Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

ja igrunn=) Men så har vi alle de som sier at "neis..det er for tidlig å kjenne noe enda..det er sikkert bare innbildning" *grrr*

Hva faen vet vel de om MIN graviditet? Jeg kjenner jo alt på kroppen, å det kan de umulig gjøre! Jeg vet hva jeg kjente, så får de heller bare mene det de mener. Heldigvis noen venninner som har fått eller som er gravide som tror på meg da=) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei heii!!!

Hvordan går det med deg?? Leser at du har kjent bevegelser/spark?? så spennende!!!!!!!!! klart ingen andre vet noenting om din graviditet!!! :sukk: Det er jo du som bærer på den lille gullklumpen og du som kjenner best!! Så det SÅ!!!!! Håper du får en fabelaktig helg og at du slapper av og nyter livet!! goklem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei heii!!!

Hvordan går det med deg?? Leser at du har kjent bevegelser/spark?? så spennende!!!!!!!!! klart ingen andre vet noenting om din graviditet!!! :sukk: Det er jo du som bærer på den lille gullklumpen og du som kjenner best!! Så det SÅ!!!!! Håper du får en fabelaktig helg og at du slapper av og nyter livet!! goklem til deg :klemmer:

Joda,joda, her er alt bare velstand=) Kan nesten ikke vente til UL på torsdag! Er sååå spent..Håper de klarer å se kjønnet på gullet bare! Klarer bare ikke å vente til slutten av juli med å finne det ut! Tålmodighet er ikke blant mine dyder kan man trygt si :fnise:

Eller så har jeg ikke spydd idag (spydd hver dag den siste uka). Håper det tar slutt nå!!

Har funnet ut at dersom jeg står rett opp av senga med engang jeg vokner og spiser noe, slipper jeg å spy. Men så var det meg som eelsker å ligge å dra meg da, selv om jeg kjenner at kvalmen bygger seg opp på den måten. Er heller ikke like kvalm som jeg var. Har noen stunder der jeg brekker meg og må spy over noe på tv, men ellers så spyr jeg litt smakløs magesyre, pusser nesa (blir veeldig tett av å spy), hiver i meg frokost, og er frisk og rask resten av dagen. Nesten blitt et fast rituale=) hehe

Kjenner en svak halsbrann i ny og ne, men den største plagen for tiden er den helsikes (prøver å slutte å banne) hodepinen!!

Hatt hodepine mer eller mindre sammenhengende i ei uke nå, og er rimelig drittlei. Det er jo så vondt! Lar være å ta paracet med mindre det blir alvorlig vondt. Helddigvis har både legen og jordmoren min sagt at jeg kan ta paracet med god samvittighet, men prøver likevel å la det være i det lengste.

Ellers så har jeg sett at jeg har fått en mørk "ring" rundt navlen, og jeg tror at den der svangerskapsstripa begynner å komme. Også har jeg fått ei lita klynge med små, lyse føflekker på venstre pupp. Disse var IKKE tilstedeværende da jeg dusja tidligere idag! merkelige saker!

Å puppene kløøøøøøøøøøøøøør. Rettere sagt brystvorteområdet. Føler meg helt dum sammens med andre der jeg går å klår på puppene mine til stadighet=)...hehehe

Oida, ble et langt innlegg dette, men pytt sann..Min dagbok så=) haha!

Får vel avslutte med å :hoppe: litt for 17 uker!! *hurra for kåre-olga* (spiren altså..siden vi ikke vet kjønn enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, gratulerer med 17 uker! ;)

Blir spennende med UL - har nedtelling til min og håper alt er bra med lille spønet.

Viktig å huske på at det er DIN graviditet, ja. Bare din, ikke noen andre sin. Jeg har ei venninne som har flere barn og som stadig må minne meg om diverse plager jeg kommer til å få senere i svangerskapet. Sånt irriterer meg litt, for selv om andre har plager, så er det ikke dermed sagt at det skjer meg, for min graviditet er baaare min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, gratulerer med 17 uker! ;)

Blir spennende med UL - har nedtelling til min og håper alt er bra med lille spønet.

Viktig å huske på at det er DIN graviditet, ja. Bare din, ikke noen andre sin. Jeg har ei venninne som har flere barn og som stadig må minne meg om diverse plager jeg kommer til å få senere i svangerskapet. Sånt irriterer meg litt, for selv om andre har plager, så er det ikke dermed sagt at det skjer meg, for min graviditet er baaare min.

Ja nettopp! Det er så mange meninger og erfaringer der ute. Selv om de fleste mener det godt, er det allikevel irriterndes til tider. Kjenner mange slike kvinner (og faktisk noen menn) som skal fortelle meg hvordan min graviditet kommer til å bli..Men jeg forsøker å heve meg over de verste kommentarene. Heldigvis er verken mamma er svigermor slik=) De er ganske søte=)

Når skal du på ul da?? Ser at det foreløpig kun er to dager mellom oss!

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.februar skal jeg. Både gruer og gleder meg, egentlig.

Du skal 21. februar eller noe?

Greit nok at andre har mer erfaring med både graviditet og fødsel enn meg, men det er så individuelt at man må neste gjøre seg sine egne erfaringer. Jordmora mi sa at jeg bare måtte tørre å si ifra til slike som "vet alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 feb her ja! Nå har jeg forsåvidt også spurt om det i din dagbok også, så bare bær over med meg=) *virrehode*

Hatt noen spesielle plager i svangerskapet duda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plage har vært kvalme.

Det ga seg heldigvis, men de ukene det varte så var det helt forferdelig. Kasta opp flere ganger om dagen.

Så er jeg fryktelig hormonell. Hormoner jeg egentlig ikke klarer å styre hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja...kjenner ikke igjen meg selv til tider..De hormonene er ille! Heldigvis har jeg en samboer som kjenner meg godt, og vet når hormonene kommer for fullt..Selv om han gjerne pirker borti litt ekstra da..hehe..menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Han lever farlig! ;)

Måtte le av samboen min i dag. Det ble snakk om hormoner, og han sa at han var glad i de også, for de var jo en del av meg. ;)

Ikke dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ganske søt da=) De kan når de vil de menna..hehe

Sambo lever farlig ja, ingen tvil om det! Men han er mye større enn meg, og holder meg ganske enkelt fast og susser på meg helt til han får et smil dersom jeg blir eitrendes forbanna på ham. hehe..Men de gangene jeg plutslig begynner å gråte av ingenting, blir han bekymra da...Jeg har f.eks begynt å grine på spar uten grunn..bekymrelsesverdig? jaaaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett skal det ikke være, og ekstra ille er det om jeg er trøtt og sliten - noe jeg var i går. Vi så Jersey girl, og tårene rant under hele filmen omtrent.

Men, vi får ta hormoner som et godt tegn, ikke sant? Og ikke minst være glade for tålmodige kjærester.

Vil dere vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil vite kjønn ja=) klarer ikke vente til fødselen! Er altfor nyskjerrig til å ikke vite..Heldigvis vil sambo også vite...Jeg tror det blir jente, han tror det blir gutt.

Vil dere vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kansje fordi vi er jenter og de er menn? hehe...mest sannsynlig..men jeg har hatt den jente-følelsen siden dag 1. Men alle rundt meg sier det kommer til å bli gutt..hehe..Det er ganske mange her i byen som har fått eller skal få gutter, så nå er det påtide med en jente-graviditet også synes jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det.

Jeg pleier alltid å ta feil, da. Håper bare den vil vise det. Hvis de ikke klarer å se det nå, så vil jeg tilbake på en ul om en måneds tid eller noe - i alle fall få en ny time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tar ofte feil selv må jeg innrømme, og jeg har også tenkt litt på en ekstra ul dersom de ikke ser kjønn..Men det bestemmer jeg meg for etter den ordinære ul`en tror jeg! Sambo synes det isåfall blir unødvendig, så må nok godsnakke med han=) Og det er jo også greit å få en ekstra bekreftelse på at det faktisk ligger en sprell levende baby der inne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...