Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Kom på at jeg har ikke vært innom dagboka di :) Må innrømme at jeg er litt slapp, og derfor har lest kun de to siste sidene... :sjenert: Men kommer sikkert innom flittig de neste dagene (eller ukene), siden jeg er MYE på KG for tida;)

Kjente meg veeeldig igjen i dette!

Virker det som det nærmer seg for deg...?

Blir MYE kg på meg også fortiden, det må jeg innrømme=) hehe

Det virker som om det nærmer seg ja, men så plutselig stopper alt opp. Har hvertfall merket at jeg har mest kynnere og murringer om morningen og på kveldstid, så på dagen er det litt mindre action. Idag har det dog vært litt, men igår var det nesten ingenting på samme tidspunkt. Skjønner meg ikke på kroppen min for tiden, så litt vanskelig å bedømme. Ikke noe regelmessig hvertfall.

Men jordmora som sjekka meg for modning på lørdag, sa jo at hun trodde fødselen var nært forestående og at jeg hvertfall ikke kom til å gå over tiden. Så jeg håper jo at hun har rett, selv om jeg stiller meg litt negativ til den spådommen akkurat nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du er ganske nær jeg da Indo ;) .

Det du sier om murringene er iallefall likt sånn det var for meg rett før fødselen .

Hadde veldig intense murringer de 4 siste dagene før det braket løs for alvor , men hadde hatt murringer siden uke 31 , bare ikke så intense .

Så hadde jeg også 1cm lang tapp med 1 finger åpning , det også 4 dager før .

Så at du var og etterlyste fødselshistorien min , kommer nok ikke til å legge den ut på KG , men du kan få kortversjonen her :) .

Begynte med at jeg våknet av en rie klokka 7-8 på morgenen , 2 uker før termin . Dro til sykehuset ca halv ni , ble lagt i CTG og lå der nesten 1 time :blæh: , hadde vonde rier fra rie nr 1 , hadde for rask fødsel til at det ble tid for smertestillende så jeg fikk noe motvillig kjenne hvordan det er å føde på urkvinne vis :gjeiper: , prinsessa var ute 3-4 timer etter at vi ankom sykehuset , revnet litt , mistet noe blod . Alt i alt en ukomplisert fødsel , men ja å føde syntes jeg var noe hinsides all fornuft vondt , men det værste varte ikke så lenge og det er viktig å fokusere på det når det står på som verst at det vonde har en ende og at det ikke varer evig . Å revne er forresten heller ikke vondt , selvom det kanskje er vanskelig å tro på , men det virker som om vevet er så strukket ut der nede at det nærmest er litt følelsesløst .

Lykke til med fødselen :) , virker ikke som det er lenge til at babyen kommer nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er ganske nær jeg da Indo ;) .

Det du sier om murringene er iallefall likt sånn det var for meg rett før fødselen .

Hadde veldig intense murringer de 4 siste dagene før det braket løs for alvor , men hadde hatt murringer siden uke 31 , bare ikke så intense .

Så hadde jeg også 1cm lang tapp med 1 finger åpning , det også 4 dager før .

Så at du var og etterlyste fødselshistorien min , kommer nok ikke til å legge den ut på KG , men du kan få kortversjonen her :) .

Begynte med at jeg våknet av en rie klokka 7-8 på morgenen , 2 uker før termin . Dro til sykehuset ca halv ni , ble lagt i CTG og lå der nesten 1 time :blæh: , hadde vonde rier fra rie nr 1 , hadde for rask fødsel til at det ble tid for smertestillende så jeg fikk noe motvillig kjenne hvordan det er å føde på urkvinne vis :gjeiper: , prinsessa var ute 3-4 timer etter at vi ankom sykehuset , revnet litt , mistet noe blod . Alt i alt en ukomplisert fødsel , men ja å føde syntes jeg var noe hinsides all fornuft vondt , men det værste varte ikke så lenge og det er viktig å fokusere på det når det står på som verst at det vonde har en ende og at det ikke varer evig . Å revne er forresten heller ikke vondt , selvom det kanskje er vanskelig å tro på , men det virker som om vevet er så strukket ut der nede at det nærmest er litt følelsesløst .

Lykke til med fødselen :) , virker ikke som det er lenge til at babyen kommer nå .

Det hørtes jo egentlig ut som en grei fødsel det da! Så kjekt at du er blitt mamma;) Gratulerer masse!

Jeg vil i utgangspunktet føde uten epidural, men vi får se om jeg mener det samme senere :ler:

Jeg går inn i det hele med åpne øyne og en tanke naivitet, så det er ikke noe poeng for min del å bestemme seg for noe nå. Tar det som det faller seg tror jeg er lurest=)

Vil hvertfall prøve varmt vann, lystgass og kanskje akupunktur først. De jeg kjenner som allerede har født, sier at det er lettere å føde uten epidural om fødselen tar litt tid. Slik at kroppen får vent seg gradvis til smertene. Ei venninne måtte ha epidural, og hun hadde en såkalt styrtfødsel. Hun sa at hun sikkert hadde klart seg uten dersom fødselen hadde tatt lengre tid. Ikke vet jeg, men det skal jeg uansett snart finne ut av=)

Livmortappen var en knapp fingertupp lang på lørdag, altså ikke særlig lang, så jeg regner egentlig med at mormunnen har begynt å åpne seg, siden jeg har hatt vondt i flere dager nå..Håper babyen kommer snart ja=)

Skal på kontroll igjen på fredag om ikke noe har skjedd til da selvfølgelig. Da skal jeg be legen om å sjekke meg isåfall. Men håper jo at jeg slipper den timen :)

Nå stikker det noe veldig her, og murrer litt. Idagtidlig var det såpass ille at jeg vurderte å be sambo om å bli hjemme, men nå er jeg jo glad for at jeg ikke gjorde det da. I tillegg til relativt kraftige murringer kjente jeg en sviende/ grovt stikkende smerte i både høyre og venstre side av magen samtidig. Men den forsvant fort, og har ikke kjent den siden. Regner med at alle vondter er normale nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir MYE kg på meg også fortiden, det må jeg innrømme=) hehe

Det virker som om det nærmer seg ja, men så plutselig stopper alt opp. Har hvertfall merket at jeg har mest kynnere og murringer om morningen og på kveldstid, så på dagen er det litt mindre action. Idag har det dog vært litt, men igår var det nesten ingenting på samme tidspunkt. Skjønner meg ikke på kroppen min for tiden, så litt vanskelig å bedømme. Ikke noe regelmessig hvertfall.

Men jordmora som sjekka meg for modning på lørdag, sa jo at hun trodde fødselen var nært forestående og at jeg hvertfall ikke kom til å gå over tiden. Så jeg håper jo at hun har rett, selv om jeg stiller meg litt negativ til den spådommen akkurat nå da..

KG er fint tidsfordriv :-D

Høres jo ut som du har mye mer tegn på at fødselen er nært forestående enn meg... Og du er heldig som har en jordmor som vil sjekke modning (skjønner ikke at min ikke ville sjekke meg, er jo 5 dager til termin...).

Blir spennende å se om det skjer noe her snart! Selv om jeg må innrømme at jeg blir litt misunnelig hvis du fyker i vei på fødestua før meg :sjenert:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja det skjønner jeg egentlig ganske godt. Men nå er jo alt oppe i lufta, og du er jo tross alt lengre på vei enn meg, så du skal ikke se bort ifra at du reiser før meg uansett. Du og Lilith..Og da blir jo jeg på en måte "alene" på Kg en liten stund. Nei, det beste er nok om vi detter innom føden på samme tid alle 3=)

Er det flere enn meg som merker at magen blir myk etter en kynner? Føles helt rart ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal til legen fredag? Det skal jeg også. Håper hun undersøker meg da - hvis jeg ikke har født innen den tid, da, som jo er det jeg VIRKELIG håper på!

Jeg aner ikke hva som skjer med magen min for tida, jeg. Noen ganger har jeg åpenbare kynnere. Andre ganger vet jeg ikke om det bare er babyen som strekker veldig på seg og spenner ut magehuden min, og andre ganger er magen ganske myk og føyelig. Men stort sett er magen ganske hard, synes jeg. Også er det masse spark og bevegelser der inne og han "bølger" liksom rundt. Lille Midgardsormen min :rødme:

Ja, kan vi ikke bare avtale at vi føder samtidig, da? Det hadde vært så greit, så visste vi hvor vi hadde hverandre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si at han skal skynde seg... :sjenert:

Han har fått beskjeden..Så gjenstår det bare å se om han hører etter!

Du skal til legen fredag? Det skal jeg også. Håper hun undersøker meg da - hvis jeg ikke har født innen den tid, da, som jo er det jeg VIRKELIG håper på!

Jeg aner ikke hva som skjer med magen min for tida, jeg. Noen ganger har jeg åpenbare kynnere. Andre ganger vet jeg ikke om det bare er babyen som strekker veldig på seg og spenner ut magehuden min, og andre ganger er magen ganske myk og føyelig. Men stort sett er magen ganske hard, synes jeg. Også er det masse spark og bevegelser der inne og han "bølger" liksom rundt. Lille Midgardsormen min :rødme:

Ja, kan vi ikke bare avtale at vi føder samtidig, da? Det hadde vært så greit, så visste vi hvor vi hadde hverandre :-D

Jo, Kan ikke vi bare avtale å føde inatt da? Hadde vært så greit med et konkret holdepunkt liksom=)

Og da slipper vi jo legetimen på fredag i samme slengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Kan ikke vi bare avtale å føde inatt da? Hadde vært så greit med et konkret holdepunkt liksom=)

Og da slipper vi jo legetimen på fredag i samme slengen!

Heeelt greit for meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å være våken! Har sovet noen timer, men orka ikke ligge å vri meg i senga lengre, så sto likegodt opp for å ta meg ei skive og bli trøtt igjen=) Kan heldigvis sove så lenge jeg vil etterpå!

Jeg tror jeg hadde to rier isted. Skal ikke si noe helt sikkert, men dersom det der ikke var rier, vil jeg helst ikke vite hva en rie er. For det der var VONDT! Våkna av at jeg fikk utrolig vondt i høyre hofte. Og da mener jeg utrolig vondt. Tenkte ikke mer over det, og sovna igjen. Så, en stund senere våkna jeg igjen av den hersens smerten i høyre hofte. Men se der..Den spredte seg til hele hoftepartiet, og litt i magen. Måtte forandre stilling og puste meg gjennom, for det kjentes ut som om jeg ble dratt i to forskjellige retninger innvendig. Så gav det seg, og har kun hatt litt kynnere og stikkninger på nesten 1 time nå. Men rier skal vel komme i intervaller? Eller kan de komme hipp som happ i begynnelsen?

Det var vel bare kroppens måte å terge meg litt på..litt sånn: "Okey, du skal få kjenne på et par rier, men så sier det stopp en liten stund..Mohahahaha!" Ja, det er nok slik det henger sammen!

Men når kynnerne kommer, kjenner jeg en svak smerte i hofta. Jeg blir rett og slett ikke klok på kroppen jeg! Skal se om jeg får oppdatert om noe mer skjer hvertfall!

Å nå fikk jeg mld med ei venninne som har fått rier og tegningsblødning! Tenk om vi havner på føden ilag!!=)

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh ... vi er visst samstemte i dag! Men mine "rier" eller hva det er, er som kraftige menssmerter, da. Krysser fingrene for oss begge! Ja, og for venninna di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh ... vi er visst samstemte i dag! Men mine "rier" eller hva det er, er som kraftige menssmerter, da. Krysser fingrene for oss begge! Ja, og for venninna di!

hehe..tøft=)

Kom ikke noe mere her, men mensmurringene er blitt en anelse sterkere kjenner jeg. Håper det tar seg opp iløpet av dagen!

Venninna mi ligger på føden nå, så dette blir en spennende dag!! Også på terminen sin da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper også det tar seg opp for deg! Aner ikke hva som skjer med meg, jeg ... Blir ikke klok på det.

Hvor er det du skal føde igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også det tar seg opp for deg! Aner ikke hva som skjer med meg, jeg ... Blir ikke klok på det.

Hvor er det du skal føde igjen?

Sender en PM jeg..lien by serdu=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende her inne også gitt :)

Du og Lilith holder dere jo litt til avtalen, høres ut som dere har noe på gang :)

Jeg har derimot sovet i 12 timer, kun avbrutt av dotur og litt snuing. Ingen rier her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spennende her inne også gitt :)

Du og Lilith holder dere jo litt til avtalen, høres ut som dere har noe på gang :)

Jeg har derimot sovet i 12 timer, kun avbrutt av dotur og litt snuing. Ingen rier her nei.

Men her er det ganske så rolig nå, så er vel bare noe lureri tenker jeg..hehe

Avtalen ble jo brutt av oss alle tre siden det helt tydelig ikke er natta lengre, men det tar vi igjen nå inatt hva?

:vinke:

:goodbye: Hei til deg også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det ganske så rolig nå, så er vel bare noe lureri tenker jeg..hehe

Avtalen ble jo brutt av oss alle tre siden det helt tydelig ikke er natta lengre, men det tar vi igjen nå inatt hva?

Så kjedelig da... Skjønner godt hvis du fikk litt forhåpninger.

Joda, men dere "prøvde" i hvert fall ;)

Trøster meg med at det kan skje plutselig. Mamma fortalte i går hvordan hun satt i en stol, 6 dager på overtid, og sa at nå kunne ungen gjerne komme, ventetiden begynte å bli lang. Da hun reiste seg, sparket jeg i skikkelig, og vannet gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...