Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Nesten nettopp stått opp..eller, jeg har vært våken en stund, men måtte ligge i senga å spise Ritz (velsignede ritz) for å klare å stå opp. Skikkelig kvalm. Ble bedre etter en halv pakke med kjeks, så jeg tenkte at jeg skulle lage meg noe nudler siden tanken på brødmat er æsj..Mmmm..nudler ble til ææææ..nudler=( Får de ikke ned! Hva skal jeg spise da? Klarer ikke å dusje engang...Heldigvis har jeg fri fra alt idag, siden jeg leverte inn en eksamensoppgave igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kasta jeg opp for første gang...Ble mye bedre, men har slitt i snart en time med å spise to tørre knekkebrød...5+4 idag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda..Klarer å spise eplebåter og mandariner. Men ikke med en gang jeg står opp...Frukt kan jeg først spise når jeg har tvunget i meg knekkebrød og/eller ritz-kjeks. Har faktisk en knekkebrødpakke på nattbordet :fnise:

I dag har jeg ikke engang drukket vann..*spy* Er stort sett småuggen og litt svimmel og har bare kastet opp to ganger til nå..men kan ikke si at jeg gleder meg til imorgen tidlig!

Men jeg tar det som et godt tegn tross alt..hehe...

Hvordan går det med deg da Lilith?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare fortsette å presse i deg noen biter nå og da, så går det nok bedre etter hvert :)

Går bra med meg, bortsett fra at jeg er så forferdelig trøtt at jeg ikke tror jeg kommer til å holde ut arbeidsdagen ... Og jeg som skulle jobbe overtid i dag! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Må være ganske kjipt å ikke klare å holde seg våken ja. Trøttheten er heldigvis noe jeg ikke har sett så mye til enda..er litt småtrøtt på dagtid, og får ikke sove om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

queeze away er en genial oppfinnelse.

Slike kvalme-bånd en putter rundt håndleddene som presser mot et spesielt punkt slik at kvalmen forsvinner...Prøv dem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på :vinke:

Er helt enig med deg, de kvalmebåndene er geniale, da jeg hadde min periode med kvalme så funket de som bare det. Genialt ja :)

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg sku ta litt tran igår..sann med sitronsmak..men neei..kom oppigjen etter ca en time...men kun tranen, og ikke noe av maten jeg spiste rett etter...merkelig..

Idag sitte jeg å "leser" til eksamen, men er småkvalm, så får ikke gjort så mye...håper det går bra..eller så er jeg 6+3 idag..tida går virkelig fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julehandel med ei venninne isted, og fikk plutselig et par korte stikk rett under der mellomgulvet er. Altså på toppen av magen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men de føltes på en måte "grove" i forhold til ligamentsmertene ved lysken. Ble litt satt ut. noen som vet om detter er farlig? Var ikke vondt, mer ubehagelig. Er 7+4 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi..Nå er jeg 8+0..Så utrolig spennende at ting skjer..Er litt mindre kvalm nå enn før. Dvs at jeg kan se på matrester uten å spy, og klarer å spise brødskive. Men blir fremdeles kvalm nesten hver morning, og utover dagen dersom jeg ikke spiser. Er heldigvis ikke så forferdelig plaget med trøtthet(bare litt) eller ømme bryst. De blir som regel bare litt små-ømme på kveldstid. Eller har jeg hatt en god del ligamentsmerter som har daffet litt av nå, men kjenner de rett som det er.

Det at symptomene er blitt mildere og enkelte dager nesten fraværende har jo fått meg til å bli livredd for en MA, men så kommer de betryggende symptomene og roer meg litt ned. Det er vel vanlig å overanalysere den minste lille detalj når man er gravid regner jeg med. Merker også at jeg trenger mer mat enn tidligere for å døyve små-kvalmen. Har så lyst å få unnagjort den første legetimen slik at jeg kan slappe av å nyte graviditeten for fullt..

Jeg tror samtidig at dersom jeg hadde jobbet (er nettstudent) nå, hadde formen vært verre. Jeg sover jo til rundt 12 hver dag, slapper myye av og koser meg hjemme. Er vel sikkert derfor jeg ikke merker noe til trøttheten og bare er små-kvalm tenker jeg :fnise: Jada, så slik driver jeg å prøver å roe ned meg selv om dagene=) Men det går nok sikkert kjempebra dette her..

Nå vet forresten de aller fleste at jeg er gravid, og det gjør meg ingenting. Men merkelig nok liker jeg ikke å snakk om graviditeten. Sikkert fordi jeg ikke har vært til legen ennå.

Nei nå babler jeg fælt..Vært ute med endel venninner, å skal hente typen på byen etterpå (jeg orka ikke byen selv), så dro tidlig hjem. Så nå sitter jeg her å prøver å holde meg voken. Egentlig merkelig, siden jeg vokna kvart på ett idag...

Åja! så har jeg visst gått ned to kilo da...men de kommer nok fort igjen på kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ei drittnatt/dag dette har vært! Hadde sovet i 2timer da jeg vokna av at jeg måtte spy. Har sikkert spydd (+løs mage) 5 ganger allerede, og har bare spist et halvt knekkebrød idag. Klarte ikke å stå opp før halv2..er helt knekkt, og sitter i sofaen med dyne og laptop og synes skikkelig synd på meg selv. :fnise: Orker ingenting. Er kjempetakknemlig for at det er ferie nå slik at jeg slipper å gjøre noe spesielt! klarer jo ikke å drikke vann engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Indo!!!

Først av alt : GRATULERER så utrolig masse med spiren din!!!! kjempekoselig for dere!! har dere greid å vende dere til tanken nå?? :hoppe: Tenker det blir spennende!!! Ønsker deg god bedring!!! håper du får mat i deg igjen! Kanskje litt frisk luft kan hjelpe om du orker det?? :troest:

Håper du kommer deg fort på beina igjen!

Endret av Pugsley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk=)

Fikk spist litt spagetti isted, og har klart å holde den nede!!! Hurra! Men orker ikke mye idag nei..Hvertfall ingen tur ut i full storm=)

Vil si at jeg den dagen jeg rundet 8uker, vennet meg til tanken på at jeg har et lite liv i meg. Men før den dagen har jeg egentlig vært ganske pessimistisk innstillt til at dette skal gå bra. Var sikker på at jeg kom til å oppleve en MA/SA, men nå føler jeg at alt kommer til å gå bra, og overanalyserer ikke lenger hver minste lille følelse heldigvis=) Det var fryktelig slitsomt! Og kvalmen er jo tross alt en positiv følelse som gjør det relativt enkelt å holde humøret oppe selv om man til tider bor på do!=) Eneste som er merkelig er at ikke alle dager er like. En dag kan jeg spy når jeg står opp, og være fin form dersom jeg spiser. Ande dager kjenner jeg ikke mye til kvalmen, mens noen dager er jeg dårlig et helt døgn. Merkelige kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Indo :)

Hvordan er formen din?? er ikke kjekt å være dårlig, men det er jo egentlig et godt tegn på at alt er i orden!!!! :Nikke::Nikke:

håper julen har vært fin så langt!!!!!!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei=) Formen svinger, men nå de siste dagene har den vært helt på trynet egentig. Hadde et håp om at jeg ikke kom til å spy idag, men neeeida...kom hjem til mamma og spydde to ganger..Utrolig festlig..Men er jo samtidig lettet over symptomene mine=) Isvann er nå en komplett nødvendighet. Tar faktisk vekk den verste kvalmen.

Jula her var fin den, med mye god mat og godt selskap, men ingen julestemning desverre..Har vært full storm hele jula/romjula..Hvordan var din jul da? Fikk du mye fint?=)

Og ja forresten! Er 9+0 idag!!!!!!! Hurra=)=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...