Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Blir spennende fremover ja! Virker som om det var igår jeg leste at du fikk positiv test, men det er det jo ikke..Snart 8 uker jo! Tiden har gått fryktelig fort..hehe...Så plutselig er du over 12ukers-grensa, og da begynner nok ting å skje! Vi har en hærlig tid fremover hvertfall!

:klemmer:

Når skal du til legen?

Virker som om det var i går, samtidig som det føles ut som huuuundre år! Merkelige saker. Men nå er det heldigvis bare 1 måned og noen dager igjen. Dagene går jo på en måte unna også, når jeg kan leve helt som vanlig med jobb og trening og alt mulig.

Jeg skal til legen 13 februar, da er det første kontroll. Hadde egentlig tenkt å ikke ta noe UL før uke 18, men nå lurer jeg litt på om jeg skal bestille en time for å sjekke hjertelyden... Når sjekket du sånne ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har foreløpig bare vært på 1 kontroll. Var hos legen 11+2 (8.jan), og han sa at jeg skulle til neste kontroll (hos jordmor) en mnd senere. Så dit skal jeg 11 feb, og UL blir 21 feb. Vi venter til ordinær UL...Men håper jo å få høre hjertelyden hos jordmor da=) Ikke lenge igjen nå heldigvis..bare 10 dager..*hurra*

Akkurat nå er jeg inne i en periode hvor jeg elsker å være alene. Kan faktisk sitte i sofaen hele dagen uten å gjøre noe konstruktivt uten å kjede meg i det hele tatt. Fryktelig usosial fortiden..Har nesten ikke lyst til å ta tlf når venner ringer meg..Å jeg som vanligvis er med på alt som skjer (?)

Til tross for dette går dagene rimelig kjapt avgårde..merkelig det der..

Jeg er fulltids nettstudent uten jobb, og trene gidder jeg bare ikke..hehe..Men du er heldig som orker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna med masse energi idag, og la planer om å vaske hele leiligheten..Til og med mine monstervinduer..Var helt gira, og skikkelig klar..Skulle til og med gjøre skolearbeid..Virkelig utnytte denne deilige lørdagen. Skulle bare se litt på tv mens jeg spiste frokost..Og sjekke facebook..og litt KG..også litt BIM..jodaaaa...Her sitter jeg da, og orker nesten ikke å reise meg fra sofaen..hehe..er det mulig? Null energi..er blitt et tiltak å gidde å gå på do tilogmed..Aldri vært så slapp og lat før jeg..men jeg får vel bare tvinge meg til å gjøre noe konstruktivt tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Kjenner meg veldig godt igjen... Du har liksom masse tiltakslyst i det ene øyeblikket, stooore planer om at leiligheten skal bli rein og ryddet.. så plutselig forsvinner all motivasjon... Merkelige greier... men i dag skal vi ha gjester så i dag måå jeg bare rydde litt.... :klaske: Vi får støtte hverandre

:tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjipe saker...Men nå klarte jeg utrolig nok å dra ræva opp fra sofaen å gjøre myyye..Les: tørka støv, vanna planter, satte på maskiner, bretta sammen klær, redde opp senga, støvsugde, vaska innsiden av stuevinduene(større enn megselv), bretta et lass med papp...jah...blei så fornøyd med meg selv at jeg lagde likegodt vafler til lunch som belønning=) Så nå skal jeg bare brette sammen klærne som ligger i trommelen, også sier jeg stopp for idag! Skal til og med begynne på lekser...Klarer å konsentrere meg mer når sambo er på jobb..Skal sende rydde-leil/hus-vibber til deg=)

Å denne helgen blir heelt rolig..Vi hadde masse besøk forrige helg, så det får holde..hehe..Jeg er jo vanligvis ganske sosial, men nå orker jeg nesten ikke folk...rart med det..Hvem kommer på besøk til deg/dere idag da?

Ha ei fin helg=)

Åh..nå er det helt hvitt ute! Utrolig nok så daler snøen ned uten innblanding av regn og vind (det er en sjeldenhet her). Fikk NESTEN lyst ut å gå en tur...men bare nesten da=)

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Takker for besøket i min dagbok :)

Må nesten gi svar tebage da :) (både i min og i din dagbok :D)

Hehe.. Morro jeg har IKM på din bursdag.. Får si gatulerer på forskudd

Du er gravid jah!! Heldige du!! Jeg vil å! Ikke lenge igjen te EL da :D Så kanskej dette er den rette mnd?? :D

Godt å høre at det er noen studenter her som er gravide :D Hehe...

Jotakk.. Trenger all lykke te den eksamen ass! Medikamentregning er noe piss. Og må jo ha alle svara riktige!! :S

Ha en toppers helg!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag stod vi opp 12.45! (vokna 11.15 da, men var så deilig å dra seg leeenge) Sambo har skolefri, og begynner på jobb kl 4, jeg har helt fri). Ble litt "kvalitetstid" hehe..Sexlysten har vært laber de siste mnd, men kan virke som om den kommer tilbake nå heldigvis! Ble vafler til frokost (jepp, vi er sunnheten sjøl)

Igår hadde vi også fri, og da tok vi oss like gjerne en roadtrip til nabobyen for å spise på Burger King og besøke onkelen til sambo..Deilig tur i fineværet=)

Skal sette meg ned med noen kommenteringsoppgaver når sambo er på jobb tenkte jeg..Får være litt produktiv tror jeg=) Må si at jeg nyter å være fulltids nettstudent..Kan stå opp når jeg selv vil, jobbe i mitt eget tempo, og slipper fysisk arbeid. Er vant til ganske hektiske arbeidsoppgaver, og vil anse meg selv som et effektivt stykke kvinnemenneske, så nyter nå å endelig få slappet av.

Men nå får jeg nesten skrelle poteter slik at det blir middag før sambo må dra.....Torske-middag idag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med litt fri da!!! Så dere kan kose dere sammen!!! :love:

Sikkert ikke så dumt å være nettstudent om man er strukturert nok.. Kunne kanskje blitt litt vanskelig for meg til tider... Synes det er litt deilig å være ferdig med studietiden også!! :)

Ha en nydelig dag videre!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres deilig ut med litt fri da!!! Så dere kan kose dere sammen!!! :love:

Sikkert ikke så dumt å være nettstudent om man er strukturert nok.. Kunne kanskje blitt litt vanskelig for meg til tider... Synes det er litt deilig å være ferdig med studietiden også!! :)

Ha en nydelig dag videre!!! :klemmer:

Har heldigvis ingen ting å si hvor strukturert man er å være nettstudent=)

Vi har mappeeksamen, dvs at alle oppgaver og prøver gjennom semesteret teller. Vi får innleveringsfrister, ser forelesningene på internett i tillegg til at de kommer skriftlig. Vi får all nødvendig info..Eneste er at vi slipper å dra inn på skolen hver dag..Orker ikke dra 2 timer hver vei hver dag, og sambo studerer på høyskolen i denne byen, så vi kan ikke flytte dit inn dit heller (heldigvis) hehe..Hadde det vært snakk om å være privatist, hadde jeg slitt alvorlig siden jeg ikke er spesielt strukturert må jeg innrømme!

Men joda, jeg gleeer meg til jeg er ferdig som student også må jeg si=) Innlevering og prøver er lite gøy!

Ha en flott dag du også pugsley!=)

Skal prøve å få lagt inn noen magebilder også snart..Må bare gidde å leite frem kabelen først..tiltak! :gjeiper:

Nå kommer snart sambo hjem fra jobb og skal lage gratinerte nachos til oss..mmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt etter at vi hadde spist nachos, satt vi å så på csi. Handa mi lå på magen min, og plutselig kjente jeg 3-4 små minidult mot hånda. Er det mulig så tidlig egentlig? Er helt sikker på at det ikke var luft eller noe. Var liksom rytmiske små dult mot samme plass..ganske svakt, men nok til at jeg merka det...Nå blir det liksom bare enda lengre til jordmortimen min på mandag! Jeg har litt vanskelig for å tro at jeg faktisk er gravid før jeg har hørt hjertelyden jeg da..Men utrolig kosli allikavel=) Jeg merker på en rar måte at det "er noe der". vet ikke hvordan jeg kan forklare følelsen egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann :goodbye:

Så stas å kjenne liv, det er jo bare en kjempe bekreftelse! En av de tingene som jeg gleder meg vilt og uhemma til!! ... Må nok vente en liten mnd til jeg da tenker jeg..

Driver med nettstudier her også, ikke så veldig disiplinert nei, så har en tendens til å falle litt bakut.. Hva er det du studerer og hvor? Jeg tar BI markedsføring jeg, ble det beste alternativet for skole da jeg skal bo i england ett par år.. Så da kan jeg ta de to første årene over nettet, så må jeg hjem og ta det siste.. Passer veldig godt inn i planen min :)

Så nå siter jeg og leser forbrukeratferd, men er vanskelig å konsentrere seg for tiden.. Blir fort å titte rundt på nett :nei: ...... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg studerer historie for øyeblikket. Men begynner vel egentlig å innse at det ikke er den veien jeg vil gå allikavel. Kommer nok til å søke førskoleutdanning til høsten å ta permisjon derfra et års tid. Har alltid hatt lyst til å jobbe med små barn, samtidig som jeg fasinerer meg for historie. Går jo ikke an å kombinere liksom..hehe

Ja, det er veldig lett å surfe rundt å nettet istedenfor å gjøre det man egentlig skal..hehe..kjenner til den!

Kjekt med liv ja, absolutt, men jeg klarer ikke å ta det innover meg enda merkelig nok..Jeg er på en måte dempet til det hele etter jeg har vært hos jordmor. Må høre hjertelyden først tror jeg..Jeg er vel rar slik=)

Føler liksom at jeg ikke har lov til å glede meg skikkelig før jeg får det bekreftet fra henne. Vet ikke hvorfor egentlig.

Nå har jeg begynt nedtellinga til mandag! Da skal jeg til jordmor halv1.

Og på søndag er jeg 16 uker på vei!

Hvor langt er du på vei da? Og er formen fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også veldig gla i historie! Kikket litt på arkeologi, men selve jobben etter på er nok litt i tørreste laget for denne jenta her... Stygt redd markedsføring ikke er helt min vei heller, men pokker heller, nå har jeg kasta bort nok tid føler jeg, så MÅ lissom bare fullføre.. Siste jeg kikket på, før jeg viste jeg skulle flytte, var Lektor, i engelsk og historie :fnise: Relativt like der vi to da!

Ja, skjønner litt hva du mener, å få det bekfreftet! Jeg var hysterisk i begynnelsen, men fikk her i england heldigvis en sånn daterings scan, for å vite hvor langt på vei jeg var, så fikk se en liten bylt med bankene hjerte da :) Men nå tenker jeg forsatt på om den forsatt lever nedi der.. Jeg får nok ikke helt roen før neste UL neste mandag, om jeg ser en liten bylt turnere da, da skal jeg nok ta det mer innover meg tenker jeg :) Og når magen kommer skikkelig, da skal jeg være i himmel :rødme:

Jeg er etter min bereging 13+0, men etter tidlig ul er jeg 11+3, mest troa på min.. Men gjenstår å se hva de sier neste mandag.. Og formen er heldigvis bedre, kjenner jeg har kommet over den verste kneika :jepp: .. Forsatt veldig trøtt, men blir nå kun litt uggen på kvelden, så er jeg ogs fortere sliten.. Men det skal jeg tåle, så lenge jeg ikke er kvalm!

Og formen din? Vært plaga mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenkte mye på arkeologi, men får vel bare innse realitetene. Er helt korka når det kommer til matte og kjemi, og resten av karakterene mine er ikke høye nok til å komme inn på linja! men pytt sann=)

Har for det meste kvalmefrie dager, men så plutselig må jeg spy enkelte morninger. Håpte jeg var helt ferdi med det der nå, men den gang ei. Men er myyyye bedre da..litt hodepine til tider, men ellers i fin form=)

Da skal vi på legen på mandag begge to da! så gøy=) Må oppdatere meg etter du har vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt en produktiv dag!

Stod opp, stelte meg og spiste frokost, gikk en lang tur i sola, kom hjem og vaska heile leiligheta, skrev ferdig oppgava som skal leveres inn på mandag og leverte den to dager før fristen. *stolt*.

Nå kan jeg slappe av resten av helgen, og det er en utrolig deilig følelse må jeg si=)

Ikveld skal vi enten dra å besøke noen venner, eller leie en film, lage mat og kose oss i sofaen under teppet :lur:

I morgen skal vi vel inn til svigers en tur tror jeg..

16uker imorra by the way! =)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...