Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Tør nesten ikke å skrive her, for da blir det på en måte virkelig, men here goes!

Har nettopp funnet ut at vi venter en liten en i begynnelsen av august! Var ikke planlagt og skal være ærlig å si at vi vurerte abort. Men etter mye prat og tenking, er den tanken heldigvis borte nå=)

Siden vi ikke skal fortelle det til andre enn foreldre ennå, må jeg nesten si det her isteden!=)

Jeg er GRAVID!=)

Kan jo fortelle litt om meg selv. Er ei snart 22år gammel jente som er samboer med verdens beste mann på snart 26 år. Vi er begge studenter og bor i en koslig to-roms litt utenfor sentrum.

Har så smått begynt å skjønne at jeg skal bli mamma=) (hvis alt går bra selvfølgelig, bank-i-bordet)

Endret av Indo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk=) Nå har det akkurat begynt å gå opp for meg...skummelt og spennende på samme tid! Samboer går å stryker på magen min å smiler :)

Er 4+1 idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2 nå=)

Legen mente jeg ikke trengte å få bekreftelse hos legekontoret, så nå er jeg litt shaky. Tenk om testen var feil? Jeg vet jo at jeg er gravid, kjenner det på kroppen, men det er en skummel tanke allikavel!

Tanken på brødmat og sjokolade byr meg imot...Hvem hadde trodd det? Hadde også magesmerter + ligamentsmerter(?) inatt..skummel følelse. Magen verker..blir mye bedre med en gang jeg spiser litt..rart med det=)

Vi har fortalt det til foreldrene våres. De ble kjempeglade :) Vet at man bør vente med å fortelle, men sambo klarte ikke slappe av før de visste. Også godt å få støtte og å snakke om det! Etter første lege-undersøkelse om 6uker, skal vi fortelle det til søsken og venner. Hvis alt går bra da selvfølgelig! (Bank i bordet) hehe

Jaja, jeg får vel ta meg en tur ut snart. Blå himmel, sol og mye snø...lava ned i hele natt=)

*Hurra for baby i magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt skjedde det merkelige ting. Vokna av en intens ryggsmerte som gikk fra baksiden av venstre hofte og ned til tærne..Klarte ikke å reise meg opp med det første å sambo ble bekymra. Tilslutt kom jeg meg opp i ståstilling og fikk bevegd meg litt og tøyd ut. Ble bedre etter en stund, men jeg kjenner det litt i ryggen ennå..Kun på venstre side..Nå er jo det slettes ikke sikkert at den smerten er relatert til graviditeten min, men jeg blir jo bekymra uansett..Ingen smerter i magen på samme tid. Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et virrvarr av dumme tanker i hodet nå..Blør ikke, men har litt vondt i magen...sikkert normalt og alt det der, men faen heller..Er det ikke mulig å få sjekka at alt er i orden før 8 jan? Blir gaal her..Du lille spire (tror forresten at du blir ei lita jente) du har med å holde deg der du er!

Sliter litt med at enkelte symptomer har forsvunnet..Har ikke vært noe kvalm idag, og klarte til og med å spise brødmat (?)...Men leverposteien smakte ostepopp og druer smaker white-sprit og jeg er sulten hele tiden. Nå vil jeg faktisk være kvalm bare slik at jeg slipper å bli bekymra.

Ingenting som klarer å muntre meg opp idag...drittdagen!

Imorra er jeg 4+4 så det nærmer seg hvertfall 5 fullgåtte uker..Får satse på 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok så bra så! Jeg var happy jeg når kvalmen forsvant, kjente den litt når jeg sto opp i dag :tristbla: men alt holdt seg nede :)

Så at du ikke har noen symptomer tror jeg ikke du skal være redd for. Mange vet ikke en gang at de er gravide når de er like langt som deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, den hjalp litt på=)

Ser ellers litt lysere på situasjonen idag..Fått ømme pupper og tanken på brødmat er igjen forferdelig..Og er i et generelt sett bedre humør idag=) Nå er jeg nesten overbevist om at dette her skal gå bra..men bare nesten da! hehe..Får vel ta meg en tur til byen å kjøpe nudler slik at jeg får i meg mat..snøen er borte nå..det er det som er det kjipe med å bo på kysten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

På tide å titte innom her, vel!

Kjenner godt igjen alle tankene dine, Indo - satser på at alt er ok med den lille, men hvis du blir skikkelig urolig får du dra til legen, lell - så du får ro i kroppen. Kjip jul om du skal være bekymret hele tiden!

Det går nok bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du har vel egentlig rett...Jeg burde dra til legen for å få roet meg ned...Har ringt dit et par ganger og prata med sekreterene om ditt og datt. Føler meg overhysterisk på en måte..Det er heller ingen ledige timer i nærmeste fremtid, så lurer vel egentlig på å ringe til en lege på lokal-sykehuset å høre om de kan sjekke meg istedenfor. Tror jeg gjør det imorgen=)

Hygglig at du stakk innom her=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :klemmer: Alltid hyggelig med gratulasjoner :)

I dag er jeg 4+5, og nå har jeg faktisk roet meg ned en hel del=)

Puppene har begynt å vokse litt (brystvortene viser over bh-kanten :ler: ) og de er litt små-ømme. Ikke kjempeømme, mer øm på utsidene, og de er ganske mye tyngre enn før..Var litt småkvalm i går kveld. Jeg har bestemt meg for å ikke dra til noen lege helt enda. Det er helt sikkert bare hormoner, i tillegg til at jeg er ganske bekymra av natur da. Og jeg har fått inntrykk av at jeg ikke er den eneste som sliter med dette! Tror jeg skal ta enda en graviditetstest bare for å være heeeeeelt sikker :ler:

Tenk, på søndag er jeg 5 uker...ojda..det er jo bare to dager til det!

*hurra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ar det seg slik at jeg nettopp er blitt tilbudt en ny jobb. Dette skjedde ca 3 dager FØR jeg fant ut at jeg er gravid. Denne jobben starter opp i begynnelsen av 08. Er en deltidsstilling, men nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Skal jeg takke pent å ikke si noe, eller burde jeg si ifra? Dette er en jobb som har stor relevans for mine jobbmuligheter etter endt utdanning...Mamma og svigermor sier at jeg for all del ikke må si noe, men jeg er redd sjefene skal mistro meg og kanskje også bli sinte. Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe. Det ville ikke jeg gjort i alle fall. Tror ikke de blir sinte, man må nesten regne med at kvinner i fruktbar alder får barn...

Gratulerer forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...