mars 2008 #223 Skrevet 18. mars 2008 Kommet deg over 21 uker t.o.m du jo! Så moro at du kjenner mange med baby. Er nok kjekt å kjenne andre i samme situasjon. Begynner du å få skikkelig babymage du da? Skal du legge ut bilder? *nysgjerrig* Sånne små-streker på rumpa/låra har jeg også fått. Lekkert, ikke sant? Vel, vel, det er en del av pakka Har ikke fått et eneste på magen ennå jeg, så det kan godt hende de holder seg unna magen din og. Jeg var sikker på jeg kom til å få masse på magen når jeg oppdaga de på låra, men ingen ennå. Synd du ikke er i form da. God bedring!
Gjest Indo Skrevet 18. mars 2008 #224 Skrevet 18. mars 2008 jaaa..jeg skal legge ut bilder snart=) må bare finne igjen kabelen til kameraet mitt, så skal det bli action her også! Magen er blitt ganske stor allerede, og jeg syns det er kjempestas å vise frem magen i trange gensre =) hehehe.. Er både sulten og mett på en gang nåda. Er sikkert fordi babyen, fostervannet og morkaken fyller opp og presser på magesekken og tarmene. Ganske irriterendes faktisk! hehe..men men..kan ikke gjøre noe med det uansett! Joda, strekkmerker er så utrolig lekkert! Men bare jeg ikke får på magen så får jeg vel være fornøyd=) Mamma fikk ingen på magen, så håper jeg slekter på henne!! Kjekt å høre at du ikke har fått noen på magen da..da er det håp hvertfall=)=) Mmm..gratinerte nachos til middag så fort gubben peller seg hjem fra jobb (ferdi 8). Junior er nå aller mest aktiv på kveldstid..Sann rundt denne tiden har han vært helt turbo de siste dagene. Jeg merker ellers noen spark når jeg vokner på morgenen, men ikke på langt nær så masse som på kveldstid. I hele går kjente jeg hvertfall 50 enslige spark, da rundt 30 av de var på kveldstid. Må si at de stadig blir sterkere og kraftigere også=) Det er så kjekt! Åsså har jeg funnet ut at appelsin + halsbrann = dårlig kombo!
Gjest imli Skrevet 18. mars 2008 #225 Skrevet 18. mars 2008 Sitrusfrukter er ikke tingen når man har halsbrann nei. Bananer er visst bedre, hvis man skal ha noe frukt. Jeg har heldigvis ikke hatt så mye halsbrann, men synes melk eller yoghurt hjelper bra. Har du mye halsbrann eller? Virker som om Junior er en aktiv unge! 50 spark på en dag er bra når man bare er 21 uker. Så mye tror jeg nesten ikke denne ungen har sparka på en dag
Gjest Indo Skrevet 18. mars 2008 #226 Skrevet 18. mars 2008 Da prøver jeg banan istedenfor. Pære funker visst også greit syns jeg. Sliter ikke masse med halsbrann nei, men merker den greit fra tid til annen. Håper ikke det blir verre. Nå er det ikke hver dag ungen er så aktiv da, men igår var han helt vill!! Gjennomsnittsmengden på spark jeg merker ligger vel på en 17-20 spark om dagen. Og da har jeg foranliggende morkake! Blir nok en liten fotballspiller dette! :rødme: Har hvertfall kjent godt med spark hver eneste dag i snart tre uker nå, og ofte på lengre bilturer. Er så rart! Men søtt=) Du er heldig du IMli, som skal ha baby any minute! Jeg å vil også være fødeklar nå! Føler at jeg kjenner lillegutt godt allerede, og synes egentlig at jeg ikke trenger være gravid lengre (noen som sa utålmodig?) heheh..Heldigvis går tiden fort, og snart er det min tur også!=)
Pugsley Skrevet 18. mars 2008 #228 Skrevet 18. mars 2008 hei!! Kjedelig med strekkmerker... Sånn er det du får se på det som kjærlighetsmerker, og at mange har det selv om de aldri har fått barn Håper formen din er bedre!! Så kjekt å lese at du har en aktiv krabat!!! god påske!!!
Gjest Indo Skrevet 18. mars 2008 #229 Skrevet 18. mars 2008 Oh lord!!! Må sjekke baken min! Jeg kommer til å sjekke hver eneste kroppsdel heretter! hei!! Kjedelig med strekkmerker... Sånn er det du får se på det som kjærlighetsmerker, og at mange har det selv om de aldri har fått barn Håper formen din er bedre!! Så kjekt å lese at du har en aktiv krabat!!! god påske!!! kjærlighetsmerker ja! hehe..alt man frivillig gjør for nurket!=) Hvordan går det på den fronten da? lenge til test igjen?? God påske til deg og alle sammen!
Gjest Indo Skrevet 18. mars 2008 #230 Skrevet 18. mars 2008 Note to self: En annen ting som fremkaller halsbrann: Tyrkisk pepper!
KathMor Skrevet 19. mars 2008 #231 Skrevet 19. mars 2008 Hei Indo! Matte bare innom a legge inn god ord om min elskede AngelSound! Akkurat na vet jeg ikke hva jeg sku gjort uten! Den har gitt meg mange gode betryggende hjertelyder! Som sagt mange ganger, i uke 18 og uten mage og ned i vekt.. Det er ikke goy, da er det na endelig godt at det er noe som forteller meg at alt er bra, hore at det er en aktiv krabat inni der :rødme: Sa er det jo ekstra stas at min bedre halvdel kan fa hore pa Go' lyden han ogsa!
Gjest Indo Skrevet 19. mars 2008 #232 Skrevet 19. mars 2008 hehe..ja kan tenke meg at den er god å ha=) Jeg har et gammelt jordmorapparat, og jm sa at vi kunne høre hjertelyden med den mellom uke 23-24, og viste oss hvordan og hvor vi skulle lytte når den tid kommer..Så det gleder jeg meg veldig masse til=) Idag (ikveld) drar vi på hytta. Så får vi hele torsdag og nesten hele fredag der oppe. Sambo må på jobb på lørdag, så vi drar hjem igjen fredags-kveld. Det er heldigvis ikke mer enn en 2 timers kjøretur dit, så det går nok helt fint=) Får vel ta å begynne å pakke ned klær snart..Er jo såå kjedlig å pakke for en todagers tur..Håper på soool!
Midnattsol Skrevet 19. mars 2008 #233 Skrevet 19. mars 2008 Gleder meg til å se magebilde. Må sammenligne. Synes min mage bare popper mer og mer fram nå. Lillepia er også mest aktiv på kvelden, særlig hvis jeg ligger på sofaen. Søndag var det helt ekstremt. Kjenner det også litt på morgenen, og noen ganger når jeg står nå, men mest på kvelden. Artig! God hyttetur og god påske! :-D
Gjest Indo Skrevet 19. mars 2008 #235 Skrevet 19. mars 2008 Gleder meg til å se magebilde. Må sammenligne. Synes min mage bare popper mer og mer fram nå. Lillepia er også mest aktiv på kvelden, særlig hvis jeg ligger på sofaen. Søndag var det helt ekstremt. Kjenner det også litt på morgenen, og noen ganger når jeg står nå, men mest på kvelden. Artig! God hyttetur og god påske! :-D Har kjent liv stående noen ganger jeg også, men mest på kveldstid og dersom jeg sitter fremoverbøyd eller ligger på ryggen..God påske til deg også=) God hyttetur da Takk, takk, så satser vi på at du får baby når jeg kommer hjem=)
Gjest Indo Skrevet 21. mars 2008 #236 Skrevet 21. mars 2008 Da er jeg kommet hjem fra fjellet. Måtte bare kg innom mens brødet står å steker seg i ovnen=) Var en fin tur, men så ikke mye til sola. Var på lang skitur igår, avsluttet med en goood middag (ribbe!), levende lys, prat og kjas og alkohol til alle uten om meg. hehe..I dag slappa jeg å sambo av på hytta med en film, mens resten var i trekket på slalom. Det var kjempedeilig. Rakk å spise en god middag til før vi måtte reise. Å nå sitter jeg her dautrøtt som f... og gleder meg til å køye tidlig! Imorgen skal jeg møte venninner i sentrum på cafe, og nyte dagen mens stakkars sambo er på jobb! OOoo..nystekt brød nå! godnatt=) ?
Gjest Indo Skrevet 23. mars 2008 #237 Skrevet 23. mars 2008 22uker!! :juhu: :juhu: Synes magen har vokst kjempemasse på de siste 2 dagene jeg! Nå har jeg jo hatt en godt synlig kul i mange uker allerede, men nå er det faktisk blitt litt vansklig å se bikinilinja når jeg skal shave og magen er blitt masse mer øm. Junior har normalt sett sparka meg ned mot lysken til nå, men nå kjenner jeg de fleste spark rett under navlen og har faktisk kjent et par spark over navlen også Avogtil, og da spesielt etter at jeg vokner, er magen kjeeempeøm og skikkelig hard. Kjenner det kun ved å ta på magen og hvis jeg setter meg opp. Hva kommer dette av? er det dette som heter kynnere? Noen som vet? Ellers er formen knallgod bortsett fra at halsbrannen er her nesten hver kveld..Den er jo ganske kjip. .Og navlen er nesten helt vrengt! Ser en anelse rart ut gitt! Oiii..Når er junior våken..:rødme: Sparker stadig hardere gjør han også! Men det er greit det altså=) Ellers så regner jeg med at magebilde kommer imorgen eller i overmorgen=)
Coxy Skrevet 24. mars 2008 #238 Skrevet 24. mars 2008 Åh...så herlig å kjenne spark og liv i magen... :rødme: Gleder meg til magebilde!
Gjest imli Skrevet 24. mars 2008 #239 Skrevet 24. mars 2008 22 uker! Det du kjenner, kan være kynnere ja.. Jeg kjenner det som at hele magen strammer seg og blir helt hard...
Gjest Indo Skrevet 24. mars 2008 #240 Skrevet 24. mars 2008 22 uker! Det du kjenner, kan være kynnere ja.. Jeg kjenner det som at hele magen strammer seg og blir helt hard... Ja det er akkurat slik det kjennes ut..Hva er kynnere egentlig? Nå er jeg 22+1, og det betyr da at føden har "ansvaret" for meg=) Og på onsdag er jeg nøyaktig på dagen 5 mnd på vei, og begynner på min 6 mnd! *hurra* Begivenhetsrik uke med andre ord! Ikveld har jeg og noen venninner sett på film og slarvet litt! Kjempekoslig kveld=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå